پاشازاده : دوستان جواب دهند چرا استقلال این‌همه مصدوم و کرونایی دارد؟/ تا سه هفته پیش صحبت از قهرمانی بود الان سهمیه هم به اگر و اما کشیده شده است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پاشازاده
مدافع ملی‌پوش سابق استقلال عقیده دارد وقتی قرار شده که لیگ برگزار شود باید در این شرایط تیم را مدیریت کرد تا به مشکل نخورد . 

به گزارش ایلنا، مهدی پاشازاده می‌گوید الان دیگر وقت این نیست که بهانه بیاورند و مدام از مخالفت حرف بزنند. بلکه باید تیم را به بهترین نحو برای مسابقات آماده کرد. پاشازاده در ادامه می‌گوید یک ماه دیگر باید در آسیا بازی کنند و آنجا این حرف‌ها خریدار ندارد و اگر چنین کاری بخواهند بکنند به‌راحتی از مسابقات کنار می‌گذارند و سهمیه سال بعد هم می‌سوزد. پاشازاده که از اوضاع استقلال ناراحت است می‌گوید چرا فقط استقلال این‌همه مصدوم و کرونایی دارد و بقیه تیم‌ها این‌گونه نیستند؟ برای همین دوستان باید جواب دهند چه بلایی سر تیم آمده است.

 

 هدایت تیمی را به عهده گرفتید که در آستانه سقوط است؟

 ریسک بزرگی کردم و مطمئن هستم ریسکم جواب می‌دهد. من با چشم‌باز سپیدرود را انتخاب کردم و شرایط را می‌دانستم. برای همین از انتخابم پشیمان نیستم.

 

پس با این اوصاف باید گفت سپیدرود در لیگ باقی می‌ماند؟

سپیدرود در لیگ باقی می‌ماند و سقوط نمی‌کند. مطمئن باشید اگر مطمئن نبودم هدایت سپیدرود را قبول نمی‌کردم.

 

تیم شما در ماهشهر در آستانه صعود قرار داشت ولی از این تیم جدا شدید و یک تیمی را تحویل گرفتید که در حال سقوط است. چه شد از ماهشهر جدا شدید؟

خب شرایط در ماهشهر برای ماندن فراهم نبود. با مدیران تیم شهرداری صحبت کردیم و درنهایت به توافق رسیدیم که جدا شویم. ابن را هم قبول دارم که شرایط تیم خیلی خوب بود و درواقع در آستانه صعود قرار داشت ولی یک سری مسائل پیش آمد که باعث شد نمانم. امیدوارم شهرداری هم نتیجه لازم را بگیرد.

 

این روزها در لیگ شرایطی به وجود آمده که یک سری تیم‌ها مثل استقلال و فولاد اعلام کردند که تعداد کرونایی بیش‌ازاندازه دارند ولی تعطیل شود و یک عده می‌گویند باید برگزار شود شما چه فکر می‌کنید؟

من در مقامی نیستم که بگویم لیگ برگزار شود یا نشود. اما سازمان لیگ و فدراسیون یک سری قوانین وضع کردند که باید همه این را رعیت کنیم. به عقیده من پرسپولیس و نساجی و پیکان و استقلال ندارد همه باید از قوانین تبعیت کنیم. اگر واقعاً کرونایی‌های یک تیم به حدنصاب نرسیده خب باید بازی کند و اگر رسیده نباید بازی کند. در ثانی ما تابه‌حال تجربه چنین چیزی در فوتبالمان نداشته‌ایم. البته نه‌تنها ما بلکه تمام دنیا چنین تجربه این نداشته است. من فکر می‌کنم تنها راه این است که باید شرایط را مدیریت کرد تا به مشکل نخوریم.

 

پس معتقدید که لیگ باید ادامه پیدا کند؟

بله لیگ را نمی‌شود تعطیل کرد. کرونا حالا حالاها نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا خواهد بود و نیم شود همه‌چیز را تعطیل کرد بلکه باید در کنار کرونا زندگی کرد اما باد پروتکل‌ها را رعایت کرد و با مدیریت شرایط کاری کرد تا کمترین آسیب را ببینیم.

