مهدوی‌کیا: خدا نکند اتفاقات دهه هشتاد برای پرسپولیس رقم بخورد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مهدوی‌کیا
هادی مهدوی‌کیا پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط این تیم می گوید:من در دهه ۷٠ و اوایل دهه 80 در پرسپولیس بازی کرده ام.در آن زمان تغییرات بدی برای باشگاه اتفاق افتاد که ساختن این ساختار حدود ۱۰سال زمان برد.»  

روزبه دلاور: پیشکسوت پرسپولیس و مربی حال حاضر آکادمی کیا معتقد است اتفاقاتی که اکنون برای پرسپولیس در حال رخ دادن است شبیه به دهه هشتاد است و سرخ ها به زودی در سراشیبی قرار می گیرند. هادی،برادر کوچکتر مهدی مهدوی کیا که مدت های زیادی خبری از او نبود در گفت و گویی درباره فوتبال،لیگ برتر،پرسپولیس و البته قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی حرف می زند و خیلی شفاف می گوید:«مسخره است.» 

 

* وضعیت فعلی پرسپولیس هواداران زیادی از این تیم را نگران کرده ، نظر شما در خصوص اوضاع فعلی باشگاه چیست؟ 

در مورد وضعیت باشگاه نگرانی هایی وجود دارد.من در دهه ۷٠و اوایل دهه   80 در پرسپولیس بازی کرده ام.در آن زمان تغییرات بدی برای باشگاه اتفاق افتاد که ساختن این ساختار حدود ۱۰سال زمان برد.من احساس می کنم نتایج چند سال اخیر برآیند همان روزهاست.آمدن مربی خیلی خوب،ثبات ایجاد شده و خیلی چیزهای دیگر.

 

*انگار شما کمی هم نگران هستید.

حس درونی ام خوب نیست.نگران این هستم که دقیقا اتفاقات دهه ۸۰برای پرسپولیس رقم می خورد، البته امیدوارم اینگونه نشود ولی اگر باشگاه ثبات واقعی را نداشته باشد، اتفاقات بدی رخ خواهد داد. تغییرات پیاپی در ساختار و جذب بازیکن و مربی جدید یکی دو سال بعد آثارش را نشان می دهد.

 

* به نظر شما پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کرد؟ 

من حس خوبی هم نسبت به یارگیری تیم ندارم ،خرید بازیکن هایی که به نظر من کیفیت بالایی هم ندارند صحیح نیست. به یکباره تیم قهرمان که چندین سال با هم هماهنگ شده اند و قهرمانی های زیادی کسب کرده اند با تغییرات زیادی روبرو می شود آن هم با سطح کیفیتی پایین تر نسبت به قبل، این برای تیم خوب نیست. 

 

*رفتن ترابی و علیپور در عملکرد پرسپولیس تاثیرگذار  است یا نه دیگر آن زمان ها گذشته که رفتن یک بازیکن ساختار تیم را بهم می ریخت؟

رفتن بازیکنانی مثل ترابی صددرصد تاثیر خواهد داشت، بدون شک آنها در قهرمانی پرسپولیس تاثیر بسزایی داشتند. اگر بازیکنانی مانند علیپور و ترابی را از دست می دهیم باید نفر جایگزین در حد وتوانایی های آنها باشد.من فکر نمی کنم خرید های جایگزین ۷۰تا ۸۰درصد خلا  آنها را برای تیم پر کنند.

 

*درباره قانون جذب بازیکن و مربی خارجی‌ چه نظری دارید؟

از نظر من این قانون مسخره بازی است. دنیا به سمت یکپارچگی می رود و درها را برای پیشرفت به روی هم باز می کنند ، بعد ما داریم حد و مرز برای تیم ها مشخص می کنیم که از خارج بازیکن ومربی نیاورند. کلیت این موضوع اشتباه است، نمی شود شما برای تیمی که در سطح بین المللی بازی دارد بگویید که چهارچوب محدودی داشته باشد.این مشکل مدیریتی در فوتبال ماست.این موضوع از بیخ وبن اشتباه است وتیم ها باید اختیار خرید مربی یا بازیکن خارجی را داشته باشند.حالا هر تیمی( تراکتور، پرسپولیس، استقلال...) می خواهد باشد.

 

*پرسپولیس برای ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شد. چقدر شانس برای صعود این تیم به مرحله بعد قائل هستید؟  

فوتبال هرگز قابل پیش بینی نیست.باید شرایط روحی وروانی تیم مساعد باشد به خصوص الان که به نظر تیم از لحاظ مدیریتی شرایط خوبی ندارد، ممکن است به تیم آسیب بزند، ولی در کل فوتبال در زمین انجام می شود و احتمال هر گونه اتفاقی وجود دارد. 

 

*کمی هم درباره آکادمی کیا صحبت  کنید ، منتظر نسل طلایی فوتبال باشیم! 

 بعد از دستورالعمل وزارت ورزش برای بازگشایی مکانهای ورزشی در خرداد ماه ما تمرینات خود را آغاز کرده ایم و با رعایت پروتکل های بهداشتی کار خود را ادامه می دهیم. تمام تلاش خود را کرده ایم و با برنامه ریزی که در این سالها انجام داده ایم سعی خودمان را کرده ایم که در این امر موفق باشیم.تا اینجای کار هم خداراشکر از برنامه هایمان جلوتر هستیم ودر تمام تیم های ملی در رده های پایه بازیکن داریم.بالاخره برای تیم ملی که از بازیکن خارجی استفاده نخواهیم کرد و این بازیکنان بعد از رشد  وبزرگ شدن انشالله در تیم ملی بزرگسالان تاثیر خود را نشان خواهند داددهند تا در آینده بازیکنان با کیفیت برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------