گل‌گهر، کی‌روش را «های جک» کرد



 کی‌روش,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

امیرحسین اصلانیان مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برای قهرمانی نیاز مبرمی به تقویت دارد و در میان حرف‌هایش اصرار به این نکته دارد که پرسپولیس می‌بایستی مهاجمی بلند‌قامت و سر‌زن را به جای مغانلو جذب می‌کرد.

 

در رابطه با نیاز پرسپولیس به جذب بازیکن جدید، تقویت در چه منطقه‌ای را ضروری می‌دانید؟

 حتماً تیم پرسپولیس برای انتقال بهتر توپ در زمان حمله به مهاجمی سرزن مانند گذشته نیاز دارد. قبلاً این کار را مغانلو در پرسپولیس انجام می‌داد. چه بسا که از گذشته مهاجمان سرزن خیلی خوبی به‌عنوان بازیکن بلند زن در پرسپولیس حضور داشتند؛ بازیکنی که فعلاً در پرسپولیس دیده نمی‌شود و در این تیم به‌عنوان یک نیاز احساس می‌شود. من فکر می‌کردم پرسپولیس حتماً بر حسب نیازی که دارد کی‌روش استنلی را جذب خواهد کرد اما ناگهان شاهد آن بودم که باشگاه گل‌گهر کی‌روش را «های‌جک» کرد و این مهاجم خوب را جذب کرد.

 

در چه پست‌های دیگری فکر می‌کنید پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن دارد؟

 پرسپولیس به هافبک نفوذی و بازیکنی با مشخصه‌های یک پاسور تمام عیار نیاز دارد، ضمن اینکه جدا از بحث مهاجم سرزن و هافبک پلی‌میکر به نظرم پرسپولیس باید در خط دفاعی هم مدعی ششدانگ جذب کند چون سیدجلال با وجود تجربه گرانقدری که دارد به‌دلیل شرایط سنی‌اش نیاز به بازیکنی در حد و قواره‌های خودش در جهت تقویت تیم دارد.

 

با وجود اینکه گفتید پرسپولیس به مهاجم سرزن نیاز دارد اما سرخپوشان آل‌کثیر و عبدی را هم در اختیار دارند که مهاجمان بدی محسوب نمی‌شوند.

 عبدی بازیکن خوبی است اما نیاز دارد که به لحاظ ذهنی آماده‌تر باشد چه بسا که اگر نیاز به ده دقیقه حضورش هم احساس شد او باید بهترین نمایش‌ها را ارائه کند نه اینکه وقتی به‌عنوان بازیکن جایگزین به بازی گرفته می‌شود نمایش ضعیفی را از او شاهد باشیم. در زمانی که خودم هم در پرسپولیس بازی می‌کردم اکثراً به‌عنوان مهاجم جایگزین به بازی گرفته می‌شدم اما با وجود این سعی می‌کردم بهترین نمایش را ارائه دهم، به همین دلیل در نقش گلزن خوب و موفق عمل می‌کردم چون به لحاظ ذهنی خودم را در شرایط خوب و آمادگی بالا قرار می‌دادم. صرفنظر از این مسأله باید به بازیکنی مانند اسدی هم اشاره کنم که هنوز نتوانسته نقش مؤثری در تیم ایفا کرده و خودش را پیدا کند؛ نکته‌ای که در پرسپولیس خیلی به چشم می‌آید چون پرسپولیس تیمی است که بازیکن باید در زودترین زمان ممکن خودش را با سایر بازیکنان هماهنگ کند  و ارزش‌هایش را نشان دهد.

 

چه تیم‌هایی را مدعی اول قهرمانی می‌دانید؟

 قبلاً تیم سپاهان را مدعی اول قهرمانی می‌دانستم اما این تیم تا حدودی کمتر از انتظار ظاهر شد. از سوی دیگر احساسم این است که امتیازات گل‌گهر بازمی‌گردد و این تیم هم به گردونه تیم‌های مدعی قهرمانی باز خواهد گشت چون گل‌گهر مهره‌های خوبی دارد و از شرایط خوبی برخوردار است.

 

اما شاید در قیاس با استقلال و سپاهان و گل‌گهر در زمینه بازیکن پرسپولیس نیاز به تقویت دارد؟

 بله به این مسأله اشاره کردم که پرسپولیس حتماً نیاز به تقویت در چند پست دارد. ضمن اینکه ما هنوز بازیکنان تاجیکستانی را ندیده‌ایم که آیا آنها می‌توانند در پازل قهرمان پنج دوره اخیر قرار بگیرند و همان کیفیت بالای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را به نمایش بگذارند.

 

در حالی از تقویت پرسپولیس حرف می‌زنید که در لیگ ما بازیکن‌هایی بیرون مانده و بالاتر از بازیکنان فعلی پرسپولیس دیده نمی‌شوند!

 بله قبول دارم لیگ ما سازنده نیست و سبد فوتبال ما پر از سیب‌های خالدار است.

 

در رابطه با حذف سه تیم سرخابی و گل‌گهر از آسیا چه صحبتی دارید؟

 باشگاه پرسپولیس که عملاً نقشی ندارد چون همه چیز در این باشگاه به دولت و وزارت ورزش بازمی‌گردد. هر سه تیمی که حذف شدند هم زحمات زیادی برای کسب سهمیه گرفتند که در این بین پرسپولیس به واسطه قهرمانی در لیگ برتر بیشتر از همه زحمت کشید و بیشتر از همه متضرر می‌شود اما به نظرم به واسطه شوکی که وارد شد باید این حذف را به فال نیک گرفت چون بالاخره از یک‌ جایی باید باشگاه‌های معروف ما حرکت به سمت حرفه‌ای شدن را شروع می‌کردند که با اقدام اخیر شاید این امر زودتر محقق شود.

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------