امروز تاريخ فوتبال ايران از نو نوشته مي‌شود



اخبار,اخبار ورزشی,بازی ایران و بوسني


 اخبار ورزشی - امروز تاريخ فوتبال ايران از نو نوشته مي‌شود
 
نگاه‌ها به 4 شگفت انگيز
هر چند ديدار تيم كشورمان برابر بوسني بسيار حساس است اما هواداران نيم نگاهي هم به مسابقه آرژانتين نيجريه دارند چرا كه براي صعود ايران تنها پيروزي شاگردان كي‌روش كافي نيست! هرچند شاگردان «آلخاندرو سابه يا» در تيم ملي آرژانتين در دو بازي قبلي خود در گروه F جام جهاني 2014 برزيل به سختي مقابل تيم‌هاي بوسني و هرزگوين و ايران با نتايج 2 بر يك و يك بر صفر پيروز شده و صعود خود را به مرحله يك هشتم نهايي مسجل كردند اما به هيچ عنوان نتوانسته‌اند انتظارات هواداران خود را برآورده سازند.

 

ياران مسي همزمان با ديدار ايران – بوسني و از ساعت 20 و 30 دقيقه روز چهارشنبه 4 تير ماه در ورزشگاه «بيراريو» شهر «پورتو آلگره» رو در روي نيجريه قرار مي‌گيرد. «آلبي سلسته» به رغم در اختيار داشتن 4 شگفت انگيز در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2014 برزيل با نتيجه خفيف 2 بر يك از سد تيم بوسني و هرزگوين كه نخستين حضور خود در جام جهاني را تجربه مي‌كند، گذشت. شاگردان سابه يا در دومين بازي به زحمت و با گل مسي در دقايق اضافه نيمه دوم به برتري رسيدند هر چند صعود تيم ملي آرژانتين به مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني برزيل با 6 امتياز قطعي شده است اما مصاف اين تيم با نيجريه براي صدرنشيني «آلبي سلسته» و رو در رو نشدن با تيم پرقدرت فرانسه در مرحله بعد بسيار اهميت دارد.

 

آرژانتيني‌ها در صورت شكست مقابل نيجريه به عنوان تيم دوم گروه F بايد در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف صدرنشين گروه E (به احتمال فراوان فرانسه) بروند كه نگراني از اين موضوع سبب خواهد شد تا آنها با تمام توان مقابل نيجريه به ميدان بروند. گلزني ليونل مسي برابر ايران باعث شده كه هواداران ايراني وي ناراحت باشند اما اميدوار هستند كه اين ستاره باشگاه بارسلونا و آلبي سلسته بازهم سه امتياز با ارزش به حساب تيمش واريز كند تا هم آرژانتين به عنوان تيم اول به مرحله بعد صعود كرده باشد هم با برد تيم كشورمان مقابل بوسني، راهي مرحله يك هشتم شويم.

تاريخچه جدال ها
ايران و بوسني تاكنون 6 بار باهم روبرو شده‌اند كه تيم ملي 4‌بار اين تيم را شكست داده است! بوسني در سال 1372 نخستين بازي تاريخ خود را در تهران مقابل ايران برگزار كرد كه 3-1 پيروز شد. دومين رويارويي دو تيم در بيهاج بود كه اين بازي دوستانه در سال 1380 برگزار و به تساوي 2-2 انجاميد. سومين رويارويي در تورنمنت ال جي تهران بود كه ايران 4- صفر بوسني را برد. چهارمين ديدار دو تيم يك بازي دوستانه در سال 83 بود كه ايران 2-1 در تهران اين تيم را برد. پنجمين ديدار ايران و بوسني در خرداد 85 بود كه تيم ملي 5-2 در يك بازي دوستانه پيروز شد. اما آخرين بازي ايران و بوسني نيز يك ديدار دوستانه در سال 88 بود كه تيم ملي در سارايوو 3-2 شاگردان بلاژوويچ را شكست داد.
 
جدال زير باران
اين ديدار در حالي از ساعت يك بعدازظهر به وقت برزيل آغاز مي‌شود كه طبق اعلام پيش‌بيني سايت‌هاي بين‌المللي هواشناسي دماي هوا در اين زمان بين 26 تا 28 سانتي‌گراد همراه با بارش‌هاي پراكنده باران و اندكي وزش باد خواهد بود.

 بي حاشيه‌ترين تيم ايران
فوتبال ايران بازي‌هاي مهمي را در تاريخ خود پشت سر گذاشته است. چه دوستانه و تداركاتي و چه رسمي! از بازي با آرژانتين كه با تساوي به پايان رسيد بگيريد تا مسابقه برگشت برابر استراليا كه حماسه ملبورن رقم خورد اما حالا ديداري در پيش رو است ديداري كه مي‌تواند تاريخ فوتبال ايران را از نو بنويسد و تمام ناكامي‌هاي اين سال‌ها را جبران كند. بي‌حاشيه‌ترين تيم ملي ايران قدم در راه بزرگي نهاده، تيمي كه حالا نه تنها ايرانيان بلكه آسيايي‌ها نيز بدان افتخار مي‌كنند.

 

اين تيمي است كه تحت تاثير سرمربي مقتدرش، تبديل به مجموعه‌اي منظم و بي‌حاشيه شده كه برخلاف گذشته‌ها، نه خبري از درزش بيرون مي‌زند و نه كسي پشت اتوبوس جرات مي‌كند اداي سرمربي را در بياورد. فقط كافيست فضاي تيم فعلي را با تيم برانكو در جام جهاني ۲۰۰۶ مقايسه كنيد. تيمي كه شايد اگر با همين روحيه در آن تورنمنت حاضر بود با ستاره‌هاي بين‌المللي اش قادر به خلق شگفتي بود. مثال ديگر در اين‌باره تيم سال ۹۸ است كه در روزهاي مشابه فضاي عجيبي داشت. فضاي چنددستگي و بازيكناني كه براي حضور در جام جهاني حتي ممكن بود همديگر را مصدوم كنند.

 اخبار ورزشی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------