آخرین اخبار ورزشی

مایکل شوماخر,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر توسط خانواده اسطوره سابق فرمول یک نورا تاجدینی

قرار است که خانواده مایکل شوماخر کلکسیون ساعت‌های لوکس اسطوره فرمول یک آلمان را ظرف چند هفته آینده به حراج بگذارند. وضعیت…

اعتراض تیم‌های لیگ برتر نتیجه تصمیمات عجیب سازمان لیگ



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , لیگ برتر

 

گل‌گهر سیرجان تازه‌ترین معترض به برنامه‌ریزی سازمان لیگ است و دیروز در بیانیه‌اش اعلام کرد که بعد از بازی با استقلال تا یکسان نشدن تعداد بازی‌های همه تیم‌ها بازی دیگری برگزار نخواهد کرد. 

 

آنها طبق برنامه در هفته نهم میزبان استقلال هستند و در هفته دهم باید با پرسپولیس بازی کنند؛ تیمی که فعلاً 5 بار بازی کرده و سه بازی کمتر از اکثر تیم‌های لیگ برتر دارد. 

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «متأسفانه فشردگی مسابقات بیشتر از آنکه شامل تیم استراحت کرده شود برای باقی تیم‌ها مشکل‌ساز شده است.»

 

شیوع کرونا در سال جاری (اواخر لیگ نوزدهم و شروع لیگ بیستم) برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات را با دردسر بزرگی روبه‌رو کرده است. در لیگ ایتالیا، فرانسه و انگلیس هم جدول بازی‌ها به خاطر لغو چند بازی کمی به هم ریخته است. با این حال به هم ریختن جدول لیگ برتر بیش از آنکه به خاطر کرونا باشد، نتیجه اقتدار نداشتن سازمان لیگ و کوتاه آمدنش در برابر خواسته‌های غیرمنطقی تیم‌ها است.

 

با تعطیلی 19 روزه بازی‌های پرسپولیس پیش از فینال لیگ قهرمانان، چنین هرج و مرجی در جدول قابل پیش‌بینی بود و سازمان لیگ تا همین لحظه هم هیچ راهکاری برای برگزاری بازی‌های عقب‌ افتاده این تیم و بازگشت جدول به روال عادی‌اش ندارد. بازی پرسپولیس با نساجی تنها به خاطر احتمال ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا لغو شد، در حالی که با چنین احتمالی می‌توان تمام بازی‌های لیگ را لغو کرد.

 

 باشگاه پرسپولیس معتقد بود که بازیکنانش ممکن است حین سفر به قائمشهر یا در ورزشگاه مبتلا شوند، ولی به جای لغو بازی بهتر بود پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری اعمال شود. 

 

لغو بازی بعدی پرسپولیس با ذوب‌آهن به دلیل شیوع کرونا در اردوی تیم اصفهانی شوک دیگری بود که آشفتگی جدول مسابقات را بیشتر کرد.

 

در همین حال استقلال هم از سازمان لیگ خواست شهرآورد تا برگزاری بازی‌های عقب‌ افتاده پرسپولیس به تعویق بیفتد. تغییر برنامه بازی‌های استقلال به معنی به هم ریختن دوباره جدول بود. حالا گل‌گهر که امتیازات خوبی جمع کرده و خودش را رقیب استقلال و پرسپولیس می‌داند، درخواست مشابهی دارد و می‌خواهد زمانی با پرسپولیس بازی کند که تکلیف بازی‌های قبلی این تیم روشن شده باشد.

 

معمولاً در برگزاری مسابقات حرف اول و آخر را سازمان لیگ می‌زند، ولی این مجموعه همانطور که از اسمش پیدا است باید از طرف باشگاه‌ها انتخاب شود و نماینده آنها باشد، نه وابسته به فدراسیون فوتبال. در چنین شرایطی مماشات با تیم‌های بزرگ، حس بی‌عدالتی را نزد بقیه تیم‌ها بیشتر تقویت می‌کند. در فصل جاری معمولاً فاصله بازی تیم‌ها پنج روز بوده، ولی پرسپولیس که سه بازی عقب‌ افتاده دارد، شش روز بعد از فینال لیگ قهرمانان مقابل نساجی بازی کرد و با چنین ریتمی مشخص نیست چطور قرار است تعداد بازی‌های این تیم به بقیه تیم‌ها برسد؟

 

تیم‌هایی که به مسابقات قاره‌ای می‌روند، مجبورند با فشردگی مسابقات هم کنار بیایند. لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری بدون وقفه برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات در مقطعی طولانی مجبور شدند هر سه روز یک بار بازی کنند. مثلاً تیمی مثل رئال در نتیجه این برنامه‌ریزی فشرده مصدومان زیادی داد و زیدان هم تا آستانه اخراج پیش رفت. سازمان لیگ اما با لغو بازی‌های پرسپولیس پیش از فینال و برنامه‌ریزی جدیدی که در آن فاصله بازی‌های این تیم تفاوتی با بقیه تیم‌ها ندارد، بدعت تازه‌ای گذاشته که نتیجه‌اش اعتراض سایر تیم‌ها است.

 

 ایران /آرمن ساروخانیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------