برانکو عجله ندارد، سود پولش را می‌گیرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,برانکو

 

شاگردان یحیی گل‌محمدی این روزها در دوحه قطر حضور دارند و تلاش می‌کنند تا بتوانند نتایج ضعیف 2 بازی اول لیگ قهرمانان آسیا را جبران کرده و مجوز صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها را کسب کنند. سرخ‌ها درحالی که با تلاش کادرفنی سعی می‌کنند تا از حواشی و خبرهایی که در تهران منتشر می‌شود بی‌خبر باشند اما تمام این تمهیدات باعث نشده که اخبار نگران‌کننده به گوش آنها نرسد و این موضوع به یکی از دل‌نگرانی‌های کادرفنی برای ایجاد تمرکز بین بازیکنان تبدیل شده است.

 

یکی از مواردی که به‌شدت برای پرسپولیسی‌ها مهم است و در اخبار آن را دنبال می‌کنند، به بحث پرونده برانکو در فیفا ارتباط دارد که به‌نظر می‌آید این پرونده دیگر از حالت عادی خارج شده و برای پرسپولیسی‌ها دردسرهایی را ایجاد خواهد کرد.

 

هرچند مدیران این باشگاه در روزهای گذشته سعی در عادی جلوه دادن شرایط دارند و در بیانیه‌شان درخصوص این پرونده هم ادعا کرده بودند که اتفاق نگران‌کننده‌ای قرار نیست رخ دهد، ولی به‌نظر نمی‌رسد که این تمام ابعاد این ماجرا باشد و پرسپولیسی‌ها در آستانه خطری بزرگ قرار دارند.

 

 تقلب قرمزها

پرسپولیسی‌ها در روزهای پایانی مهلت قانونی‌شان برای پرداخت بدهی برانکو، تلاش زیادی کردند تا این مربی را مجاب کنند تا حدود یک ماه دیگر هم به باشگاه زمان بدهد و حتی برای این کار نماینده‌ای که ظاهرا یک تاجر ساکن عمان بود را نزد این مربی کروات فرستادند. هرچند برانکو در ابتدا این فرد را که ادعا می‌کرد نماینده باشگاه پرسپولیس است را برای ملاقات نپذیرفت، اما درنهایت نماینده باشگاه در هنگام صرف ناهار توسط برانکو توانست به دیدار او برود و درخواست باشگاه را برای گرفتن مهلت پرداخت با این مربی در میان بگذارد.

 

برانکو بعد از اینکه متوجه شد این فرد فرستاده پرسپولیس است به او اعلام کرد که حرف جدیدی درخصوص این پرونده ندارد و تمامی این موارد را به وکیل خود واگذار کرده است و با اعلام این جمله به این جلسه، بدون هیچ نتیجه خاصی پایان داد، اما پرسپولیسی‌ها در نامه‌ای به فیفا اعلام کردند که با این مربی به توافق رسیده‌اند و از او برای پرداخت مطالباتش یک ماه زمان گرفته‌اند. در این خصوص یک کارشناس حقوقی به «فرهیختگان» گفت: «این مشکل مدیران پرسپولیس است که از قوانین بی‌خبر هستند و جالب است که معاونت حقوقی باشگاه هم آنها را آگاه نمی‌کند که وقتی از سوی فردی اقرارنامه به مرجع قضایی ارسال می‌شود حتما باید امضای فرد اقرارکننده هم در ذیل نامه آمده باشد.»

 

او ادامه داد: «این حرکت مدیران پرسپولیس حکم تقلب را دارد و می‌تواند به وجهه تیم‌ها و مدیران ایرانی لطمات جبران‌ناپذیری در فیفا وارد کند و آنها هم متوجه این موضوع شده‌اند که مدیران ما حتی به پیش پا افتاده‌ترین قوانین حاکم بر فوتبال نیز آگاه نیستند.»

 

 8 ‌روز از نامه برانکو به فیفا گذشت

بعد از اینکه مهلت پرسپولیسی‌ها برای پرداخت پول برانکو به پایان رسید در روز جمعه 2 هفته گذشته در تاریخ بیست‌ویکم شهریورماه، وکیل برانکو نامه‌ای به فیفا نوشت و آنها را از روند پرونده آگاه کرد. او در این نامه ضمن اشاره به عدم‌پرداخت مبلغ جدیدی به حساب موکلش، از فیفا خواست که مطابق قانون مراحل بعدی این پرونده را پیگیری کند.

