وریا و ریگی دیگر چه کنند تا به تیم ملی دعوت شوند؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مظلومی
پنجره استقلال امروز باز می‌شود / قرارداد میلیچ مشکل‌ ندارد، شیخ ۱۰ روز دیگر آماده می‌شود 

استقلال هفته نخست را با سربلندی در تهران پشت سر گذاشت و موفق شد در گام نخست تیم نارنجی‌پوش رفسنجانی را با دو گل شکست بدهد تا هواداران این تیم بعد از سال‌ها به روند شاگردان فکری امیدوار شوند. درخصوص این دیدار و برخی اتفاقات و حاشیه‌های مربوط به استقلال ازجمله زمان باز شدن پنجره‌ها، دیدارهای هفته دوم لیگ برتر، شایعه دردسر قرارداد میلیچ و آماده نبودن دیاباته و البته عدم دعوت نشدن برخی بازیکنان استقلال به تیم ملی با سرپرست استقلال صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با پرویز مظلومی را در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال بعد از 4 فصل در هفته اول لیگ برتر پیروز شد و این نوید را داد که امسال می‌تواند سال استقلال باشد.

با یک برد نمی‌شود در رویاها خوابید. بله، طلسم شکسته شد اما باید تلاش را بیشتر کرد تا به موفقیت رسید. الان تازه یک بازی به پایان رسیده و ۲۹ مسابقه دیگر باقی‌مانده و نباید در باد این برد خوابید و فکر کنیم با این برد همه چیز تمام شده بلکه باید ۲۹ بازی دیگر را ببریم تا به خواسته‌مان که قهرمانی است برسیم. در اولین استارت‌مان با وجود آن همه کمبود موفق بودیم. هفت هشت تن از بازیکنان استقلال در این بازی بیرون بودند و دست کادر فنی هم برای انتخاب بهترین ارنج بسته بود و دیدید که ما از پنج تعویض فقط دو تعویض توانستیم انجام دهیم که یکی از آن دو نیز در دقایق پایانی اتفاق افتاد. در هر حال گام اول را محکم برداشتیم. این تیم بسیار خوب است و بچه‌ها تلاش می‌کنند تا ان‌شاءالله پیروزی‌ها ادامه داشته باشد.

 

موضوع پنجره‌های استقلال طبق آخرین اخبار به کجا رسید؟

طبق اطلاعاتی که مسئولان باشگاه به من انتقال می‌دهند من هم آن را به هواداران انتقال می‌دهم. در هر صورت پول شفر پرداخت شده و همه اقدامات نیز انجام شده و منتظر هستیم تا اقدام بعدی یعنی باز شدن پنجره انجام شود. وکیل سرمربی آلمانی نیز گویا اوکی نهایی برای اعلام به فیفا را داده و فقط به خاطر تعطیلات شنبه و یکشنبه در فیفا این امر محقق نشد و منتظریم تا دوشنبه فدراسیون جهانی موضوع را تایید کند در هر صورت با صحبت‌هایی که شده امروز پنجره استقلال باز خواهد شد.

 

پیش از این اعلام شده بود هفته دوم لیگ سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود اما روز گذشته اعلام شد بازی بعدی استقلال جمعه ۳۰ آبان برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد این موضوع با وجود بسته بودن پنجره‌ها به سود این تیم باشد.

 

به اعتقاد من هم این برنامه و عقب افتادن بازی‌های هفته دوم برای تیم ما خوب بود و بهتر بود که بقیه بچه‌ها هم با خیال راحت به بازی هفته بعد برسند، هرچند کم‌وکسری‌هایی داریم که ان‌شاءالله تا بازی فولاد برطرف شده و یک تیم کامل در اختیار کادر فنی باشد.

 

ارزیابی‌تان از بازی هفته دوم مقابل فولاد در اهواز چیست؟

بازی با فولاد در اهواز همیشه سخت بوده و مطمئنا بازی قشنگ خواهد شد اما متاسفانه چون بدون تماشاگر برگزار می‌شود لذتی نخواهد داشت، اما استقلال همیشه جلوی فولاد بازی‌های خوبی را انجام داده است. البته آنها هم یک مربی جوان و خوب به اسم نکونام دارند و مطمئنم بازی آسانی برای استقلال نخواهد بود با این حال کلا تیم ما همیشه در اهواز خوب بوده است.

 

یک ایراد بزرگ استقلال در این چند سال اخیر این مورد بوده که نتوانسته در چند هفته اول امتیازات کامل را جمع کند و آخر فصل دچار دردسر شده است.

تلاش ما این است که امسال بتوانیم به بهترین شکل این کار را انجام دهیم هرچند هیچ بازی در لیگ آسان نیست. مگر بازی‌های پارسال و سال‌های گذشته آسان بود که نتوانستند در هفته‌های اول امتیازات ابتدایی را جمع کنند؟ مقابل استقلال همه تیم‌ها با‌انگیزه و تلاش چند برابری به میدان می‌آیند و تیم‌های بزرگ‌ترش هم جلوی استقلال با‌انگیزه زیادتری نسبت به سایر دیدارها به میدان می‌آیند. بنابراین مطمئن باشید هیچ بازی در لیگ برتر برای استقلال آسان نیست.

 

وریا غفوری بازی بی‌نقصی را ارائه داد اما به تیم ملی دعوت نشد. این موضوع عجیب نیست؟

وریا یکی از بهترین دفاع‌ راست‌های ایران است اما اینکه چرا دعوت نشد را باید از سرمربی‌تیم ‌ملی پرسید. البته در لیست جدید سرمربی تیم ملی خیلی‌های دیگر هم دعوت نشدند و شاید او می‌خواهد برخی نفرات دیگر را محک بزند الان در تیم ما به‌جز وریا، فرشید اسماعیلی هم می‌توانست دعوت شود اما سوال من این است که مسعود ریگی دیگر چه کاری باید بکند تا به تیم ملی دعوت شود؟ او یکی از بهترین هافبک‌های ایران محسوب می‌شود و باید دقیقا در زمین چه کاری کند تا به تیم ملی دعوت شود؟ وریا هم به همین شکل واقعا تعجب می‌کنم آیا بهتر از اینها کسی هست که به تیم ملی دعوت می‌شود؟

 

جالب اینکه در همین پست مهدی شیری دعوت شده است.

 

در هر صورت این هم سلیقه سرمربی تیم ملی است اما به اعتقاد من وریا یک سروگردن از همه دفاع‌راست‌های ایران بهتر است حتی آنهایی که بیرون از ایران بازی می‌کنند.

 

در این چند روز درباره بازی کردن میلیچ حرف و حدیث‌های زیاد به راه افتاده. قراردادش مشکل‌ساز نمی‌شود؟

خیر، مشکلی نیست چون فسخ او اصلا ثبت نشده و فسخ را ارائه نداد و این مساله منتفی است.

 

شیخ دیاباته کی آماده می‌شود؟

ان‌شاءالله در ۱۰ روز آینده که باقی‌مانده شیخ هم آماده خواهد شد.

 

و صحبت پایانی؟

واقعا به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. تیم یک دل و یکدستی داریم و تمام سعی و تلاش بچه‌ها این است که هواداران را خوشحال کنند.

 

 محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------