 

یک ماه دیگر لیگ قهرمانان آسیا هم شروع می‌شود.

در آسیا نمی‌توان گفت کرونایی داریم و بازی نمی‌کنیم. آنجا همه‌چیز قانونمند است. کوچک‌ترین بهانه باعث می‌شود که شمارا حذف کنند و سهمیه سال بعد را هم از دست بدهید. بنابراین باید بدون بهانه در آسیا به میدان بروند.

 

قبل از شروع لیگ خیلی تیم‌ها مثل تراکتور مخالف برگزاری بازی‌ها بودند حالا در شرایطی که استقلال اوضاع خوبی ندارد مدیران این تیم می‌گویند باید بازی ها برگزار شود این دوگانگی را چطور ارزیابی می‌کنید ؟

این دوگانگی فقط مخصوص یک تیم و دو تیم نمی‌شود بلکه کل فوتبال ما و حتی در کل کشور ما و در تمام زمینه‌ها دیده می‌شود. متأسفانه هرکجا به نفعمان باشد از حرف‌هایی که زده‌ایم می‌گذریم. اما وقتی به نفعمان نباشد آسمان‌وریسمان می‌کنیم. این موضوع حتی شامل استقلال و پرسپولیس هم می‌شود. شما نگاه کنید اگر پرسپولیس هم به‌جای صدر جدول، رده ششم بود می‌گفت لیگ برگزار نشود و برعکس آن اگر استقلال صدر بود می‌گفت حتماً لیگ برگزار شود. الان همین تراکتور وقتی می‌بیند شانس سهمیه دارد می‌گوید حتماً بازی انجام شود. به خدا اشتباه است هیچ کجای دنیا این‌طوری نیست. باید همه‌چیز طبق قانون انجام شود. وقتی می‌گویند باید بازی‌ها انجام شود هیچ تیم نباید بهانه بیاورد و باید بازی‌ها برگزار شود.

 

با این اوصاف فکر می‌کنید استقلال بتواند سهمیه آسیایی بگیرد؟

کار خیلی سخت شده است. تا سه هفته قبل صحبت از قهرمانی در لیگ و قهرمانی در آسیا بود. اما الان شرایط و حرف‌ها به‌صورت دیگر است. باید بیایند توضیح دهند چرا در عرض این چند هفته تیم این‌همه مصدوم و کرونایی داده تا به این وضعیت دربیایند؟ چرا بقیه تیم‌ها این‌همه به مشکل نخورده‌اند؟ پس یک جای کار می‌لنگد. باید توضیح دهند چه بلایی به سر تیم آمده است. من با این وضع شرایط کار را خیلی سخت می‌بینم. 4تیم آماده به دنبال کسب سهمیه هستند و همین کار استقلال را خیلی سخت‌تر کرده است. اگر بازی با پارس جنوبی انجام می‌شد و تیم برنده از زمین بیرون می‌آمد بازیکنان یک روحیه‌ای می‌گرفتند و می‌شد، مقابل تراکتور هم امیدوار بود ولی این بازی انجام نشد و اگر امروز مقابل تراکتور هم نتوانند نتیجه لازم را بگیرند تیم خیلی لطمه می‌بیند و اوضاع بدتر خواهد شد.

 

گویا سازمان لیگ اعلام کرده چون حدنصاب کرونایی‌های استقلال به 25 درصد نرسیده بوده باید به جم می‌رفتند و برای همین احتمالاً نتیجه 3 بر صفر شدن این بازی به سود پارس جنوبی خیلی زیاد است ؟

بله من هم شنیدم. بالاخره قانون است و باید به آن پایبند باشیم. اگر نتیجه 3 بر صفر شود باید آن دوستانی که تیم را از فرودگاه برگرداندند و نگذاشتند بازی انجام شود، به هواداران پاسخگو باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------