واکنش عزیزی خادم به استفاده از «خوبان عالم»،«مخلوقات وابسته» و ارتباط با یک جادوگر



 عزیزی خادم  ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی را پیرامون استفاده از جملاتی چون خوبان عالم و ارتباطش با جادوگر ارائه کرد. 

به گزارش فارس، شهاب عزیزی خادم درباره نتایج اخیر تیم ملی گفت: موفقیت‌های بی سابقه تیم ملی حاصل لطف خدا و دعای مردم عزیز و زحمت کادرفنی و بازیکنان زحمتکش تیم ملی است که همه در کنار هم توانستند به اذن الهی به درستی پیش بروند. باید از حمایت همه رسانه‌ها و رسانه ملی به عنوان یار دوازدهم تیم ملی تشکر کنم. این تیم متعلق به مردم و باعث سرور ملت است. برد و باخت در ذات فوتبال است. باید به شش هفت ماه گذشته نگاه کنیم و گزارش عملکرد این مدت را همکارانم آماده کردند تا به همراه مردم که صاحبان اصلی فوتبال هستند، مشاهده کنیم. در همه جا و کوچه و خیابان خوشحالی مردم را می بینیم. باید صبرمان را بالا ببریم. با نگاه توسعه‌ای و ثباتی که در فوتبال به وجود آمده، مردم با دیدن عملکرد می توانند قضاوت خوبی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: درباره میزبانی واقعا تلاشمان را کردیم و فدراسیون هم مصر است و هم وظیفه ذاتی خود می‌داند اما فدراسیون تنها تصمیم گیرنده نیست. اما از هیچ تلاشی دریغ نکردیم و در سایه تصمیم جمعی این میزبانی را نتوانستیم داشته باشیم. امیدواریم در بازی‌های بعدی بازی ها را با تماشاگر داشته باشیم تا همه از دیدن فوتبال لذت ببرند و نظر نهادهای بالادستی فوتبال جهان برای بازی با تماشاگران را هم درنظر داشته باشیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نگاه فدراسیون زیربنایی است و اکنون به یک سازمان بالنده تبدیل شده است. در خصوص برخی موارد لازم است دکتر رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون نیز روی خط بیاید و توضیحاتی ارائه کند. در هر حوزه مانند روابط عمومی، اقتصادی و... دوستانم خودشان را مکلف به پاسخگویی می دانند. بی‌شک ممکن است ما هم اشتباهاتی داشته باشیم، هرچند که به صورت دانش بیان و علمی عمل می‌کنیم. اعتقاد قلبی ما به لطف الهی و مخلوقاتش است اما عده‌ای به بازی‌های کودکانه‌ای دامن می‌زنند و برخی‌ها به دنبال منافع شخصی خود هستند. آنها عوام‌فریب و دنبال تخریب فوتبال ملی هستند.

 

وی یادآور شد:اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است که به آن اشاره نمی شود. نمونه آن استعدادیابی بزرگی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران با ایجاد شرایط برابر برای همه دارد برگزار می شود. امروز از ماجدی که این پروژه را جلو می برد و باید از وی تشکر کنم پرسیدم چند درصد رده های سنی سطح کشور ممکن است دور از چشم بماند که گفت شاید پنج درصد. حتی در صورت دیده نشدن ده یا بیست درصد هم بازهم چنین کاری تا حالا در کشور انجام نشده است. امروز تیم ملی، تیم بانوان، اسپانسرها، استعدادیابی، وضعیت داوری، و همه بخش ها را می توان دید.

 

عزیزی خادم افزود: میزبانی را به شکلی ظالمانه به بحرین بردند و 200 هزار دلار بابت شکایت نداشتیم. بخشی از این پول توسط رفیعی و بخشی از آن توسط صاحب یک کارگزاری تأمین شد. عده‌ای که تخطئه می‌کنند، راه به جایی نمی‌برند و فدراسیون، قدرتمندانه جلو می‌رود. مسیر فدراسیون درست و روشن است.

 

رییس فدراسیون درباره فعالیت شرکت رابردومان گفت: آلشپورت از قبل با ما قرارداد داشته است. این شرکت چندین میلیارد از طریق تحویل بلاعوض لباس کمک کرده است. از قبل اسپانسر ما بوده است اما قرارداد باید تجاری باشد. فدراسیون تجاری نبود و تلاش ما این است که تجاری کنیم. وحید هاشمیان یک روز به من گفت همسایه ما می گوید شما که بازیکن بایرن مونیخ بودید فقط یک لباس دارید؟ وضعیت تحریم باعث شده یک توپ را نتوانیم وارد کنیم.

 

آل شپورت با سختی زیاد این کار را انجام می دهد. راهکاری ارائه کردیم که قرار بود شش هفت مغازه آل اشپورت در کشور باز و سهم فدراسیون هم مشخص شود تا با فروش لباس درآمدزایی کنیم. رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی به من گفت 10 میلیون دلار از شرکت نایک پول می‌گیریم. درحالی که مساحت کره جنوبی یک چهارم ایران است. همه نهادها شرایط فدراسیون را بررسی کنند. حاضرم به خاطر فوتبال کشور پشت در اتاق افراد مختلف بنشینم. همانطور که این کار را کرده‌ ام.

