تاج: دولت برای ماندن کی‌روش کمک می‌کند



اخبار,اخبار ورزشی, مهدی تاج

 
  اخبار ورزشی - 91 درصد مردم از برنامه‌های سازمان لیگ راضی بودند
تاج: دولت برای ماندن کی‌روش کمک می‌کند/تکلیف راه‌آهن مشخص نشود فجرسپاسی لیگ برتری می‌شود

رئیس سازمان لیگ گفت: دولت قرار است که برای ماندن کی‌روش به فدراسیون کمک کند.

به گزارش فارس، مهدی تاج در نشست صبح امروز که با نمایندگان باشگاه‌ها در خصوص حرفه‌ای سازی لیگ برتر داشت، اظهار داشت: این جلسه به عنوان کارگاه آموزشی برای دریافت سیستم مجوز حرفه‌ای سال 94-93 است البته نیازی نیست که همه باشگاه‌ها در این جلسه حضور داشته باشند آنهایی باید بیایند که مجوز حرفه‌ای ندارند. در ایران 12 ورزشگاه مجوز A آسیا دریافت کردند خوشحال هستیم که در باشگاه فولاد خوزستان ورزشگاه سرپوشیده‌ای در حال احداث است و امیدواریم در نیم‌فصل دوم این ورزشگاه آماده شود.

وی ادامه داد:‌ ورزشگاهی در میانرود شیراز نیز در حال ساخت است همچنین ورزشگاه گسترش فولاد نیز آماده شده است که منتظر تأییدیه AFC هستیم. در مشهد هم ورزشگاه آستان قدس 80 درصد آماده شده و امیدواریم برای نیم‌فصل دوم مهیای بهر‌ه‌برداری شود. ورزشگاه‌های مس کرمان و ثامن مشهد هم در حال آماده‌سازی هستند که امیدوارم با اضافه‌شدن این دانشگاه‌ها شرایط بهتر شود البته ما در این زمینه به ورزشگاه نقش جهان حساب نکردیم.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که امسال بحث کیفیت لیگ را بالا ببریم در سال‌های گذشته به دنبال کمیت بودیم و امیدواریم امسال کیفیت را ارتقا دهیم در ابتدا با قانونی که قرار دادیم به دنبال جوانگرایی لیگ بودیم. قانونی که می‌گوید 18 بازیکن بالای 23 سال باشند و این مسئله باعث می‌شود که 38-37 درصد لیگ جوان‌تر شود.

وی افزود: زمانی که این اتفاق بیفتد دوندگی بازیکنان بیشتر می‌شود. ما در بهترین شرایط بازیکنان‌مان بین 4.5 تا 7 کیلومتر دوندگی داشتند این اطلاعات ما هم کاملا درست است شما در جام جهانی هم دیدید که توانایی تیم‌ها به دانایی تیم‌ها چربید و ما به دنبال این مسئله هستیم.

تاج با اشاره به اینکه برای حضور مربیان داخلی و خارجی فیلتر قرار داده‌اند، گفت: پیش از این اگر مربی خارجی قرار بود که به ایران بیاید فقط باید فدراسیون محل او را تأیید می‌کرد اما هم‌اکنون کمیته فنی هم باید او را تأیید کند. برای بازیکن خارجی هم شرایطی قائل شده‌ایم که باید از این فیلتر عبور کنند. بحث دیگر ما درباره ارتقای کیفیت لیگ به برنامه مسابقات برمی‌گردد. ما تلاش می‌کنیم که برنامه یکساله‌ای را اعلام کنیم البته در این زمینه موانعی هم وجود دارد از جمله‌ آلودگی هوا و مناسبت‌هایی که نمی‌توانیم بازی‌ برگزار کنیم اما با توجه به اینکه این موضوع یکی از ضعف‌های سازمان لیگ بود تلاش می‌کنیم تا برنامه کامل یکساله ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ناظران مسابقات هم شرایطی اعمال کرده‌ایم. انتقادهای شدیدی در مورد بحث سنتی این مسئله وجود داشت. در AFC با یک ایمیل تمام این اتفاقات رخ می‌دهد و به سرعت همه افراد مطلع می‌شوند اما در اینجا با توجه به اینکه با کاغذ این امر صورت می‌گرفت شرایط متفاوت بود که برای این فصل تلاش کردیم با ایمیل این کار را انجام دهیم و تمام افراد مربوطه به گزارشات ناظران دسترسی داشته باشند. حداکثر سن ناظران را هم 65 سال قرار دادیم.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: مبحث دیگر ما به بحث بودجه مصوب باشگاه‌ها برمی‌گردد. طبق قوانین AFC باشگاه‌ها مکلف هستند که بودجه خود را به سازمان لیگ اعلام کنند. اگر حداکثر سقف بودجه باشگاه‌ها را در نظر بگیریم مجموع کل هزینه باشگاه‌ها 360-350 میلیارد می‌شود که رقم بالایی نیست. این بودجه باید به تأیید حسابرسی قانونی، بازرسی قانونی و هیأت مدیره باشگاه قرار بگیرد.

