بعد از گرشاسبی، وزارت سراغ طاهری رفت



 گرشاسبی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیک به نیم‌فصل موکول می‌شود؟

 گفته می‌شود 340 هزار دلار از 750 هزار دلار طلب کالدرون و خواکین به حساب سرمربی سابق پرسپولیس نشسته است. ظاهرا خواکین کل طلبش را از کالدرون گرفته و پول او نیز ازجانب باشگاه پرسپولیس به حساب کالدرون باید ریخته شود.

  

 باشگاه پرسپولیس درگیر حواشی متعددی است؛ هنوز چهره اسپانسر این فصل مشخص نشده و پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه هنوز باز نشده است درحالی که موضوع انتخاب و تغییر هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه تبدیل به دعوای لفظی میان حمید سجادی، وزیر ورزش و یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس شد!  «فرهیختگان» نگاهی انداخته به این اخبار و مسائلی که این روزها پیرامون این باشگاه پرطرفدار مطرح می‌شود. مطلب پیش‌رو گزارشی است از آخرین شنیده‌ها و اخبار مربوط به باشگاه سرخ پایتخت.

 

 طاهری به دیدار سجادی رفت

علی‌اکبر طاهری تا امروز در دو دوره مختلف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده است و در دور دوم مدیریت او پرسپولیس روزهای خوبی را در فوتبال ایران و آسیا تجربه کرد. حالا بعد از اینکه ظاهرا تلاش‌ها برای مدیرعامل کردن حمید گرشاسبی به بن‌بست رسیده، بار دیگر خبر می‌رسد نام علی‌اکبر طاهری برای نشستن بر صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مطرح شده و دیدارهایی هم بین طاهری و  وزیر ورزش صورت گرفته است. اخباری که در این مورد به گوش می‌رسد این است که طاهری روز شنبه با سجادی دیدار داشته و البته این اولین و آخرین دیدار نبوده. می‌گویند او 3 جلسه دیگر هم با سجادی داشته و درمورد نحوه همکاری‌اش با پرسپولیس و هیات‌مدیره احتمالی با وزیر صحبت کرده است. سعی کردیم با طاهری در این مورد گفت‌وگو کنیم که او به تماس‌ها پاسخگو نبود. البته با شناختی که از او داریم، خوب می‌دانیم اگر خبر خاصی نباشد، راحت‌تر پاسخگو می‌شود تا اگر خبری باشد و نخواهد درموردش صحبتی کند!

 

 طاهری بازنشسته است؟

گفتند گرشاسبی گزینه است، اما درنهایت گفتند بازنشسته است و طبق دستور رئیس‌جمهوری نمی‌شود قانون را نادیده گرفت. اما حالا که صحبت از جلسه علی‌اکبر طاهری در پرسپولیس است، این سوال مطرح می‌شود که طاهری مشکلی از بابت بازنشستگی ندارد؟! گفته می‌شود طاهری خودش را به شکل خویش‌فرما بیمه کرده بوده و بازنشسته بیمه تامین اجتماعی است و می‌تواند به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس با این باشگاه همکاری کند. حال باید بیمه تامین اجتماعی مشخص کند که بازنشسته‌هایش مشکلی برای کار در مراکز دولتی دارند یا نه.

 

 فولاد مانع شد نه بازنشستگی

گفته می‌شود قانون بازنشستگی برای مدیرعاملی حمید گرشاسبی در پرسپولیس مانع اصلی بوده است، اما ظاهرا وزارت ورزش این امکان را داشته که بتواند مجوز بازگشت به کار گرشاسبی را برای حضور در پرسپولیس بگیرد. البته در گذشته هم این کار را برای یکی از معاونان وزیر در دوره‌های قبل انجام داده بودند، اما حالا می‌گویند وزیر تابع دستور رئیس‌جمهور برای اجرای دقیق قوانین است. باوجود این شنیدیم باشگاه فولاد خوزستان با اصرار زیاد خواستار بی‌خیال شدن وزیر ورزش برای معرفی گرشاسبی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده است. گذشت زمان حقیقت این مورد را بیشتر عیان می‌کند. به‌خصوص اینکه برای یکی از بازنشسته‌ها مجوز بازگشت به کار گرفته شود!

 

 ذوالفقارنسب تمایلی به حضور ندارد

بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس این روزها به‌عنوان مشاور وزیر ورزش درکنار حمید سجادی قرار دارد و ظاهرا در انتخاب اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم نقش دارد. البته گفته می‌شد احتمال حضور خودش در این هیات‌مدیره زیاد است، اما شنیدیم خود ذوالفقارنسب علاقه‌ای به حضور در این هیات‌مدیره ندارد. ظاهرا وجود برخی مشکلات در اداره چنین فضاهایی باعث شده پیشکسوت پرسپولیس نسبت‌به حضورش در هیات‌مدیره این باشگاه دچار تردید شود! باید دید درنهایت چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا سجادی او را به این حضور ترغیب خواهد کرد یا نه.

