آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش کمیته انضباطی به شادی جنجالی جواد نکونام و اظهارات حسینی

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی به رفتارها و صحبت‌های سرمربی و دروازه‌بان تیم استقلال واکنش نشان داد. حسین عبداللهی در خصوص…

اولسان هیوندای زیر ذره‌بین؛ قدرتمندهای همیشه دوم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,اولسان هیوندای
تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی باید در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس برود. 

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی با شکست ۲ بر یک ویسل کوبه موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حریف پرسپولیس ایران شود. دیداری که پنج روز دیگر (۲۹ آذرماه) از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الجنوب برگزار می‌شود.

 

نماینده کره جنوبی در این دوره از رقابت‌ها ۹ بازی انجام داده که ماحصل آن هشت برد و یک تساوی بوده است. جالب است که بازی اول این تیم مساوی شد و در الباقی بازی‌ها شاهد برنده شدنشان بودیم. تیمی که در تمام هشت دیدار اخیر موفق شده حداقل ۲ گل به حریفان خود بزند. اولسان با ۲۱ گل زده بهترین خط حمله را مال خود کرده و تنها ۶ بار دروازه‌اش باز شده است. نماینده کره یک سوم بازی‌های خود را بدون گل خورده تمام کرده است.

 

ببرهای اولسان بعد از هشت سال دوباره توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. آنها در سال ۲۰۱۲ با عملکردی درخشان و ۹ پیروزی متوالی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان رسیدند و در دیدار نهایی با نتیجه سه بر صفر از سد الاهلی عربستان گذشتند. به طور کلی تیم اولسان در لیگ قهرمانان هفت بار برابر تیم‌های غرب آسیایی قرار گرفته که ماحصل آن هفت برد بوده است. آنها قرار است برای اولین بار با یک تیم ایرانی پیکار داشته باشند.

 

نمایندگان کره جنوبی تا به حال ۱۱ بار عنوان قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان (جام باشگاه‌های) آسیا را به دست آورده‌اند و از این حیث رکورد دار هستند. در سوی مقابل تیم‌های ایرانی فقط سه بار جام را مال خود کرده‌اند. آخرین حضور یک تیم کره‌ای در فینال، به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. جایی که جونبوک موتورز موفق شد از سد العین امارات بگذرد. پرسپولیس اما به عنوان آخرین تیم ایرانی در سال ۲۰۱۸ حضور در فینال را تجربه کرد که موفقیت‌آمیز نبود و به شکست ۲ بر صفر منجر شد. جالب است که بعد از ۱۰ سال بار دیگر یک فینال ایرانی-کره‌ای دیگر را شاهد هستیم. در سال ۲۰۱۰ تیم سئونگنام توانست با نتیجه سه بر یک از سد ذوب‌آهن بگذرد و قهرمانی را از آن خود کند.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,اولسان هیوندای

در تیم اولسان چهار بازیکن خارجی حضور دارند. جیسون داویدسون از استرالیا، دِیو بولتویس از هلند، بیورن یانسن از نروژ و جونیور نگرائو از برزیل این نفرات را تشکیل می‌دهند. به غیر از بازیکن استرالیایی، سه نفر دیگر جزو مهره‌های تأثیرگذار اولسان هستند. نگرائو با پنج گل زده بهترین گلزن اولسان هم در این رقابت‌ها محسوب می‌شود و با صدر جدول ۲ گل فاصله دارد. این بازیکن در کِی لیگ هم عنوان اقای گلی را مال خود کرد. رقابت‌هایی که در آن تیم اولسان به عنوان دومی دست پیدا کرد. این تیم در جام حذفی کره هم به مقام دوم رسید و باید دید شاهد هت‌تریکشان خواهیم بود یا خیر.

 

در بین بازیکنان داخلی تیم اولسان سه نفر در آخرین لیست تیم ملی کره جنوبی حضور داشتند که هر سه در خط دفاعی بازی می‌کنند. کیم تائه هوان، وون دو جائه و جو هیون وو سه بازیکن ملی‌پوش اولسان هستند. همچنین یون بیت گارام به همراه لی چونگ یونگ مشهورترین بازیکنان بومی اولسان به شمار می‌روند. اولی در جام ملت‌های سال ۲۰۱۱ به ایران گل زد و دومی در لباس تیم‌های لیگ برتری بولتون و کریستال پالاس بازی می‌کرد و ۲ گل در جام جهانی ۲۰۱۰ به آرژانتین و اروگوئه زد. البته که لی کئون هوی ۳۵ ساله هم در این تیم حضور دارد.

 

حال باید دید پرسپولیس در بازی نهایی مقابل این تیم قدرتمند چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورد. سرخپوشان تهرانی در پی قهرمان کردن یک تیم ایرانی بعد از ۲۷ سال هستند. آخرین بار تیم پاس تهران در سال ۱۹۹۳ موفق به انجام این کار شد.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,اولسان هیوندای
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------