رازگویی به این شیوه صداقت نیست!/هیات مدیره استقلال کار را تمام می کند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
اتفاقات روزهای اخیر در استقلال کار را به جایی رسانده که هیات مدیره این باشگاه تصمیم دارد به عمر مدیریتی احمد سعادتمند در این باشگاه پایان بدهد. 

به گزارش فارس، فقط کافی بود تا رازِ خانوادگی استقلال توسط بزرگ خانواده برملا و آبروی 70 ساله یک باشگاه مردمی با آن همه عظمت فرهنگی ، ورزشی بریزد و سیستم و تشکیلات یک عمر تلاش و مجاهدت میلیونها عاشق فوتبال سقوط کند!

 

احمد سعادتمند پس از خرابکاریهای زیاد در زمینه جلب رضایت استراماچونی و بازگرداندن وی به هر بهایی و البته بهم ریختن تمرکز تیم در حساس ترین زمان ممکن در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، آخرین ضربه مهلکش را نیز بر پیکر نحیف و زخمی استقلال وارد کرد و با افشای اطلاعات خانوادگی و رازهای درون باشگاهی، بی تدبیری اش در مدیریت بحران را به طور کامل عیان ساخت.

 

او که خود را مدیری باکیاست و عاشق سینه چاک استقلال معرفی می کرد، با ورود اشتباه به مسائل خانوادگی باشگاه، دست روی مشکلاتی گذاشت که بیشتر از همه خود او مسبب آنها بود!

 

تعیین سرپرست خنثی توسط او باعث شد تا کنترل و نظارت دقیق و قاطعانه در اردوی تیم صورت نگیرد و همین موضوع بهانه ای برای خودسری برخی بازیکنان سواستفاده گر شود و اتفاقاتی بیفتد که تاسف آور است.

 

نصرالله عبدالهی از سمبل های پرافتخار استقلال است که پیش از این در چند دوره به عنوان سرپرست کنار تیم بوده اما توفیق چتدانی نداشته و انتخاب دوباره وی به نوعی خراب کردن خود وی نیز محسوب می شود.

 

نقل و انتقال بازیکنان به جای طی کردن مسیر قانونی و درست توسط افراد ذیصلاح از طریق دلالها و در طبقه بیست و سوم هتل آزادی و ....صورت گرفت و به نابسامانی ها و بی در و پیکر بودن سیستم مدیریتی آن دامن زد.

 

مدیرعامل استقلال علاوه بر رنجاندن و فراری دادن فرهاد مجیدی با پیش کشیدن پای استراماچونی در بحبوحه مسابقات جام حذفی، با مجید نامجو مطلق هم همان اشتباه را تکرار و مذاکره با الکس نوری را در رسانه ها مطرح کرد تا تمرکز تیم در قطر کاملا برهم بریزد و یکی دیگر از سمبل ها و بهترین های تاریخ استقلال نیز با تجربه ای تلخ مشابه فرهاد مجیدی مواجه گردد.

 

البته آقای مدیرعامل به این اتفاقات و رفتارها بسنده نکرد و به زعم خودش جسارت و شجاعت به خرج داد تا در آخرین گفتگوی ویدئویی اش زهر چشمی از بازیکنان خاطی و متمرد بگیرد و در حالی که چند تن از همین بازیکنان بدون تمدید قرارداد حسن نیت نشان داده و عصای دست او در مسابقات قهرمانی آسیا شده بودند، به باد استهزاء گرفته شوند و اعتبارشان خدشه دار شود.

 

سعادتمند  در ادامه پا را فراتر از حد گذاشت و علیرغم تهدید بازیکنان خاطی و چالش برانگیز، به التهاب جامعه نیز افزود و وضعیت موجود را وخیم تر از قبل کرد. این در حالی بود که اگر اتفاقی نامیمون و ناخوشایند در فرودگاه قطر و هتل افتاده و حتی پای پلیس را نیز به قضیه باز کرده، همه اینها در اثر ضعف مدیریتی بوده و ناتوانی و ناکارآمدی خود اوست که نتوانسته تدبیری درست بیندیشد و از بروز چنین وقایع حیثیتی ممانعت بهعمل آورد.

 

بیان تلخ اتفاقات روی داده در یک خانواده شاید از نظر سعادتمند طبیعی و شفاف سازی به نظر برسد اما صادقانه نیست. شان خانواده قبل از همه باید توسط بزرگ آن خانواده حفظ شود و اگر کمبودها و نواقصی ملاحظه می شود، باید با مدارا و محافظت از اعتبار و آبروی کل خانواده و در فضایی کاملا تعاملی و با تفاهم حل و فصل گردد.

 

همه مشکلات و دردسرهای روی داده در استقلال ساخته و پرداخته درون باشگاهی است و آشفتگی ها نیز حاصل برنامه ریزی های نادرست و عملکرد مدیریت و عوامل تحت کنترل او صورت می گیرد. ضمن اینکه مختص امروز و دیروز نیز نیست. اینها همه بر اثر پایه ها و بنیان های کجی است که توسط مدیران ادواری بر روی هم بنا شده و امروز در حال ویرانی است. نگاه سیاسی و رانت های دولتی باعث شده تا افراد غیرفوتبالی و فوتبالی های نامدیر ، باشگاهی با قدمتی نزدیک به یک قرن را اینچنین به سمت نابودی و اضمحلال سوق دهند بدون اینکه عذاب وجدان بگیرند و دلشان به حال میلیونها عاشق وفادار استقلال بسوزد.

 

با این حال به نظر می رسد با وخامت اوضاع و وضعیتی که سعادتمند با آخرین ویدئوی افشاگرانه خود به آن دامن زد، رگ غیرت اعضای ساکت و خاموش هیئت مدیره نیز گرفت و باعث شد تا از حالت سکون خارج شوند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.قرار است امروز اعضای هیئت مدیره باشگاه در نشستی گردهم  آیند تا برکناری احمد سعادتمند را نهایی کنند. هر چند تاکنون از سوی وزارت ورزش و شخص سلطانی فر هیچگونه واکنشی نسبت به اتفاقات اخیر استقلال مشاهد نشده اما استعفا یا برکناری سعادتمند در این برهه بیش از همه به سوی خود استقلال و هواداران این تیم خواهد بود. چرا که در صورت ادامه مدیریت وی، بازگرداندن اعتماد از دست رفته دیگر ناممکن خواهد بود و به جای اصلاح امور منجر به حوادث ناگواری خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------