آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

آیا واقعا یک عده با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند؟



 امیر قلعه‌نویی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

یکی از پرتکرارترین جملات امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر این بوده است: «با من مشکل دارند، اما تیمم را می‌زنند.» او بارها و بارها حرف‌هایی با این مضمون به زبان آورده است و امسال هم دست‌کم 10 بار از چنین عبارتی سود برده. آخرین بار، در نشست خبری پیش از بازی با پیکان شاهد تکرار این سخن از زبان سرمربی گل‌گهر سیرجان بودیم.

 

قلعه‌نویی گفته: «سیرجانی‌ها حلالم کنند. یک عده با شخص امیر قلعه‌نویی مشکل دارند، اما گل‌گهر را می‌زنند.» کسر 7 امتیاز به‌خاطر استفاده از یک بازیکن غیرمجاز باعث شده قلعه‌نویی امسال بیش از هر زمان دیگری خودش را در موضع «قربانی» جا بزند و داد مظلومیت سر بزند. هفته گذشته هم که در دقایق پایانی بازی با استقلال، آن پنالتی بحث‌برانگیز اعلام شد و هیزم بیشتری روی شعله‌های خشم امیر ریخت. پرسش کلیدی اما این است؛ آیا واقعا در فوتبال ایران یک عده با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند؟

 

  شاید پنالتی نبود، اما...

در مورد اینکه آیا برخورد توپ به‌دست بازیکن گل‌گهر در دقایق پایانی بازی با استقلال پنالتی بود یا نه، بین کارشناسان اختلاف نظر جدی وجود دارد؛ برخی می‌گویند تصمیم داور درست بوده و عده‌ای عقیده دارند گل‌گهر در این مورد متضرر شده است. بنابراین چنین صحنه‌ای نمی‌تواند یک اشتباه فاحش، تاریخی و بزرگ داوری باشد یا در ردیف ظلم به یک مربی قرار بگیرد. چه بسا اگر این صحنه پنالتی اعلام نمی‌شد، این بار استقلالی‌ها با اتکا به‌نظرات نیمی دیگر از کارشناسان، از خورده شدن حق خودشان سخن به میان می‌آوردند. در آن صورت هم فرهاد مجیدی شاید در نقطه‌ای قرار می‌گرفت که امروز امیر قلعه‌نویی ایستاده است.

 

  دشمنان گفتند بازیکن غیرمجاز بگیر؟

سریال گاف‌های امیر قلعه‌نویی تا به حال به تیم‌های زیادی لطمه وارد کرده است. میانه‌های دهه 80، زمانی که او مدیرفنی استقلال بود، فهرست اسامی بازیکنان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به ابتکار شخص امیر دیر ارسال شد و آبی‌ها مفت‌ترین حذف تاریخ‌شان از قاره را تجربه کردند. نهاد تصمیم‌گیرنده در این مورد کمیته انضباطی کنفدراسیون بود و انگ دشمنی داخلی هیچ‌رقمه به امیر نمی‌چسبید؛ مگر اینکه این مربی ادعا داشته باشد نهادهای بین‌المللی هم با او خصومت دارند! قلعه‌نویی بعدتر به‌عنوان سرمربی سپاهان اجازه حضور این تیم در زمین و بازی با پرسپولیس را هم نداد که منجر به هدیه 3 امتیاز طلایی و بی‌دردسر به سرخپوشان شد. این بار هم داستان جذب غیرمجاز باگنا، بازیکن گابنی پیش آمد و آتش این ماجرا به جان گل‌گهر افتاد. آیا دشمنان امیر قلعه‌نویی به او گفته بودند بازیکنی بگیرد که جذب او با مقررات فوتبال ایران سنخیت ندارد؟ در پرونده مشهور تیم سیرجانی، اعتراضی هم اگر هست مربوط می‌شود به اینکه شاید نباید به تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان امتیاز افزوده می‌شد، وگرنه کمتر کسی در مورد کسر امتیاز از تیمی که بازیکن غیرمجاز در ترکیب داشته، تردید دارد!

 

  همیشه در تیم‌های پولدار

امیر قلعه‌نویی در حالی بی‌وقفه داد مظلومیت سر می‌دهد که تقریبا همیشه در تیم‌های متمول فوتبال ایران مشغول مربیگری بوده است. او چند دوره هدایت استقلال را برعهده داشته و طبیعتا هدایت سرخابی‌ها آرزوی هر مربی ایرانی به شمار می‌آید. غیراز این قلعه‌نویی در تیم‌های بزرگ و پولدار دیگری مثل تراکتور، سپاهان و ذوب‌آهن کار کرده است.

 

همین گل‌گهر سیرجان هم که ثروت افسانه‌ای دارد و آب توی دل بازیکنان این تیم تکان نمی‌خورد. اگر با قلعه‌نویی دشمن بودند، اجازه نمی‌دادند او در چنین تیم‌هایی کار بگیرد؛ شاید اصلا اجازه نمی‌دادند کسی به او پیشنهاد بدهد. اگر با قلعه‌نویی مشکل داشتند، او تبدیل به پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر نمی‌شد. اگر با قلعه‌نویی مشکل داشتند، او بعد از 9سال بدون جام ماندن، امروز همچنان قراردادهای درشت نمی‌بست. نه امیرخان؛ کسی این حرف‌ها را از شما قبول نمی‌کند. نمایش را تمام کنید.

 

همشهری

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------