اقدام جدید AFC برای ناتمام نگذاشتن لیگ قهرمانان/ لیگ‌های داخلی آسیا از مرداد آغاز می‌شود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , AFC
شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیدشمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. 

 به گزارش فارس، نشریه «الاتحاد» امارات خبر داد بعد از اعلام شیخ سلمان، رئیس AFC بررسی ها و گفت و گوها برای ازسرگیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ ادامه دارد.

 

یک منبع رسمی خبر داد فشارها روی کنفدراسیون فوتبال آسیا زیاد شده تا بقیه بازی ها را به صورت تک بازی برگزار کند تا لطمعه ای به بازی های لیگ های داخلی وارد نشود. مخصوصا اینکه در منطقه غرب آسیا بسیاری از فدراسیون ها اعلام کردند از ماه آگوست(مرداد) بازی های لیگشان را از سر می گیرند باعث شده تا AFC به این پیشنهاد به صورت جدی فکر کند.

 

برگزاری بازی ها به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور در این پیشنهاد جدید علاوه بر بازی های مرحله گروهی بلکه برای بازی های مراحل بعد نیز اجرایی شود. یعنی ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به صورت تک بازی و بدون برگزاری بازی های رفت و برگشت در یک کشور برگزار شود.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری مسابقات مرحله گروهی در ابتدای ماه آگوست(۱۱ تا ۱۷ مرداد) به صورت متمرکز در یک کشور استقبال کرده است. البته شرط برگزاری بازی ها به صورت متمرکز و تک بازی مشروط به آمادگی باشگاه های فوتبال حاضر در این مسابقات است.

 

بنا به این سیستم جدید قرار شده بازی رفت و برگشت لغو شده و تمام بازی ها به صورت تک بازی به میزبانی کشوری بی طرف یا دخیل در این بازی ها برگزار شود. با سیستم جدید بازی های مرحله گروهی در ماه آگوست(مرداد) و بازی های مرحله یک چهارم در ماه سپتامبر(شهریور) و بازی های مرحله نیمه نهایی در ماه اکتبر(مهر) برگزار شود.

 

دبیرکل AFC: اکثر لیگ‌های داخلی آسیا از مرداد آغاز می‌شود/AFC به دنبال برگزاری انتخابی جام جهانی ازمهر و آبان

 

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که به فیفا پیشنهاد کردند تا بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را در ماه مهر و آبان برگزار کنند.

 

 داتو، دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین مصاحبه خود درباره زمان ازسرگیری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا اظهار نظر کرد.

 

داتو در مصاحبه با نشریه «الاتحاد» امارات، گفت: اغلب لیگ های فوتبال داخلی آسیا قرار شده در ماه آگوست(مرداد) ازسرگرفته شود. این تصمیم فدراسیون های اعضا قابل تحسین است چون بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا مسابقات را از سرخواهند گرفت.

 

وی درباره زمان ازسرگیری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: وضعیت ما نسبت به کنفدراسیون های دیگر بهتر است. ما فقط در مرحله دوم مسابقات ۴ بازی داریم. این درحالیست که بسیاری از کنفدراسیون های دیگر نیاز به زمان بیشتری برای بازی های به تعویق افتاده خود دارند. فیفا همچنان در حال مذاکره با کنفدراسیون ها است. ما پیشنهاد کردم تا بازی های به تعویق افتاده انتخابی جام جهانی در ماه اکتبر(مهر) و نوامبر(آبان) برگزار شود. جلسه ای بزودی با فیفا داریم تا تصمیم نهایی درباره تاریخ برگزاری مسابقات را بگیریم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------