 

 عبدی هیچ، پنجعلی فقط یک جلسه

جالب است بدانید درحالی‌که مدت‌هاست اخبار حضور احتمالی محمد پنجعلی و حسین عبدی در هیات‌مدیره باشگاه منتشر می‌شود، خود این دو نفر رسما ابراز بی‌خبری از موضوع می‌کنند. حسین عبدی که رسما می‌گوید حتی یک‌بار هم با او تماس گرفته نشده و در این موضوع با او صحبت نشده است، اما محمد پنجعلی می‌گوید با او یک جلسه نشست داشته‌اند و بعد از آن جلسه دیگر کسی نه با او تماس گرفته و نه صحبتی را مطرح کرده است. گفته می‌شود احتمال حضور این دو نفر به‌همراه حمید درخشان در هیات‌مدیره پرسپولیس به صفر رسیده است.

 

 ماجرای مبهم طلب کالدرون و پنجره بسته پرسپولیس

گفته می‌شود 340 هزار دلار از 750 هزار دلار طلب کالدرون و خواکین به حساب سرمربی سابق پرسپولیس نشسته است. ظاهرا خواکین کل طلبش را از کالدرون گرفته و پول او نیز ازجانب باشگاه پرسپولیس به حساب کالدرون باید ریخته شود. گفته می‌شود باتوجه به شرایط سخت انتقال پول به دلار و مشکلات تحریم، حداقل 20 روز طول می‌کشد که ازطریق چند صرافی به حساب کالدرون برسد. باشگاه می‌گوید رسید تمام واریزی‌هایش را هم برای وکیل کالدرون ارسال کرده هم برای فیفا تا هردو درجریان کار قرار داشته باشند. البته باشگاه درمورد این موضوع و باز نشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پاسخی به خبرنگار «فرهیختگان» نداد و فقط اعلام کرد هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

 تاجیک‌ها تا نیم‌فصل بیرون می‌مانند؟

دو بازیکن تاجیک پرسپولیس به‌خاطر بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات قادر نیستند قراردادشان را با این باشگاه به ثبت برسانند. حال می‌گویند اگر این بازیکنان بعد از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال تاجیکستان فسخ قرارداد کرده باشند، تا نیم‌فصل اجازه عقد قرارداد با پرسپولیس را ندارند. باشگاه پرسپولیس اگر قرارداد این دو نفر را امضا کرده باشد باید تا باز شدن پنجره صبر کند و بعد برای ثبت قرارداد باید استعلام لازم را بگیرد تا از زمان آزاد شدن این دو بازیکن در کشورشان مطلع شود.

 

منوچهر صفروف و وحدت هنانوف ظاهرا با پرسپولیس تمرین می‌کنند، اما رسما از بازی‌های رسمی دور مانده‌اند و حالا باید ببینند چه زمانی می‌توانند با پرسپولیس قرارداد ببندند. سوال این است اگر کارشان به نیم‌فصل بکشد، آیا از آمادگی لازم برای همراهی پرسپولیس برخوردار هستند یا نه.

 

 ضمانت 2 بند، مانع معرفی کارگزار

همان‌طور که پیش از این خبر دادیم، کارگزار مدنظر قرمزها شرکت تیراژه فیلم است. می‌گویند تمام توافقات میان پرسپولیس و این شرکت صورت گرفته است. اما چرا هنوز کارگزار معرفی نشده است؟! باشگاه در این مورد هیچ توضیحی نمی‌دهد، اما شنیده‌ها این است که 2 بند از بندهای قرارداد ازسوی باشگاه پرسپولیس مشکل‌دار تشخیص داده شده و خواستار دریافت ضمانت اجرایی شده است. ظاهرا حل شدن این مشکل هم زمان می‌برد. دیروز خبری هم منتشر شد مبنی‌بر اینکه توافقات به‌هم خورده و باشگاه به‌دنبال کارگزار دیگری است، آن‌هم درحالی‌که صدری قول معرفی کارگزار تا آخر هفته قبل را داده بود.

 

 وعده پرداخت ۱۵درصدی عملی شد

خبر رسید که دیروز مبالغی ازسوی باشگاه پرسپولیس به حساب بازیکنان تیم واریز شده است. گفته می‌شود 15 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان به حساب آنها واریز شده است. اگر این خبر درست باشد، بازیکنان تیم تا اینجای کار باید 20 درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت کرده باشند. بعد از اینکه بازیکنان در فضای مجازی پیام مشترک برای مدیریت باشگاه گذاشتند و از بی‌عدالتی گفتند، صدری بخش دیگری از مبلغ قرارداد آنها را پرداخت کرد تا بازیکنان تیم به شکل مجازی موفق به دریافت طلب‌شان شده باشند! صدری قول داده بود قبل از بازی با نفت آبادان ۱۵ درصد از قراردادهای بازیکنان را پرداخت کند که به مشکل خورد و با تاخیر وعده‌اش محقق شد.

 

فرهیختگان

اردلان بزرگ‌نیا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------