 

وی  در خصوص نحوه همکاری مهرعلی با فدراسیون اینکه گفته می شود وی در حضور VAR در ایران نقش دارد گفت: ما هر شخصی که بتواند به فوتبال کمک کند دستش را می بوسم. امروز از ظرفیت همه استفاده می‌کنیم. اینکه عده‌ای بخواهند با اخبار غلط کارها را بد نشان بدهند تاسف برانگیز است. همه مسئولیت‌ها با بنده است.

 

بسیاری از حرف‌ها بی پایه است و جای بحث ندارد. همین VAR همه فراخوان‌ها و محدودیت‌ها و نظرات کارگروه را بررسی کنید. شرکت طرف قرارداد ای اف سی هاکای است که به ایران نمی‌آید. اگر کسی می تواند حتی یک مانیتور به فوتبال کشور اضافه کند جلو بیاید. کار سخت است. این سیستم کمک داور ویدیویی را برای چهار بازی آوردیم. یک بازی 14هزار و پانصد یورو و سه بازی بعد نیز 9هزار پانصد یورو. اینکه می گویند سیستم را خریدیم درست نیست. اول اینکه داوران را آموزش خواهیم داد. دوم اینکه سیستم را مورد آزمایش قرار خواهیم داد. پس از آن اگر مورد تایید بود باشگاه‌ها می‌توانند بروند و با شرکت قرارداد ببندند. اینکه می‌گویند شرکت هنگ کنگی است، صحت ندارد. با مذاکراتی که با اینفانتینو داشتیم گفتیم به دلیل تحریم ها معذوریت هایی داریم. همه مکاتبات تیم فنی ما با فیفا نیز کاملا مشخص است.

 

عزیزی خادم اضافه کرد: از طریق این سیستم اجاره‌ای وارده شده چندین داور را آموزش خواهیم داد. تنها دلیل تفاوت رقم اجاره بازی اول با سایر بازیها حضور یک هفته ای فرد آموزش دهنده است که گفتیم به ایران بیاید. سیستم وارد شده ناقص نیست و اینکه داوران را آموزش بدهیم به خودی خود کار بزرگی است. درحالی که سیستم را خرید نکردیم اما شرکتی را آوردیم که از خدمات آموزشی و .. استفاده کنیم. بهتر از این است که حداقل سیصدهزار یورو بدهیم و سیستمی را بدون بررسی خرید کنیم و مثلا 10 داور را با هزینه چهارصد هزار دلاری برای آموزش به خارج از کشور اعزام کنیم. افراد مغرض باید نگران رای ویلموتس و ضرباتی که به فوتبال ایران ممکن است وارد شود، باشند. این رای هزینه ای سنگین که برای فوتبال ایجاد می‌کند در حالی که باید آن را برای تیم های ملی هزینه کنیم.

 

وی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که سال های سال برخی دوستان فوتبال را مصادره کرده بودند و دنبال باجگیری هستند. فدراسیون باج نخواهد داد و در این مسیر قوی تر از قبل قدم بر خواهیم داشت و به آنها اجازه نخواهیم داد. همه باید در کنار ملت ایران بایستند و کمک کنند.

 

رییس فدراسیون در ادامه گفت: پرونده ویلموتس هم هزینه بر شد و هم وقت ما را گرفت. همه مردم به وضوح نسبت به داستان VAR آگاه شدند. مشکلاتی که از قبل به فدراسیون فعلی تحمیل شد و به طور مشخص پرونده ویلموتس را باز مرور کردیم. امیدوارم خدا کمک کند چون توان پرداخت این مبلغ در صورت صدور حکم وجود ندارد. هرکسی در هر جایگاهی اگر می‌تواند جلو بیاید و به ما و فوتبال کمک کند. در این میان متاسفانه عده‌ای به محض قدم برداشتن دنبال کارشکنی هستند.

 

عزیزی خادم  در خصوص اینکه در ادبیات خود از خوبان عالم استفاده می کند و شایعه شده وی با یک جادوگر همکاری می کند عنوان کرد: ما شکرگزار خداوندیم و آنچه امروز بدست آمده لطف الهی است. تمام مخلوقات وابسته به کمک حضرت حق هستیم و هر بنده ای از خدا کمک بخواهد و در دعای عزیزان منعی ندارد. مسائل بی پایه و اساسی مطرح می شود که نه شان فدراسیون فوتبال است و نه نگاه توسعه ای فوتبال. قطعا آخرین بار است که در خصوص اینگونه مسائل بی پایه و اساس صحبت می‌کنم.