وی با اشاره به رقم بودجه باشگاه‌ها تأکید کرد: اگر باشگاه پیکان رحمتی را جذب کرده باید قرارداد او را اعلام کنند یعنی قرارداد رحمتی نباید با دریافتی او متفاوت باشد. این موضوع باید رعایت شود. ما کاری نداریم که به یک بازیکن چقدر پول می‌دهند بلکه سقف بودجه باشگاه نباید از آن حد اعلام شده بیشتر شود. تأکید کرده‌ایم که مبالغ به ریال و بر اساس قواعد بانکی باشد و مالیات هم بر عهده بازیکن است.

وی با اشاره به حضور کارگزاران در فوتبال که باعث افزایش هزینه بازیکنان شده‌اند، گفت: بازیکنی قصد داشت که با مبلغ 180 هزار دلار به ذوب‌ آهن برود اما کارگزاری به او گفته که می‌تواند رقم قرارداد را به 280 هزار دلار برساند و در این زمینه خود او چیزی دریافت کند این مسئله باعث افزایش هزینه می‌شود.  سرمربی و بازیکن در فوتبال زحمت می‌کشند اما کارگزاران فقط در فصل نقل و انتقالات پیدایشان می‌شود و این موضوع اصلا قابل قبول نیست. امسال برای هر کارگزار 10 بازیکن در نظر گرفته‌ایم که هم‌اکنون هم 71 بازیکن کارگزار دارند.

تاج با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم در تقویم مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه را در نظر بگیریم، گفت: تلاش کردیم در فصل چهارم اکثر مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود. به نظر ما یکی از دلایلی که در فصل گذشته استقبال کمی صورت می‌‌گرفت یکی بحث کیفی مسابقات بود و دیگری زمان مسابقات. ما بر اساس برنامه‌های کی‌روش تقویم فصل آینده را در نظر گرفته‌ایم. من خیلی امیدوار هستم که او در ایران بماند و فکر می‌کنم که این اتفاق هم بیفتد. در این راستا دولت هم کمک می‌کند و مسائلی شنیده‌‌ام که زمینه‌های ماندن او مهیا شده است.

وی افزود:‌در خصوص تیم امید هم فردا جلسه‌ای با وینگادا داریم البته برنامه‌های ما هماهنگ شده اما در دو مورد جابجایی می‌خواهیم انجام دهیم بعضی باشگاه‌ها در رده‌های پایه بسیار متضرر می‌شوند باشگاه‌هایی از جمله فولاد، سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن جوانگرایی کردند و در برخی موارد بازیکنان‌شان را اصلا در اختیار نداشتند. فولاد به ما نامه‌ای نوشت و اعلام کرد که برای برخی بازیکنان فقط بلیت آنها را تهیه می‌کند و از آنها استفاده چندانی نمی‌برد اما در بحث بزرگسالان مشکل خاصی وجود ندارد.

تاج یادآور شد: مهم‌‌ترین حرکت سازمان لیگ کاهش هزینه و افزایش درآمد است. ما زمانی که قانون حضور بازیکن جوان را در لیگ قرار دادیم به دنبال آن کاهش هزینه هم پیش می آید زیرا بازیکن جوان مبالغ بالا نمی‌خواهد و نباید هم به او هزینه‌های بالایی بدهند. در بحث تبلیغات محیطی قرارداد 160 میلیاردی امضا کردیم که در سال اول 60 میلیارد دریافت می‌کنیم و در سال دوم 100 میلیارد. با صدا و سیما هم مذاکراتی انجام می‌دهمی تا مبلغ منطقی توافق برسیم.

