دروازه‌بان زنان ایران به AFC فرا خوانده می‌شود؟



 تیم ملی فوتبال زنان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

فدراسیون فوتبال اردن، چند روز پیش، شکایتی را علیه تیم ملی فوتبال زنان ایران مطرح کرد و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست تا جنسیت بازیکنان ایران را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد چرا که اردنی‌ها مدعی بودند که درباره جنسیت برخی بازیکنان تیم ملی ایران شک دارند و در این نامه به طور خاص به زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال اشاره کرده بودند.

 

این موضوع با واکنش‌هایی از سوی مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی و زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی ایفمارک و عضو AFC همراه بود و آنها اعلام کردند که بازیکنان، تمام تست‌های لازم را پیش از حضور در مسابقات داده‌اند و هیچ اتهامی درباره بازیکنان پذیرفته نیست. زهره هراتیان البته موضوع دیگری را هم مطرح کرد که چرا باید فدراسیون فوتبال اردن اجازه داشته باشد که چنین موضوعی را پیش از مشخص شدن در شبکه‌های اجتماعی مطرح کند و از آنجا که حقوق انسانی بازیکنان تیم ملی ایران در میان است، آنها می‌توانند بابت این حرکت از فدراسیون فوتبال اردن غرامت بخواهند.

 

حتی کتایون خسرویار، سرمربی سابق تیم دختران ایران با حمایت از زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ما با هم، هم‌تیمی بودیم و ۸ سال با او زندگی کردم. او یکی از دوستان صمیمی من است. او همچنین در گرفتن ضربات پنالتی مهارت دارد.»

تیم ملی فوتبال زنان اردن در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مصاف ایران رفت که این بازی بعد از تساوی در وقت‌های اصلی و اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد که در آن ایران با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد تا جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کند و حالا بعد از چند ماه از پایان بازی‌ها، اردنی‌ها در صدد پس گرفتن پیروزی افتاده‌اند.

 

پرونده اتهام زنی فدراسیون فوتبال اردن به تیم ملی فوتبال زنان کشورمان اما به نظر می‌رسد برخلاف تمام اخبار منتشر شده به نقل از AFC در رسانه‌های معتبر عربی، بسته نشده و در جریان است.

 

نشریه «استاد الدوحه» قطر به نقل از AFC در این زمینه نوشت: «شکایت فدراسیون اردن علیه بازیکن تیم ملی زنان رد شده و این سازمان اعلام کرد زهره کودایی جنسیت زن دارد.»

البته این تنها رسانه عربی نبود که به نقل از AFC شکایت فدراسیون اردن را مردود اعلام کرد بلکه بسیاری از رسانه‌های دیگر و فضای توییتری از این خبر پر شد. همچنین شایعاتی مبنی بر غرامت یک میلیون دلاری AFC برای فدراسیون اردن به خاطر طرح این اتهام هم مطرح شده بود اما سایت الکوره آن را تکذیب کرد.

 

سایت «الکوره» در گزارشی به این پرونده پرداخت و نوشت: «پرونده شکایت فدراسیون اردن از زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی زنان ایران هنوز در جریان است.»

 

این رسانه در ادامه نوشت؛ منابعی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما خبر دادند شکایت فدراسیون اردن همچنان در حال بررسی است و هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده است.

 

باید دروازه‌بان ایران به کمیته پزشکی AFC فراخوانده شود تا آزمایش‌های پزشکی روی این بازیکن انجام شود و در نهایت تصمیم نهایی صادر شود. منابع AFC در ادامه اعلام کردند؛ کمیته مخصوص زنان در AFC شکایت اردن را دریافت کرده و هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و آنچه که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته چون این یک موضوع حساس و مربوط به حقوق انسان‌ها است و نمی‌توان به راحتی تصمیم‌گیری کرد.

 

این اتفاق و تنش‌های ناشی از آن در کنار همه مشکلاتی که تیم ملی فوتبال زنان دارند، خواه ناخواه اردوی پیش روی این تیم را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان از ۲۸ آبان تا ۴ آذرماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود. بر همین اساس مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسامی بازیکنان دعوت شده را به شرح زیر اعلام کرد:

 

زهرا قنبری، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، سارا دیدار، نگین زندی، گلنوش خسروی، سمانه چهکندی، ملیکا محمدی، عاطفه رمضانی، زهرا علیزاده، رقیه جلال‌نسب، ملیکا متولی، عارفه سیدکاظمی، فاطمه امینه برازجانی و افسانه چترنور (از کرمان)، زهره کودایی، سارا ظهرابی نیا، هاجر دباغی، فاطمه عادلی، مینا نافعی، مرضیه نیکخواه، سمیه فیضی و ثنا صادقی (از اصفهان)، غزاله بنی‌طالبی و زهره جلالی (از کردستان)، مریم یکتایی (از آذربایجان غربی)، یاسمن فرمانی (از اردبیل)، محدثه زلفی و سمیه آوج (از البرز)، عاطفه ایمانی (از گیلان)

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------