آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

بررسی بازی امشب یورو 2020| ایتالیا - اسپانیا ؛ اوج هیجان با چاشنی انتقام



 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
در اولین بازی از نیمه نهایی یورو 2020، امشب تیم ملی ایتالیا در لندن به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهد رفت.

به گزارش  فارس، امشب اولین دیدار از نیمه نهایی یورو 2020 برگزار خواهد شد و در لندن تیم ملی ایتالیا به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهد رفت. 

 

تیم ملی ایتالیا اکنون مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت محسوب می‌شود. این تیم که در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 2012 شکست سنگینی را مقابل ماتادورها تجربه کرد، می‌خواهد با برد آنها هم به فینال برسد و هم انتقام آن باخت را بگیرد. البته در یورو 2008 نیز ایتالیا مقابل اسپانیای آراگونس نیز همه چیز را باخت تا نتواند در آن دوره نیز به نیمه نهایی برسد. به همین دلیل بازی امروز برای آتزوری طعم انتقام خواهد داشت و انتظار می‌رود بازی هیجانی دنبال شود.

 

از طرف دیگر اسپانیا کاملا امیدوار شده تا با تیم جوانِ انریکه، غول اروپا و تیم یکدست مانچینی را شکست دهد. انریکه با ترکیبی از ستارگان باتجربه و جوانان کم سن و سال، همین که به نیمه نهایی رسیده کاری بزرگ انجام داده است ولی می‌خواهد این مسیر را تداوم بخشد و با رسیدن به فینال شگفتی ایجاد کند.

 

 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

*ایتالیا

 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

ایتالیا با حضور هافبک‌های درجه یک خود یعنی مثلث بارلا، وراتی و جورجینیو شانس بزرگی برای تسلط در میانه میدان دارد. این تیم با هدایت مانچینی و عقب آمدن اینسینیه توانست با 4 نفر میانه میدان را مقابل بلژیک پیروز شود و اندیشه‌های شیاطین سرخ را مختل سازد. 

 

در بازی ایتالیا و بلژیک حضور فوق العاده وراتی و جورجینیو در میانه میدان باعث شد تا کوین دی بروینه کمتر بتواند نقش بازی سازی خود را اجرایی کند و کمتر بلژیک حملات سنگینی انجام دهد. 

 

از طرفی دیگر خط دفاعی ایتالیا با حضور «کیه لینی - بونوچی» بسیار قدرتمند ظاهر شده و اگر تیمی بتواند از خط میانی عبور کند با زوج قدرتمند یوونتوس روبه‌رو خواهد شد. 

 

از سمت دیگر جانلوییجی دوناروما نیز در دروازه آتزوری بسیار قدرتمند کار کرده و توانسته یک مهره بزرگ با سن کمش برای ایتالیا لقب گیرد. او در دیدار مقابل بلژیک مهارهای فوق العاده مقابل شوت‌های دی بروینه و لوکاکو به ثبت رساند و توانست حتی به بهترین دروازه بان هفته نام گیرد. 

 

تیم ملی ایتالیا در خط دفاع و میانی بسیار قدرتمند بوده و به همین دلیل شانس اصلی رسیدن به فینال محسوب می‌شود. البته آنها در فاز تهاجمی نیز با حضور دومنیکو براردی، فدریکو کیه‌زا و چیرو ایموبیله بسیار زهردار خواهند بود و می‌توانند هر تیمی را زمین بزنند. 

 

اسپیناتزولا که در دیدار مقابل بلژیک از ناحیه آشیل آسیب جدی دید، تنها مصدوم مانچینی به شمار می رود. انتظار می رود امرسون با پیشی از امرسون جای او را در سمت راست دفاعی پر کند.

 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

*اسپانیا

 

تیم ملی اسپانیا جام را خوب آغاز نکرد ولی هر چه جلوتر توانست کاراکتر خوبی را در یورو 2020 به نمایش گذارد. آنها در مرحله گروهی با اینکه نتوانستند حتی صدرنشین گروه شوند ولی در بازی حذفی مقابل کرواسی یک نمایش امیدوارکننده به اجرا گذاشتند و همین باعث شده تا امید به اردوی لاروخا بازگردد. 

 

اسپانیا ضعف‌های زیادی در خط تهاجمی از خود نشان داده ولی در خط میانی با حضور پدری، بوسکتس و کوکه آمار خوبی از خود به ثبت رساندند. پدری در جدال مقابل سوئیس یک نمایش فوق العاده داشت و مورد تحسین رسانه‌ها قرار گرفت. 

 

نکته مهم این است که خط تهاجمی اسپانیا باید در مقابل ایتالیا زهردار عمل کند. تعداد حملاتی که در دیدار مقابل سوئیس به گل بدل نشد به قدری زیاد است که اگر این اتفاق در بازی مقابل ایتالیا رخ بدهد، انریکه نمی‌تواند تیمش را به فینال برساند. 

 

 یورو 2020 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

موقعیت‌هایی که مخصوصا پس از 10 نفره شدن سوئیس توسط مهاجمان اسپانیا مخصوصا جرارد مورنو و دنی اولمو به گل بدل نشد این نگرانی را افزایش داده که اسپانیا نتواند از اندک موقعیت‌های خود مقابل ایتالیا به گل برسد. 

 

مهره بزرگ انریکه در دیدار مقابل ایتالیا بی‌شک «جوردی آلبا» خواهد بود. بازیکنی که زیرنظر او در بارسلونا نیز عملکرد خوبی داشت و حالا در اسپانیا به مهره اصلی بدل شده است. بسیاری از حملات لاروخا از سمت چپ و با پاس‌های تک ضرب مدافع بارسلونا ساخته و پرداخته می‌شود و همین عامل سبب شده تا حضور آلبا بیش از پیش اهمیت پیدا کند. 

 

برخی کارشناسان معتقد هستند که تیم ملی اسپانیا باید با تغییر تاکتیک در بازی مقابل ایتالیا حاضر شود. حضور فرناندو یورنته در خط میانی می تواند کمربند وسط را تقویت سازد و باعث شود تا لاروخا مقابل هافبک‌های آتزوری کم نیاورد. 

 

حضور «پابلو سارابیا» نیز در این مسابقه در هاله‌ای از ابهام است. فران تورس، میکل اویارزابال و جرارد مورنو می‌توانند بازیکنانی باشند که از ابتدا در ترکیب ماتادورها قرار گیرند.

 

باید دید در این مسابقه چه اندیشه‌ای از  سوی انریکه و مانچینی اتخاد خواهد شد. سایت یوفا ترکیب احتمالی 2 تیم را با توجه به مسابقات پیشین یورو 2020 تخمین زد:

 

ایتالیا: دوناروما، فلورنتزی، بونوچی، کیه لینی، امرسون، بارلا ، جورجینیو، وراتی، کیه‌زا، ایموبیله و اینسینیه

 

اسپانیا: اونای سیمون، آزپیلیکوئتا، اریک گارسیا، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا، کوکه، بوسکتس، پدری، مورنو، موراتا و دنی اولمو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------