آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

فدراسیون فوتبال: پول نداریم!



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

مراسم قرعه‎ کشی جام جهانی تمام شده اما هنوز برنامه مشخصی برای تیم ملی فوتبال ایران در مسیر جام جهانی تدوین نشده است. حتی وضعیت کادرفنی تیم ملی هم به طور دقیق، مشخص نیست و قرارداد دستیاران اسکوچیچ تمدید نشده و خبرهایی شنیده می‌شود که فدراسیون آب پاکی را روی دست آنها ریخته و گفته نمی‌توانیم مطالبات‎تان را پرداخت کنیم.

 

در همه این ابعاد بلاتکلیفی‌های تیم ملی رد پای بی‌پولی فدراسیون فوتبال به چشم می‌خورد. فدراسیون فوتبال پول ندارد بازی تدارکاتی برگزار کند و پول ندارد حقوق معوقه کادرفنی را بپردازد. این همان چیزی است که اتفاقاً احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بازاریابی که به تازگی سخنگوی هیأت رئیسه هم شده، آن را تأیید می‌کند.

 

تا الان با کمک‌های دولتی کارها پیش رفته

اصولی در پاسخ به خبرنگار ایران ورزشی درباره شرایط فدراسیون فوتبال و بودجه‌ مشخصی که برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال در مسیر جام جهانی اختصاص داده است، به روش همه مسئولان دیگر به پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا اشاره می‌کند: «ما منابعی در فیفا و AFC داریم که در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر این پول‌های بلوکه شده را آزاد کنیم. علاوه بر آن در بودجه سال 1401 برای فدراسیون‌های ورزشی بودجه‌ای در نظر گرفته شده که با توجه به در پیش بودن جام جهانی، بودجه فدراسیون فوتبال قدری بیشتر است و پیگیر این موضوع هستیم که این رقم را هم هرچه زودتر دریافت کنیم.» اصولی البته تأکید می‌کند: «تا‌کنون با کمک‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور کارها را پیش برده‌ایم و در حال مذاکره هستیم که کمک‌های دیگری دریافت کنیم.»

 

اقدام کمیته بازاریابی برای درآمدزایی

سؤال اساسی اما این است که احسان اصولی به‌عنوان رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، جدا از نگاه به کمک‌ها و بودجه‌های دولتی چه اقدامی در مسیر درآمدزایی برای فوتبال انجام داده است؟ او در پاسخ به این سؤال ایران ورزشی می‌گوید: «قرار است فراخوانی را تنظیم کنیم تا علاقه‌مندان به حمایت از تیم‌ ملی در جام جهانی، پا پیش بگذارند. داریم پروسه قانونی این کار را طی می‌کنیم تا فراخوان را اعلام کنیم.»

 

بی‌پولی، مانع اصلی

 تدارک بازی دوستانه؟

موضوع دیگری که بی‌پولی فدراسیون فوتبال بر آن تأثیر خواهد گذاشت، برنامه‌ آماده‌سازی تیم ملی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی است که اصولی درباره‌اش به ایران ورزشی می‌گوید: «به هر حال ما امیدواریم مشکلات مالی فدراسیون فوتبال حل شود اما در حال حاضر گزینه‌هایی را برای برگزاری دیدار تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم که هیچ کدام هنوز قطعی نشده است.»

 

ماجدی در حال بررسی وضعیت دستیاران اسکو

آیا صحت دارد که این بی‌پولی باعث شده که فدراسیون فوتبال به درخواست دستیاران اسکوچیچ مبنی بر دریافت حقوق معوقه خود پاسخ رد دهد؟ اصولی می‌گوید: «آقای ماجدی شخصاً در حال مذاکره با مربیان تیم ملی هستند و نتیجه را در جلسه بعدی هیأت رئیسه اعلام می‌کند. به هر حال موارد مختلفی درباره قرارداد دستیاران سرمربی تیم ملی مطرح است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و ایشان درباره‌اش تصمیم بگیرد.» این موضوع می‌تواند بهانه‌ای شود برای تغییرات کلی‌تر در ترکیب کادرفنی تیم ملی؟ اصولی این موضوع را خیلی بعید می‌داند.

 

اسکوچیچ: احساسات بازیکنان را کنترل می‌کنیم

فقط به فوتبال فکر می‌کنم نه بحث‌های سیاسی

دراگان اسکوچیچ روزهای متفاوتی را سپری می‌کند. از یک سو گروهی معتقدند او باید برای جام جهانی جای خود را به مربی بزرگتری بدهد و در سوی مقابل عده‌ای بر این عقیده‌اند که اسکوچیچ با تیم ملی نتیجه گرفته و باید به کارش روی نیمکت ایران ادامه بدهد. با این حال اسکوچیچ درباره رویارویی ایران با امریکا در گروه B جام جهانی 2022 قطر که از آن به‌عنوان سیاسی‌ترین بازی تاریخ یاد شده است، می‌گوید: «این بازی می‌تواند برای هواداران احساسی باشد، اما من این‌طور فکر نمی‌کنم، من تنها به فوتبال فکر می‌کنم.»