 

وی ادامه داد: روز گذشته با نورشرق صحبت کردم تا ساز و کاری سریعا ایجاد شود. از نیم فصل همان ضوابطی برای داخلی ها در نظر گرفته شود که برای خارجی ها انجام می شود. مگر خون خارجی ها رنگین تر است؟ بازیکنان و مربیان داخلی هم زندگی و زمان خود را می‌گذارند و نباید میان پاسکاری مراجع حقوقی قرار بگیرند. از نورشرق خواستیم ضوابط موردنظر بازیکنان خارجی، برای بازیکنان داخلی هم انجام شود.

 

وی درباره برگزاری جلسات هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: تقریبا دو سه هفته پیش جلسه هیات رئیسه برگزار شد و تقریبا دو سوم از جلسات امسال را باتوجه به الزام برگزاری 9 جلسه در سال.برگزار کردیم. ضمن اینکه جلسات زیاد دیگری برای همفکری داریم.

 

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون پرداختی به باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته یا خیر گفت: هیچگونه پرداختی‌ با پرسپولیس و استقلال تا الان انجام ندادیم اما اگر فدراسیون به عنوان متولی فوتبال کشور بتواند کاری کند حتما کمک خواهیم کرد. یکی از مباحثی که با اینفانتینو خواهیم داشت، پول‌های بلوکه شده است و می‌خواهیم راهی برای تزریق این مبلغ پیدا کنیم. ما در تنگنا هستیم و اگر میزبانی را برای تیم ملی نمی‌گرفتیم، باید حدود 200 هزار دلار برای هر مسابقه پرداخت می‌کردیم.

 

فوتبال ملی امروز نیازمند کمک کلیه ارکان کشور است و الان که در شرایط خوبی است باید به آن کمک شود. باید از وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم که در تمرینات و بازی تیم ملی حاضر شد و قول داد که با رییس جمهور صحبت کند چون در تنگنا هستیم. تیم امید هفته آینده باید برای شرکت در دور مقدماتی المپیک به تاجیکستان برود. تیم ملی بانوان به هند برود و تیم ملی بزرگسالان هم که در کوران مسابقات است. امیدواریم به زودی جلسه‌ای با رییس جمهور با محوریت تیم ملی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: فدراسیون درآمدزا نیست و مزایده های مختلفی گذاشتیم که تا الان سرانجامی نداشته است. در حوزه فوتبال فانتزی، سامانه هواداری، پرداخت با همراه اول مذاکراتی داشتیم تا هم تیم های ملی و هم توسعه استانها که خیز دوم فدراسیون است و با نگاه توزیع عادلانه است را منتفع کنیم. امیدواریم دولت محترم به طور ویژه فوتبال و تیم ملی را درنظر داشته باشد.

 

عزیزی خادم از دیگر اقدامات فدراسیون فوتبال گفت: هتل آکادمی 14سال تحت اجاره بوده است و کار سختی برای بازگرداندن آن تحت مدیریت مستقیم فدراسیون داشتیم. تیم ملی بانوان با پرواز اختصاصی سفر کرد و برای اولین بار موفق به صعود به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا شد. برای تیم ملی فوتسال بانوان نیز در حال برنامه ریزی هستم. در حوزه پزشکی باید از نوروزی و دکتر رازی تشکر کنم، در فوتبال حتی یک برانکارد نداشتیم اما اکنون حتی آمبولانس و دستگاه های مختلف فراهم شده است. در بخش روابط عمومی، فضای مجازی و سایت که شرایط غیر قابل مقایسه با قبل است.

 

وی ضمن ابراز نگرانی بابت فرصت باقیمانده برای تغییر بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: درخصوص اساسنامه فیفا یکسال به ما فرصت داده است تا انتخابات برگزار شود. انتخاب برگزار شد و اگر ظرف سه، چهار ماه آینده اصلاح این بند رخ ندهد فوتبال ایران دچار مشکلات عدیده خواهد شد. حتی برخی رقبا چشم انتظار تعلیق فوتبال ایران هستند. از رییس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست دارم لایحه ای که از دولت قبل به مجلس رفته است اصلاح و مصوب شود تا دچار مشکل نشویم.

 

رییس فدراسیون درباره تعیین تکلیف پست‌های دارای سرپرست گفت: دبیرکل هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد. درخصوص نواب رییس نیز طبق مصوبه هیات رییسه در اولین مجمع عمومی تصمیم گیری می‌شود که تا کنون به دلیل تراکم کاری امکان برگزاری فراهم نشده است. کارها درحال انجام است اما به خاطر تراکم کاری باید قدم به قدم جلو برویم. باید از موسوی هواپیمایی زاگرس و همچنین هواپیمایی وارش تشکر کنم. پرواز تیم امید به تاجیکستان نیز به صورت اختصاصی خواهد بود. نگاه فدراسیون اصولی و علمی است. امروز فوتبال مظهر و تبلور اتحاد ملی است. ما هم اشتباهاتی داریم اما هر زمان سوالی باشد، کمیته ها آماده پاسخگویی به طور شفاف هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------