آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

سکته ناقص میراسماعیلی بعد از شائبه پناهندگی بریمانلو



جودوی ایران,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

جودوی ایران دیروز روز پرحاشیه‌ و عجیبی را تجربه کرد. ابتدا شایعه پناهندگی محمد بریمانلو دارنده نشان برنز جودوی جهان در سال 2018، سر و صدا راه انداخت و به یکباره خبر سکته قلبی رئیس فدراسیون رسید.

 

شایعه‌ پناهندگی بریمانلو با توجه به خروج بی‌سروصدای این ورزشکار از کشور و سفر عجیب او به ازبکستان برای تماشای رقابت‌های گرنداسلم جودو حواشی و تحلیل‌های متفاوتی را به دنبال داشت. البته شنیدن خبر سکته قلبی آرش میراسماعیلی به دنبال شایعه پناهندگی بریمانلو و خروج غیرمنتظره او از ایران مزید برعلت شد و فرضیه اینکه «شنیدن این خبر تلخ باعث وارد شدن شوک شدید به رئیس فدراسیون و حمله قلبی او شده» را بیش از پیش قوت بخشید.

 

بریمانلو برمی‌گردد؟

محمد بریمانلو تقریباً تنها بازمانده از تیم مدعی سال 2018 بود که با دست پر وکسب یک نشان طلای سعید ملایی و تک برنز او به کشور بازگشت. تیمی پرحاشیه برای جودوی ایران که نه تنها باعث برافراشته شدن پرچم کشورمان در بازی‌های المپیک نشد، بلکه حال جودو را در بدترین شرایط ممکن، خراب‌تر از قبل کرد و باعث تعلیق، به دادگاه کشیده شدن جودو و محرومیت ادامه دار این رشته رزمی در سطح بین‌المللی شد.

 

البته بریمانلو بعد از پناهندگی دوست، هم‌تیمی و رفیق قدیمی‌اش یعنی سعید ملایی و با وجود گمانه‌زنی‌هایی که درباره رفتن او مطرح شد، تأکید کرد که به هیچ وجه قصد تکرار کردن حرکت انتحاری ملایی را ندارد اما شنیدن خبر شایعه پناهندگی یکی از جودوکاها، سریع ذهن را به سمت بریمانلو برد. بخصوص اینکه بعد از پیگیری از خانواده بریمانلو شنیدیم که او به ازبکستان رفته تا رقابت‌های گرند اسلم را ببیند که البته خیلی هم توجیهی برای این کار حداقل در شرایط فعلی این رشته وجود ندارد. البته برادر بریمانلو به محض اینکه درباره محمد از او سؤال می‌شود، تأکید می‌کند که محمد با ویزای توریستی رفته و برمی‌گردد که همین تأکید سؤال‌برانگیز است.

 

البته رفتن بریمانلو پیش رفقای قدیمی‌اش که تقریباً همه در تاشکند حضور دارند و همچنین ذهنیت گذشته این ورزشکار برای رفتن از ایران و ادامه پروسه قهرمانی‌اش در کشوری دیگر باعث می‌شود تا خیلی هم حرف و حدیث‌ها را نادیده نگیریم بخصوص تا زمانی که او به ایران برگردد.

 

همزمان شدن انتشار شایعه پناهندگی بریمانلو با حمله قلبی آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو این ذهنیت را به وجود می‌آورد که شاید این دو مسأله به هم ربط دارد و این حاشیه تازه باعث شده که رئیس فدراسیون توانش را از دست بدهد؛ حاشیه‌ای که می‌تواند سکته جودو هم باشد و شوک تازه‌ای را به این رشته وارد کند؛ بخصوص اینکه پرونده جودو به تازگی از دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون جهانی برگشته تا درباره میزان محرومیت ایران تصمیم گرفته شود. رئیس جوان فدراسیون جودو تا قبل از منتشرشدن این خبر هیچ مشکلی نداشته و حتی چند روز پیش بدون کوچکترین مشکل جسمی و عارضه‌ای در جزیره کیش نشست هم‌اندیشی با رؤسای هیأت‌های استانی جودو ترتیب داده بود تا جشن پیروزی در دادگاه حکمیت را بگیرد!

 

حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی ته این ماجرا به کجا ختم می‌شود. آیا می‌توانیم با بازگشت بریمانلو به ایران خط قرمزی روی شائبه پناهندگی او بکشیم. یا اینکه باید منتظر یک تراژدی خودساخته دیگر برای ورزش ایران و جودو باشیم.

 

بریمانلو: جایی نمی‌روم، برمی‌گردم ایران

محمد بریمانلو در مورد انتشار برخی اخبار و شایعات در مورد پناهنده شدنش تأکید دارد که این اخبار کذب است چون من جایی نرفتم و زود برمی‌گردم ایران.

 

بریمانلو در خصوص شایعاتی که برای سفرغیرمنتظره‌اش به ازبکستان و ماجرای پناهندگی‌اش شکل گرفته است می‌گوید: «من برای مسافرت چند روزه به کشور ازبکستان آمدم تا از این فرصت استفاده کنم و مسابقات گرنداسلم تاشکند را از نزدیک تماشا کنم. خوشبختانه مسابقات هم مانند گذشته در شرایط خیلی خوبی برگزار می‌شود.» 

 

بریمانلو با بیان اینکه قصد پناهندگی ندارد، ادامه می‌دهد: «هر خبری که در مورد پناهندگی من منتشر شده کذب محض است، چون ویزای توریستی و یک هفته‌ای داشتم. می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم تا مسابقات را از نزدیک تماشا کنم.»

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------