 

وی در مواجهه با این پرسش که تمام مردم ایران درباره این بازی صحبت خواهند کرد و بازیکنان‌تان نیز این را حس خواهند کرد، چطور این احساسات را در بازیکنان‌تان مدیریت خواهید کرد، می‌گوید: «ما در مرحله انتخابی بازی‌های این‌چنینی (احساسی) مقابل تیم‌های بحرین و عراق داشتیم که در آن بازی‌ها موفق شدیم احساسات را در وجود بازیکنان‌مان مدیریت کنیم. در آن بازی‌ها احساسات خود را کنترل کردیم که از این بابت خوشحالیم. ما در مرحله انتخابی از لحاظ احساسات باثبات بوده‌ایم و امیدوارم این اتفاق در بازی با امریکا هم بیفتد.»

آیا خاطره‌ای از بازی ایران و امریکا در جام جهانی 1998 دارید؟ اسکوچیچ در پاسخ می‌گوید: «من آن بازی را ندیدم و آقای حمید استیلی که اینجا در تیم ملی کنار ماست، در آن بازی حضور داشت.

 

قبل از آن بازی حواشی و صحبت‌های زیادی می‌شد، اما بازیکنان دو تیم به‌هنگام شروع بازی به یکدیگر هدایایی دادند، نمی‌دانم دوباره چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر! من به حرکات دیپلماتیک در فوتبال فکر نمی‌کنم و تنها به این فکر می‌کنم که چطور می‌توانیم مقابل امریکا به پیروزی برسیم. فوتبال باید باعث ارتباط مردمان کشورها با یکدیگر شود و این چیزی است که از ورزش انتظار می‌رود، اما همان‌طور که گفتم من تنها روی بازی تمرکز خواهم داشت. نمی‌خواهم در مورد سیاست صحبت کنم. من مربی فوتبال هستم و این سؤالی است که مربوط به من نمی‌شود.»

 

اسکوچیچ در مواجهه با این پرسش که بازیکنان‌تان بازی با انگلیس و امریکا را چطور می‌بینند، می‌گوید: «آنها انگیزه خوبی برای رویارویی با انگلیس و امریکا خواهند داشت و انتظار واکنش خوبی از آنها را در این دو بازی دارم.»

  

 وقتی نخستین بازی تدارکاتی ایران هنوز قطعی نشده

واکنش‌های منفی به دیدار دوستانه با نیوزیلند 

تیم ملی فوتبال نیوزیلند ، تیمی است که نامش صبح دیروز (شنبه) به‌عنوان نخستین حریف تدارکاتی تیم ملی اسکوچیچ در مسیر جام جهانی اعلام شد. در خبر منتشر شده در این رابطه آمده است که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل نیوزیلند انجام شده و قرار است این مسابقه خرداد‌ماه در دوحه قطر برگزاری شود.

 

این در حالی است که خیلی زود، واکنش‌های منفی نسبت به بازی با این تیم فضای مجازی و برخی رسانه‌ها را پر کرد. دو نکته اساسی درباره نیوزیلند مطرح است که انتخاب فدراسیون فوتبال را با نقدهایی همراه می‌کند. نیوزیلند در آخرین رده‌بندی فیفا، رده 101 را به خود اختصاص داده و این در حالی است که ایران در رده 21 قرار دارد. علاوه بر این نیوزیلند با سابقه بازی با تیم‌های اقیانوسیه و حضور در مسابقات قهرمانی این قاره، سبک بازی کاملاً متفاوتی نسبت به تیم‌های امریکایی و انگلیسی دارد. با این حساب براساس استانداردهای تعریف شده برای یک بازی تدارکاتی، نیوزیلند نمی‌تواند حریف مناسبی برای ما باشد که بازی با این تیم بر بازی‌ مقابل حریفان‌مان در جام جهانی تأثیرگذار شود.

 

البته که گویا فدراسیون فوتبال هم هنوز این دیدار را قطعی نکرده و بازی با نیوزیلند فعلاً در مرحله انجام هماهنگی‌هاست. با این حال اما پیش از این حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرده بود که با توجه به برنامه بازی‌های تیم‌های اروپایی و امریکای شمالی، امکان برگزاری بازی دوستانه با آنها برای ایران نیست که البته اگر هم برنامه بازی‌های این تیم‌ها اجازه می‌داد، توان مالی فدراسیون فوتبال اجازه برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های اروپایی و امریکایی را نمی‌داد. به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که سایر گزینه‌های مدنظر فدراسیون فوتبال هم فاصله چشمگیری با نیوزیلند داشته باشند اما حداقل می‌توان با وسواس بیشتری، تیم‌هایی را انتخاب کرد که از جهاتی به حریفان ایران در جام جهانی شباهت داشته باشد.

 

برگزاری بازی تدارکاتی برای تیم ملی به یک پروسه عجیب و پیچیده تبدیل شده است. تا پیش از این که اسکوچیچ به‌دلیل فیفادی‌ها و حضور بازیکنان لژیونر در لیگ اروپا، امکان برگزاری دیدار تدارکاتی نداشت و حالا هم فدراسیون امکان تدارک بازی دوستانه درخور توجه را ندارد. هر چند که استیلی مدعی شده بود که 80 درصد از هماهنگی‌ها برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی با حدود 10 کشور انجام شده است. مطابق این جمع‌بندی‌ها فدراسیون تصمیم دارد در ماه ژوئن (خرداد - تیر) 3 تا 4 بازی تدارکاتی برگزار کند و در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) 2 دیدار تدارکاتی ترتیب دهد اما تجربه ثابت کرده که نمی‌توان امیدوار بود همه این بازی‌های دوستانه با تیم‌های برجسته برگزار شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------