نادری نقطه‌ضعف بزرگ آبی‌ها در غیاب میلیچ/چـپ استقـلال با بی‌تدبیری می‌لنگد!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

شکست استقلال مقابل سایپا آن‌هم پس از حدود 4 سال و شکستن طلسم نباختن آبی‌ها در ورزشگاه آزادی پس از 400 روز برای این تیم و هوادارانش گران تمام شد و حالا آن‌ها نگران از دست دادن صدر جدول و کم شدن فاصله امتیازی‌شان با رقبا هستند.

 

آخرین شکست تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در فصل گذشته باز‌می‌گشت که آبی‌پوشان در غیاب استراماچونی، بدون سرمربی در روز ۲۸‌ آذر در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند و مقابل ماشین‌سازی تن به شکست ۲- یک دادند. شکست یک‌- صفر شاگردان فکری برابر تیم جوان سایپا دوباره پیکان تیز انتقادات را متوجه کادرفنی این تیم کرد و پیشکسوتان و رسانه‌ها لزوم تقویت کادرفنی را به مسئولان باشگاه یادآور شدند. اما جدا از بحث تقویت کادرفنی، موضوع دیگری که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، عملکرد ضعیف محمد نادری دفاع چپ آبی‌ها بود.

 

این بازیکن که از پرسپولیس به استقلال پیوست، هفته‌ها درگیر مصدومیت از ناحیه همسترینگ بود و در دیدار دربی دوباره در ترکیب قرار گرفت، آن‌هم در‌حالی که به آمادگی لازم نرسیده بود و فکری می‌توانست از هر‌ویه میلیچ آماده و با‌انگیزه استفاده کند. اما چنین نشد و استقلالی‌ها شاهد عملکرد ضعیف نادری در دربی بودند که بارها توپ را لو داد یا در مصاف‌های تک‌به‌تک جا ماند. در‌ادامه هم شرایط او فرق چندانی نکرد و در بازی با تراکتور هم او چند اشتباه محرز داشت و جای خالی میلیچ که ایران را ترک کرده به چشم آمد.

 

با وجود این ضعف مشهود، کادرفنی استقلال در تصمیمی عجیب دوباره نادری را در دفاع چپ گذاشت، در‌حالی که در غیاب میلیچ می‌شد از محمد دانشگر که تجربه بازی در دفاع چپ را داشت، استفاده کرد و در قلب خط دفاع هم از زوج مرادمند و یزدانی بهره برد. اتفاقی که رخ نداد و نادری مقابل سایپا هم دفاع چپ بود و بارها و بارها دچار اشتباه شد و بازیکنان سایپا مجال پیشروی از جناح چپ استقلال را پیدا کردند. ظاهرا نادری به‌خاطر ترس از مصدومیت دوباره بسیار محتاطانه بازی می‌کند و اصلا در درگیری‌ها مشارکت ندارد و همین باعث شده چپ استقلال به شدت لنگ بزند، موضوعی که در حضور میلیچ نقطه قوت آبی‌ها بود.

 

در‌واقع استقلال با محمد نادری این روزها‌10‌نفره است و در نبود میلیچ چپ استقلال می‌لنگد. در این شرایط واقعا باشگاه و کادرفنی چه پاسخی برای راندن میلیچ و عدم تلاش برای بازگرداندن او دارند؟ آیا بهتر نبود به‌جای خرید یک دفاع چپ مصدوم با هزینه چند میلیاردی طلب میلیچ به موقع پرداخت می‌شد تا هم استقلال از داشتن یک دفاع چپ مطمئن و با کیفیت سود می‌برد و هم هواداران بابت جدایی میلیچ و ثبت یک شکایت دیگر در فیفا علیه باشگاه نگران نباشند؟ به نظر می‌رسد تنگ نظری، بی‌تدبیری، لجبازی یا هر چیز دیگری که می‌تواند بی‌توجهی به میلیچ را توجیه کند، ضربه سختی به استقلال زده و اگر این روند ادامه پیدا کند این ضرر تشدید خواهد شد. 

 

خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------