وزیر به رفقایش در استقلال پست می‌دهد تا مشهور شوند / رابطه «سلطانی‌فر و خلیل‌زاده» به زمان استانداری‌ در گیلان برمی‌گردد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
عضو اسبق هیئت مدیره استقلال گفت: آقای فتحی وقتی از استقلال بیرون شد مدیریت ویترین ورزش ایران را دستمزد گرفت و رییس مجموعه انقلاب شد. 

 در حالی که هواداران استقلال همچنان منتظر پرداخت شدن بدهی استقلال به وینفرد شفر، سرور جپاروف، بودوروف و سایر خارجی های طلبکار مانند میلیچ و دیاباته هستند این روزها اسماعیل خلیل زاده در ترکیه خبر می دهد که بخشی از بدهی باشگاه به شفر پرداخت شد ولی وکیل شفر این موضوع را تکذیب می کند.

 

حسین فرزامی از اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره شرایط این مدت باشگاه به لحاظ مدیریتی حرف زد و به معضلات و دلایل بروز آنها پرداخت.

 

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

 

* از اوضاع بدهی های ارزی و پنجره بسته استقلال خبر دارید؟

- بله! جالب و تأسف بار این است که اسپانسرها مصاحبه می کنند و می گویند جلو جلو هم پول داده اند ولی از آنسو خبر می رسد که پولی به حساب دیاباته، میلیچ یا دیگر طلبکاران واریز نشده است.

 

* اما خلیل زاده در ترکیه است و هر روز اخبار خوشی می دهد که پول شفر را پرداخت می کند؟

- ای بابا! وقتی برای آخرین بار(عصر دوشنبه) این خبر را داد وکیل شفر یا پسرش بلافاصله مصاحبه کردند و گفتند که هیچ پولی به حسابشان واریز نشده است. دلیل این همه ادعا چیست را نمی دانم؟ نکند این همه پولی که از اسپانسر دریافت می شود جایی دیگر هزینه می شود؟ اگر پول هست چرا اجازه می دهید پنجره باشگاه بسته شود و تیم و مردم اینقدر دل نگرانی داشته باشند.

 

* پیشنهاد شما چیست؟

- پیشنهاد نیست، قانون است که باید ارگان های ذیربط به این مسایل رسیدگی کنند. این آقایان همگی منصوبین آقای مسعود سلطانی فر هستند که این بلاها را بر سر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درآورده اند. چرا سازمان بازرسی کل کشور آنها را بازخواست نمی کند؟ من زمانی که عضو هیأت مدیره بودم در حالی که زیر هیچ سند مالی یا چکی را امضا نزده بودم به دلیل یک اختلاف رقمی در بودجه باشگاه 6 ماه حساب های بانکی ام را مسدود کردند در شرایطی که نمی توانستم یک نوشابه برای خودم بخرم ولی این آقایان هر کاری دلشان می خواهد با میلیارد، میلیارد تومان پولی که به حساب باشگاه می آید می کنند و کسی نیست بگوید حالتان چطور است.

 

* مثال می زنید؟

- همین آقای سعادتمند که هر چه سعادت بود را از استقلال گرفت.

 

* واضح تر حرف می زنید؟

- استقلال با آن وضعیت روحی و نفری که پیش از فینال جام حذفی داشت و پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد اگر آرامش داشت در فینال تراکتور را هم شکست می داد ولی این آقای سعادتمند اینقدر با اسم استراماچونی بازی کردند که فرهاد تمرکزش را از دست داد و تیم باخت. الان چرا این آقا مورد بازخواست قرار نمی گیرد که باشگاهی با 80، 90 میلیارد تومان هزینه برای یک فصل به راحتی یک جام را از دست می دهد؟ اینها همه جای سئوال دارد. آقای فتحی وقتی از استقلال بیرون شد مدیریت ویترین ورزش ایران را دستمزد گرفت و رییس مجموعه انقلاب شد. از اینها عجیب تر سراغ دارید.

 

* خب اینها را نباید از وزیر سئوال کرد؟

- دل خوشی دارید! شما خبرنگارها باید پوست این افراد را بکنید. رسانه ها باید پوست متخلفان را بکنند و دستشان را رو کنند. خب می دانید، این آقا وقتی استاندار گیلان بوده و بعد یکی از سرمایه داران گیلانی و هتل دار معروف آن استان را به هیأت مدیره باشگاه استقلال می برد، آدم شک می کند. همان خلیل زاده از دوستان صمیمی سلطانی فر است. ایرادی ندارد، من هم دوست و رفیق گیلانی زیاد دارم ولی اینکه برخی افراد رفقای خود را 4 ماه یکبار رییس باشگاه استقلال کنند تا به شهرت برسند ایراد دارد. مگر استقلال بازیچه است که این رفتارها را با آن می کنند. خانه از پای بست ویران است. سلطانی فر بود که خلیل زاده ها و فتحی ها و افتخاری ها و سعادتمندها آمدند و این اتفاقات ظرف 3، 4 سال برای تیم استقلال رخ داد.

 

* راهکار چیست؟

- باید دید سرچشمه خرابی ها از کجاست؟ من که چشمم از این مجلس هم آب نمی خورد. در مجلس قبلی که هر بار بحث استیضاح سلطانی فر مطرح می شد یک روزه امضاها پس گرفته می شدند و این دفعه هم که فقط نشستند و به حرف پیشکسوتان استقلال گوش کردند. اصلا مگر فهمیدن اشتباهات رخ داده در بحث مدیریتی استقلال، نیازی به بازگو کردن دارد؟ همه چیز اظهر من الشمس است. آقایان خودشان را به آن راه زده اند. فقط آرزو می کنم این چند ماه زودتر بگذرد و استقلال و پرسپولیس نفس راحتی بکشند!

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------