 

در این چند روز با توجه به صادر نشدن رای جدیدی درخصوص این پرونده از سوی فیفا، بعضی گمانه‌زنی‌ها از سوی رسانه‌ها آغاز شد و برخی‌ها مدعی شدند که برانکو و وکیلش هنوز نامه‌ای به فیفا ارسال نکرده‌اند که آنها را از عدم‌پرداخت پول توسط سرخ‌ها مطلع کند و به همین دلیل است که فیفا هنوز جریمه جدیدی برای پرسپولیسی‌ها درنظر نگرفته است.

 

پیگیری «فرهیختگان» نشان می‌دهد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و وکیل برانکو در اولین روز بعد از پایان مهلت سرخ‌ها نامه‌نگاری‌های لازم را با فیفا انجام داده است و پرسپولیسی‌ها باید به‌زودی منتظر جرایم جدیدی از سوی فیفا باشند.

 

 پرسپولیس برف لیگ برتر را می‌بیند؟!

یکی از مواردی که این روزها مورد بحث قرار می‌گیرد به بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس توسط فیفا ارتباط دارد. عده‌ای بر این باورند که باشگاه پرسپولیس به هوادارانش حقیقت را نمی‌گوید و بسته شدن این پنجره‌ها قطعی خواهد بود و بعد از پرداخت با بخشش روبه‌رو نمی‌شود. این درحالی است که اگر در مهلت بعدی پرسپولیس بتواند با برانکو تسویه کند، پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بار دیگر باز می‌شود و آنها مشکلی برای خرید و فروش بازیکن ندارند.

 

اینکه بعد از این مهلت چه جرایمی انتظار سرخ‌ها را می‌کشد موضوعی است که شاید برای هواداران پرسپولیس از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این خصوص شنیده می‌شود در هر مرتبه فرصتی که از سوی فیفا به پرسپولیس داده می‌شود یک ماهه است و بعد از این مرحله اگر سرخ‌ها نتوانند باز هم با برانکو تسویه‌حساب کنند، 6 امتیاز از این تیم کسر می‌شود و آنها شروع لیگ را با 6- امتیاز آغاز می‌کنند.

 

بعد از این باز هم یک ماه فرصت در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار می‌گیرد و بعد از پایان این مهلت جریمه بعدی حذف از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ‌ها درنظر گرفته می‌شود و در مرحله بعد سقوط به لیگ یک جریمه پرسپولیسی‌ها خواهد بود. البته فیفا برای بعد از این هم احکامی را در جیب دارد که منحل کردن تیم بدهکار و طلب کردن بدهی از فدراسیون فوتبال بدترین حالت این پرونده‌های مالی است. با این اوصاف با توجه به رویه‌ای که مدیران سرخ در پیش گرفته‌اند این سوال پیش می‌آید که آیا پرسپولیسی‌ها برف لیگ برتر را می‌بینند؟

 

 واکنش برانکو

بعد از اتفاقی که در روزهای گذشته افتاد و مدیران جدید پرسپولیس هم به روال مدیران قبلی اقدامی برای پرداخت پول برانکو انجام ندادند و همچنین ارسال نامه‌های جعلی به فیفا، سرمربی اسبق سرخ‌ها به‌شدت از دست مدیران این باشگاه خشمگین شده و عزم خود را برای دنبال کردن این پرونده تا دریافت کامل مطالباتش جزم کرده است.

 

سرمربی تیم‌ملی عمان در گفت‌وگو با دوستان خود در ایران اعلام کرده که برای دریافت پول خود از فیفا هیچ عجله‌ای ندارد و حاضر نیست حتی یک روز برای این مدیران از حق خود کوتاه بیاید. او حتی به این موضوع اشاره کرده که هربار این حکم از سوی پرسپولیسی‌ها به تعویق بیفتد و فیفا حکم جدیدی صادر کند، سود 5 درصدی به مطالبات او اضافه می‌شود و این باعث می‌شود که او درحالی که مدت‌هاست کار خود را با این باشگاه خاتمه داده است، از مدیران پرسپولیس دستمزد دریافت کند و این بیشتر از اینکه به ضررش باشد، به نفعش است!

 

 این هفته حکم فیفا صادر می‌شود

با توجه به گذشت حدود 8 روز از ارسال نامه وکیل برانکو به فیفا، ‌اما هنوز فیفا حکم خود را برای جرایم جدید پرسپولیس صادر نکرده است. در این خصوص شنیده می‌شود که این اتفاق طبیعی بوده و با توجه به اینکه شنبه و یکشنبه در فیفا روزهای تعطیل به‌حساب می‌آید، صدور این حکم چندان هم با تاخیر روبه‌رو نشده است و مطابق شنیده‌ها از نزدیکان برانکو، حکم فیفا در هفته جاری صادر می‌شود و تاخیر در صدور این حکم اصلا آنها را نگران نکرده است!

 

فرهیختگان/ آرش محمدی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------