آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

برانکو: پرسپولیس می‌تواند ششمین قهرمانی متوالی‌اش را هم جشن بگیرد



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس این روزها در صربستان به شدت مشغول آماده سازی تیم ملی عمان برای رویارویی با تیم‌های همگروه تیم ملی عمان است؛ تیم‌های بسیار مقتدری که برانکو برای صعود و نتیجه‌گیری مقابل آنها چندان امیدوار نیست اما با این وجود پروفسور مانند همیشه پر تلاش و امیدوار است و به راحتی قافیه را به حریفان نمی‌بازد. برای اینکه از آخرین وضعیت برانکو و تیمش با خبر شویم، گفت و گویی با برانکو داشتیم و از او در رابطه با تیم قبلی تحت هدایتش یعنی پرسپولیس و تکرار پنجمین قهرمانی‌اش و سایر موارد پرسیدیم. صحبت‌های برانکو همیشه حاوی نکات جالبی است که آنها را با یکدیگر مرور می‌کنیم. 

 

 

با تیم ملی عمان به نظر این روزها شدیداً مشغول کار و برنامه‌ریزی هستید؟

بله این روزها برگزاری اردو و مراحل آماده‌سازی در کشورهای دیگر به شدت سخت است چون کرونا واقعاً اجازه نمی‌دهد که به کشوری دیگر رفت و سختگیری و قوانین بازدارنده زیادی در این رابطه وجود دارد که کار را برای اردو و بازی تدارکاتی واقعاً سخت و تقریباً غیر ممکن می‌سازد. مثلاً ما می‌خواستیم اردوی تیم ملی عمان را در ابتدا در کرواسی برقرار سازیم که این امر به دلیل کرونا امکانپذیر نشد. پس از آن برای بازی در کشورهای اسلوونی و اتریش اقدام کردیم که این امر باز هم مهیا نشد. از این رو با رایزنی و تلاش فراوان موفق شدیم در بلگراد و کمپ تیم‌های ملی کشور صربستان بالاخره زمینه اردوی تیم ملی عمان را فراهم سازیم.

 

در حال حاضر در بلگراد هستید؟

بله اینجا به لحاظ آزمایش کرونا و مواردی از این دست خیلی اذیت‌مان نکردند و ما موفق شدیم بالاخره اردوی خودمان را در آنجا برگزار کنیم. کمپی که تیم‌هایی از امارات و عربستان و قطر و چند کشور دیگر مشغول تمرین و یا انجام بازی‌های تدارکاتی هستند. فعلاً خیلی سخت مشغول تمرین هستیم و در نظر داریم تا چند بازی تدارکاتی را نیز برگزار کنیم تا از هر حیث برای بازی‌هایی که پیش رو داریم، آماده شویم و مشکلی برایمان پیش نیاید.

 

اما در مصاف با تیم‌های مقتدری مانند عربستان و ژاپن و استرالیا و حتی چین به نظر تیم ملی عمان شانس چندانی برای موفقیت ندارد!

بله بازی‌های بسیار سختی پیش رو داریم و بازی با ژاپن واقعاً خیلی سخت و دشوار است. تیمی که تیم اول آسیا و قوی‌ترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود. جدا از آن دیدار با استرالیا و چین هم خیلی دشوار و سخت است اما به هر حال ما تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم و بالاخره باید با همه تیم‌های همگروه‌مان بازی کنیم و چاره دیگری هم نداریم. این کشورهایی که از آنها نام بردم به مراتب قوی‌تر از عمان هستند اما ما همه تلاشمان را انجام می‌دهیم و وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام می‌دهیم و در کارمان هیچ کوتاهی و قصوری نخواهیم داشت.

 

به شگفتی‌سازی و بالاخره کارهایی که در فوتبال گاهی پیش‌بینی نمی‌شود اما انجام می‌شود هم برای صعود از گروهتان امیدوار نیستید؟‌!

