تنها روزی که علی کریمی در فوتبال گریه کرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی کریمی
علی کریمی که ستاره تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی 2002 و بازیکن مورد علاقه بلاژویچ بود، ازدلایل باخت به تیم پرستاره ایرلند می‌گوید. 

به گزارش ورزش سه ، در کنار تمام ناکامی‌ها و روزهای تلخی که تاریخ فوتبال ایران در دل خود حبس کرده، می‌توان از نرسیدن نسل طلایی جام جهانی 2002 به عنوان بزرگترین خاطره تلخ هواداران فوتبال و حتی بازیکنان وقت تیم ملی نام برد؛ بازیکنانی که کارشان برای حضور در جام جهانی کره جنوبی و ژاپن را زیر نظر میروسلاو بلاژویچ آغاز  کردند و بسیاری از آنها با تجربه حضور در جام جهانی 1998 آماده درخشش دوباره بودند و ستاره هایی نظیر نیکبخت واحدی، یحیی گل‌محمدی و .. نیز به آنها اضافه شده بودند و علی کریمی ستاره مستعد آن سال‌های آسیا، زیر نظر بلاژویچ که علاقه فراوانی به او داشت، نگین انگشتری آن تیم به شمار می رفت.

 

علی کریمی روز گذشته به همراه خداداد عزیزی و مهرداد میناوند، کارشناسان برنامه اینترنتی آنتن به مناسبت مصاف فینال آسیا میان دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای در یکی دیگر از روزهای غمبار فوتبال ایران بود و پیش از اینکه این مسابقه آغاز شود، شوخ طبعی خداداد عزیزی و مهرداد میناوند و صحبت های آنها در مورد مربیان محبوبشان، علی کریمی را یاد دیدار برابر ایرلند انداخت و او توضیح داد چرا بازیکنان تیم ملی در مقابل این تیم علیرغم تمام شایستگی هایی که داشتند، موفق نشدند و این ایرلند بود که مسافر جام جهانی شد.

 

پیش از اینکه علی کریمی شروع به صحبت درباره باخت به ایرلند و علاقه بلاژویچ به خودش کند، مهرداد میناوند با خطاب قرار دادن خداداد عزیزی گفت:« روز آخر که به ایرلند باختیم، بلاژویچ برای خداحافظی آمد. من تا به حال گریه علی کریمی را ندیدم ولی گریه گوریل انگوری را یادتان است که یک دفعه استخر با گریه هایش درست می شد؛ علی همانطور گریه می کرد.» 

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی کریمی

علی کریمی اینطور در این مورد شروع به صحبت کرد:« من تصمیم گرفته بودم که از تیم ملی خداحافظی کنم ولی تیم متاسفانه صعود نکرد. ببینید ما آماده نبودیم. برای ما قابل هضم نبود، مقابل تیمی بازی کنیم که تمام بازیکنانش در لیگ برتر انگلیس بازی می کردند. معروف ترین بازیکن‌ آنها هم روی کین کاپیتان منچستریونایتد بود.» 

 

بخش بعدی حرف های علی کریمی به نکته مهمی در مورد رفتار مطبوعات در آن دوره اشاره دارد و در این مورد توضیح داد:« از طرفی هم رسانه های ما به جای اینکه به ما روحیه بدهند، اینقدر در مورد تیم ایرلند نوشته بودند، که ما خودمان را از قبل باخته می دانستیم. در صورتی که رفتیم آنجا و خودم هم دو موقعیت خیلی خوب داشتم. من البته ضربه‌هایم را زدم. یکی را گلر خیلی خوب گرفت و یکی را هم بارندگی بود و درست نمی شد ضربه زد. ولی در واقع شاید این فکر را می کردم که اصلا نمی شود، مقابل چنین تیمی، چنین موقعیتی گیر من بیاید.»

 

علی کریمی سپس به اهمیت انجام بازی با تیم های بزرگ برای بالا رفتن اعتماد بازیکنان اشاره کرد و افزود:« ما حتی لباس گرم در ایرلند نداشتیم و آقای ساعدی فر با پول خودش لباس خرید، ولی بازی برگشت با ایرلند را بردیم. اگر ما زودتر شرایط را فراهم می کردیم، تیم ایرلند بزرگ تر از آرژانتین، برزیل و آلمان نبود که با آنها بازی کرده ایم.»

 

بازیکن سابق بایرن مونیخ ادامه داد: « ما آماده بازی های بزرگ نبودیم. الان خدا را شکر بازی های زیادی اتفاق می افتد و بیشتر جا افتاده است. باید بازی های دوستانه با تیم های خوب بیشتر شود، تا وقتی در جام جهانی با تیم های خوب بر می خوریم، برایمان عادی باشد. مثل کاری که کره جنوبی و ژاپن انجام می دهند؛ این ها اینقدر با تیم های بزرگ مثل آلمان، برزیل، آرژانتین، هلند و .. بازی می کنند که برایشان طبیعی شده و دیدید که کره جنوبی باعث حذف آلمان در دوره قبلی جام جهانی شد. حالا امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. انتخابات فدراسیون هم در راه است.» 

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی کریمی

این حرف‌های کریمی که پس از مدت‌ها در مورد دلیل باخت تیم پرستاره ایران و شکست این تیم مقابل ایرلند مطرح شده،  می تواند تلنگری برای جامعه رسانه‌ای کشور و همینطور مسئولان فدراسیون فوتبال باشد؛ اوبا حرف های خود به این موضوع مهم اشاره می‌کند که گاهی استفاده از تیترهای ژورنالیستی مخاطب پسند؛ به خصوص در مقابل تیم ها و بازیکنان بزرگ، سبب تضعیف روحیه بازیکنان خودی می شود و در سوی دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا بیش از گذشته بازی های دوستانه با تیم های بزرگ دنیا در تقویم بازی های دوستانه تیم ملی قرار بدهند تا بازیکنان ضمن روبرو شدن با نام های بزرگ و افزایش اعتماد به نفس، آماده مصاف‌های حساس در آینده شوند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------