اگر ناصر زنده بود، شنبه پرسپولیسی می‌شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,همسر مرحوم حجازی
بهناز شفیعی همسر مرحوم حجازی می‌گوید:«قبول دارم در لیگ همیشه باید بالاتر از پرسپولیس باشیم و قهرمان شویم،اما در بازی روز شنبه قرار است پرچم مملکت‌مان بالا برود.» 

تولد ناصر حجازی و پوشیدن پیراهن او توسط رشید مظاهری در بازی با پدیده بهانه ای شد برای گفت و گو با بهناز شفیعی‌ همسر مرحوم حجازی.آذرماه بعید است تا سال ها سال بعد از یاد استقلالی ها برود.این ماه تولد اسطوره ای است که هنوز هم که هنوز است خاطرات خوبش نه فقط در ذهن آبی ها،بلکه در ذهن خیلی از هواداران پرسپولیس هم نقش می بندد.کم بوده اند بازیکنانی که هم استقلالی ها دوستش داشته باشند و هم پرسپولیسی ها و حجازی یکی از آنها بود.مثل پورحیدری،مثل پروین و ...

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,همسر مرحوم حجازی

*خانم شفیعی چند روز پیش سالگرد تولد ناصرخان بود.هنوز هم هوادارانی هستند که تولد او را در فضای مجازی تبریک می گویند و از حجازی به عنوان یک اسطوره یاد می کنند.

هواداران همیشه به ما لطف داشته اند.روز تولد ناصر ساعت ۱۱ با دخترم و دامادم رفتیم بهشت زهرا(س).دیدیم هواداران زودتر از ما آنجا هستند.می خواستیم فاتحه ای بخوانیم و شمعی روشن کنیم.البته به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرده اصلا به صلاح نیست جایی تجمع باشد اما خب هواداران ناصر آمده بودند،بنر چسبانده بودند،کیک و شیرینی و ...محبتی که آنها دارند همیشگی است.من به دوستان شما هم گفتم.خدا ناصر را دوست دارد و هر سال محبت مردم نسبت به او بیشتر می شود.از همه آنها به نوبه خودم تشکر می کنم.

 

*در بازی با پدیده رشید مظاهری پیراهن ناصر حجازی را پوشید.با شما درباره این کار حرف زده بود؟

بله.چند شب قبل از بازی بود که آقای مظاهری تماس گرفتند و گفتند که می خواهند چنین کاری را انجام بدهند.اجازه گرفت و من هم گفتم خیلی خوشحال می شوم.قرار هم شد که بعد از بازی لباس را بیاورد که روی آن را امضا کنیم تا به نفع موسسه خیریه محک به حراج بگذاریم.جالب اینجاست که خیلی ها تماس می گرفتند و می گفتند انگار که ناصر درون دروازه ایستاده و توپ را می گیرد.آنها از احساس شان می گفتند.می گفتم خود رشید هم پسر خوبی است و هم دروازه بان خوبی و لیاقتش را داشته که به چنین جایگاهی رسیده است.با این حال دوستان می گفتند انگار که ناصر داشت کمک می کرد.

 

*انصافا رشید هم در این بازی خیلی خوب بود اما وقتی حرکت هایی اینچنینی اتفاق می افتد آدم کمی هم نگران می شود؛اینکه مثلا زیاد گل نخورید یا گل بد نخورد و ...

باور نمی کنید،مدام قل هو الله احد می خواندم و از خدا می خواستم این بچه سربلند باشد و دلش به کاری که انجام داده خوش باشد.همه‌اش از خدا می خواستم پیراهنی که پوشیده برایش خوش یمن باشد.

 

*خانم شفیعی،شنبه هفته آینده پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت.قطعا اگر ناصرخان هم زنده بودند نگاه ویژه ای به این بازی داشتند،این طور نیست؟

من مطمئن هستم که هواداران استقلال شعور بالایی دارند و امیدوارم ناراحت نشوند.ما در لیگ با پرسپولیسی ها کل کل زیادی داریم.کری می خوانیم و ...در لیگ دوست داریم استقلال قهرمان شود و بالاتر از پرسپولیس باشد اما در بازی های برون مرزی،پرچم ایران است که بالا می رود.این تیم مملکت ماست.تیم ایران است.کاری به چیزی نداریم و به نظرم هواداران استقلال هم این موضوع را درک می کنند.قطعا اگر ناصر هم زنده بود طرفدار تیم مملکتش بود.

 

*شما خاطره ای از سالی که استقلال قهرمان آسیا شد دارید؟

اصلا می خواستم در همین مورد حرف بزنم.سالی که آقای منصور پورحیدری خدا بیامرز با استقلال قهرمان شد یادم هست که آقای علی پروین رفته بودند فرودگاه برای استقبال و عرض تبریک.آنجا هم استقلال تیم مملکت مان بود که قهرمان شده بود.ولی خب در لیگ همیشه دوست داریم استقلال قهرمان شود.من اگر پرسپولیس قهرمان شود قطعا خوشحال می شوم و مطمئن هستم که ناصر هم اگر زنده بود خوشحال می شد،چون می گفت پرچم ایران بالا رفته است.برای تیم رقیب در بازی شنبه آرزوی موفقیت می کنم.

 

رضا پورعالی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------