تاج با اشاره به اینکه در تلاش هستند ورزشگاه‌ها را به باشگاه ها بسپارند، گفت: می‌‌خواهیم در فصل جدید برخی ورزشگاه‌ها را به خود باشگاه‌ها بدهیم تا کنترل تمام اتفاقات را بر عهده داشته باشند. بحث بلیت فروشی را به خود باشگاه‌ها بدهیم همچنین می‌خواهیم حضور پلیس امنیت در ورزشگاه‌ها با لباس ورزشی باشد و آنها لباس پلنگی نپوشند البته تمام اتفاقات و اقدامات گذشته انجام خواهد شد.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم ملی یادآور شد: امیدوارم تیم ملی در بازی با بوسنی موفق شود من خیلی امیدوار هستم که این اتفاق رخ بدهد. کی‌روش مربی توانمند و با دانشی است و شرایط بسیار ایده‌آل است تا بتوانیم موفق شویم.

تاج در خصوص بلیت فروشی الکترونیکی تصریح کرد: ما تلاش می ‌کنیم که این اتفاق رخ بدهد. برای والیبال کمک کردیم و این اتفاق رخ داد و در مدت 20 دقیقه تمام بلیت‌ها فروخته شد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به این مسئله کمک می‌کنند و امیدوارم فصل آینده این اتفاق رخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه فصل گذشته لیگ فشرده برگزار شد و تیم ملی به اردو رفت، گفت: ما فصل گذشته لیگ فشرده‌ای برگزار کردیم و البته فشار زیادی روی سازمان لیگ بود اما نتیجه این موضوع را هم‌اکنون در تیم ملی‌ می‌بینیم که کی‌روش توانست از این مسئله به بهترین شکل استفاده کند. در فصل جدید هم تمام مسائل را در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان لیگ در خصوص کارهای فرهنگی این سازمان تصریح کرد: کار فرهنگی یک کار ذاتی است. خوشبختانه برای ماه رمضان بخشنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم اما برای اینکه حساسیت ایجاد نشود این موضوع را نگفتم. این بخشنامه را به باشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم تا در خصوص رفتارها مطلع شوند. ما برای فصل جدید کارهای فرهنگی خاصی در نظر گرفته‌ایم در فصل جدید در پایان هر بازی بهترین بازیکن انتخاب می‌شود اما دیگر بازیکن اخلاق نداریم.

تاج در خصوص فروش امتیاز باشگاه راه‌آهن گفت: شرایط راه آهن به هیأت فوتبال تهران و استان تهران برمی گردد. این تیم سهمیه شهر تهران است و آن چیزی که به سازمان لیگ برمی‌گردد این است که مدیران راه آهن اعلام کرده‌‌اند که دیگر آماده تیم‌داری نیستند. با خرید و فروش تیم راضی نیستیم زیرا همان اتفاقی می‌افتد که برای پاس رقم خورد. شما ببینید اگر نفت هم اکنون موفق است اگر به کرمان می‌رفت معلوم نبود که به چه سرنوشتی دچار می‌شود به هر حال صاحبان سهام در این زمینه تصمیم می‌گیرند. بر اساس آیین‌نامه اگر این اتفاق رخ ندهد تیم فجرسپاسی به لیگ برتر خواهد آمد. این آیین‌نامه است و طبق آن عمل خواهد شد.

تاج در مورد اینکه آیا تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کرده یا خیر، گفت: ما دوست داریم که بازی‌های این تیم در ورزشگاه خودش برگزار شود البته این موضوع بستگی به برطرف کردن رفع نواقص دارد. صدور مجوز حرفه‌ای نیاز به زمان می‌برد اما ما مکتوب اعلام کرده‌ایم اگر نواقص ورزشگاه نفت مسجدسلیمان برطرف شود می‌تواند در آن ورزشگاه میزبانی کنند وگرنه باید در ورزشگاه غدیر بازی‌های خود را برگزار کنند.

تاج در مورد اینکه آیا بازی‌های پیکان در ورزشگاه شهدای قدس برگزار می‌شود،‌گفت: در تلاش هستیم که قلعه حسن‌خان میزبان این بازی‌ها باشد. برای اولین بار پس از انقلاب سال گذشته دیدید که تیم‌های نفت و راه‌آهن در ورزشگاه‌های خودشان میزبان استقلال و پرسپولیس بودند. اگر نواقص ورزشگاه شهر قدس هم برطرف شود این تیم می‌تواند بازی ‌های خود را در آنجا برگزار کند.

وی در پایان یادآور شد: طبق یک نظرسنجی 91 درصد مردم از برنامه‌های سازمان لیگ راضی بودند ما در تلاش هستیم تا ضعف‌های موجود را برطرف کنیم سعی می‌کنیم برنامه یکساله بدهیم و در این زمینه افراد زیادی در تلاش هستند که اتفاق رخ بدهد.
اخبار ورزشی - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------