در فوتبال هر مسأله و احتمالی وجود دارد اما فاصله تیم‌های ژاپن و استرالیا و عربستان و حتی چین با عمان زیاد است. از همین رو در واقعیت امر ما نمی‌توانیم خوشبین به صعود از گروه خیلی دشوارمان باشیم اما با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خوب سعی می‌کنیم  تا خیلی آماده وارد بازی‌های گروه‌مان شویم و تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم. موضوع دیگر پروازهای طولانی است که انجام می‌دهیم و باز هم برای مسابقات پیش رو باید این پروازها را ادامه دهیم که واقعاً سخت است و بر دشواری کار ما می‌افزاید.

 

گروه ایران و شانس ایران را برای صعود چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

ایران و ژاپن مقتدرترین تیم‌های آسیا هستند. نکته‌ای که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. به همین دلیل با اطمینان می‌گویم تیم ایران با بازیکنان قدرتمند و مربی خوب و در یک جمله تیم خوبی که در اختیار دارد به عنوان تیم اول از گروهش به جام جهانی صعود خواهد کرد و هیچ‌کدام از تیم‌های همگروه ایران نمی‌توانند سد راه صعود ایران شوند.

 

به پرسپولیس برسیم. از گلات پرسپولیس خبر دارید؟

بله از این موضوع باخبرم و حتی از طریق اینستاگرام قهرمانی پرسپولیس را به یحیی و بازیکنان و هواداران پر تعداد پرسپولیس تبریک گفتم. واقعاً از تکرار قهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم چون با این تیم خاطرات خوب زیاد و تجربه قهرمانی‌های متعددی دارم و می‌دانم که قهرمانی و تکرار آن چه حس شیرین و وصف ناشدنی دارد.

 

فکر می‌کردید پرسپولیس در قهرمانی گلات بزند؟

بله فکر گلات زدن پرسپولیس را داشتم چون این تیم بهترین تیم ایران است و جمعی از بهترین بازیکنان و مربیان در این تیم حضور دارند که در مجموع موفق شده‌اند مجموعه بسیار خوبی را تشکیل داده و بسازند و یکی پس از دیگری موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند.

 

بیشتر در رابطه با دلایل موفقیت پرسپولیس صحبت می‌کنید؟

رویه‌ای که من در پرسپولیس به عنوان یک اصل مهم و رکن اساسی مدنظر داشتم، انتخاب و بستن تیمی بسیار قدرتمند در همه خطوط بود. نکته‌ای که سعی کردم آن را در زمان حضورم در پرسپولیس به بهترین شکل ممکن انجام دهم. فکر می‌کنم یحیی هم خیلی خوب این راه را ادامه داد. یحیی مربی خوب و با دانشی است که تجربه خیلی خوب و موفقی در فوتبال ایران دارد و به همین دلیل او تیم خیلی خوب و مقتدری را بست و در نیم‌فصل هم بر اساس نیازش آن را تقویت کرد. بر همین اساس او موفق شد به رکورد گلات هم برسد و آن را در تاریخ باشگاه بزرگ پرسپولیس و رزومه خودش ثبت کند.

 

قهرمانی لیگ باز هم برای پرسپولیس تکرار خواهد شد؟

اگر مجموعه فعلی حفظ شود حتماً پرسپولیس می‌تواند به ششمین قهرمانی متوالی هم برسد. چه بسا که چنین تیمی ثابت کرده شخصیت بزرگی دارد و روح بازیکنان و کادر‌فنی‌اش یکجورهایی با قهرمانی عجین شده ‌است. به همین دلیل پرسپولیسی که می‌شناختم و باز هم آن را دنبال می‌کنم، توانایی کسب ششمین قهرمانی متوالی و حتی موفقیت‌های بزرگ دیگر را دارد.

 

در خصوص قهرمانی آسیا و کسب رتبه‌ای که در زمان خودتان هم پرسپولیس تا آستانه فتح آن پیش رفت، چقدر می‌توان به قهرمانی‌اش امیدوار بود؟

در آسیا کار خیلی سخت است و شکل متفاوتی دارد. لیگ ژاپن و کره و حتی چین، واقعاً تیم‌های خوبی دارند و رویارویی با آنها دشوار است اما با بازیکنان و کادر‌فنی خوب و پشتوانه بزرگ تماشاگران، من معتقدم پرسپولیس فعلی باز هم می‌تواند کارهای بزرگی حتی در آسیا انجام دهد.

 

ایران ورزشی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------