آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

تیم ملی لبــــــــــــــاس ندارد!



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

«هنوز اسپانسر تیم ملی مشخص نشده است و به‌دنبال این هستیم که بزودی فراخوانی بزنیم و از حامیان مالی دعوت کنیم تا شرایط خود را برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران اعلام کنند.» 

 

احسان اصولی، مسئول بازاریابی فدراسیون فوتبال در تاریخ 21 فروردین 1401، این مصاحبه را با روزنامه ایران ورزشی انجام داده بود.

 

امروز بعد از گذشت حدود 20 روز از این مصاحبه، هنوز نه خبری از فراخوان فدراسیون فوتبال است و نه اسپانسری برای تیم ملی.

 

 مسئولان فدراسیون فوتبال به قدری گرفتار افشاگری و جنگ قدرتند که حتی اسپانسر لباس تیم ملی را که به طور تقریبی تا 20 روز دیگر باید به فیفا اعلام کنند، قطعی نکرده‌اند! چه برسد به اسپانسرهای دیگری که حمایت‌شان بتواند در جام جهانی ذره‌ای از نظر مالی به فدراسیون کمک کند. 

 

در این روزها که حساب‌های فدراسیون مسدود است و اخطار جدی از سوی سازمان مالیاتی به فدراسیون فوتبال رسیده، این حد بی‌توجهی به درآمدزایی و بازاریابی فدراسیون در نوع خود عجیب است.

 

اصولی؛ 23 مرداد 1400:

با قدرت در حوزه بازاریابی نقش‌آفرینی می‌کنیم

درباره اسپانسر لباس تیم ملی باز هم گزینه‌ای برای فدراسیون فوتبال وجود دارد که احتمالاً بدون پرداخت پول، البسه را تأمین کند و گره از مشکل فدراسیون بگشاید، برای حامیان مالی دیگر اما فدراسیون چه برنامه‌ای دارد؟ برای جذب اسپانسر تیم ملی، چه فرصتی بهتر از جام جهانی؟

 

احسان اصولی، در مصاحبه‌ای که 23 مرداد 1400 با سایت رسمی فدراسیون فوتبال داشت، گفته بود: «بحث تأمین صرفه و صلاح و منافع فدراسیون در تمام قراردادها و تصمیمات اقتصادی و بازاریابی از موضوعاتی است که در دوره جدید فدراسیون روی آن بسیار تأکید داریم و معتقدیم که باید با قدرت در این حوزه نقش‌آفرینی کرد.»

 

او اما نه تنها با قدرت در این حوزه نقش آفرینی نکرد که با زیان‌ده دانستن قراردادهایی که تا آن زمان فدراسیون منعقد کرده بود، فرصت ادامه همکاری با آن شرکت‌ها را هم از بین برد. اصولی درباره یکی از این قراردادها گفت: «یکی از قراردادهایی که از دوره گذشته برای ما به ارث رسیده، موضوع قرارداد نفت پارس جنوبی و پیراهن داوران است. با بازنگری این قرارداد باتوجه به شرایط بازار، غبن و ضرر فدراسیون فوتبال کاملاً به وضوح پیداست و مصر به اصلاح قرارداد هستیم و نظر رئیس فدراسیون نیز همان طور که پیش از این نیز اعلام کرده همین است؛ در غیر این صورت با استناد به غبن کامل از ظرفیت‌های قانونی بهره خواهیم برد تا نسبت به اقاله این قرارداد اقدام لازم صورت پذیرد.»

 

البته که در این زمینه به نظر شخص عزیزی‌خادم هم اشاره کرده و گفته است: «با رایزنی‌های صورت گرفته و نظر شخص عزیزی خادم، داوطلبان خوبی در این حوزه، آماده عقد قرارداد با ارقام بسیار بهتری هستند.»

 

نماینده آل‌اشپورت از سردرگمی فدراسیون می‌گوید:

 هنوز قرارداد البسه را نبستیم

وحید جعفری، نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه که مدتی پیش برای مذاکرات اولیه درباره تأمین البسه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به فدراسیون فوتبال رفته بود، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران ورزشی مبنی بر آخرین وضعیت مذاکرات با فدراسیون فوتبال گفت: «هنوز با فدراسیون فوتبال قراردادی منعقد نشده و بلاتکلیف هستیم. بعید می‌دانم گزینه دیگری برای تأمین البسه تیم ملی باشد و فدراسیون نه تنها با آل‌اشپورت که با هیچ برند دیگری قرارداد نبسته است.» با توجه به محدودیت زمانی که فیفا برای اعلام اسپانسر البسه تیم‌های حاضر در جام جهانی در نظر می‌گیرد، شاید فدراسیون فوتبال تا پیش از موعد مقرر بتواند قرارداد را با همین آل‌اشپورت قطعی کند اما با تعللی که در این زمینه داشته، راهی برای چانه‌زنی برای خود باقی نگذاشته و به ناچار باید قراردادی یکطرفه و کاملاً به سود طرف مقابل ببندد. بخصوص که حالا نماینده آل‌اشپورت هم می‌داند که گزینه اول و آخر فدراسیون فوتبال همین برند است و انتخاب دیگری ندارند.

 

همین حالا هم دیر شده است

فارغ از اینکه قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت نفت پارس زیان‌ده بوده یا نه، مصاحبه اصولی در مرداد 1400 تنها نتیجه‌ای که داشت این بود که قرارداد فدراسیون با این شرکت منتفی شود و تا امروز هیچ قرارداد دیگری با داوطلبان خوبی که او مدعی بود برای همکاری آماده عقد قرارداد هستند، منعقد نشده است و به احتمال قوی فدراسیونی که تا کنون موفق به این کار نشده از حالا به بعد هم شانس کمی برای پیدا کردن حامی مالی خواهد داشت. کمتر از 7 ماه دیگر مسابقات جام جهانی شروع می‌شود و ما نه تنها از نظر فنی برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها نداریم که از هیچ نظر دیگر هم برای جام جهانی آماده نیستیم.

 

 ایران  

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------