آخرین اخبار ورزشی

مایکل شوماخر,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر توسط خانواده اسطوره سابق فرمول یک نورا تاجدینی

قرار است که خانواده مایکل شوماخر کلکسیون ساعت‌های لوکس اسطوره فرمول یک آلمان را ظرف چند هفته آینده به حراج بگذارند. وضعیت…

10 نمايش رويايي گيگز در ترکيب منچستريونايتد



اخبار,اخبار ورزشی,منچستريونايتد

 

 اخبار ورزشی -10 نمايش رويايي گيگز در ترکيب منچستريونايتد

پس از آنکه رايان گيگز از دنياي فوتبال کناره‌گيري کرد تا به عنوان کمک مربي در منچستريونايتد فعاليت کند به 10 نمايش رويايي وي در ترکيب شياطين سرخ اشاره مي‌کنيم.

رايان گيگز 40 ساله روز گذشته از دنياي فوتبال کناره گيري کرد. اين کار پس از انتخاب وي به عنوان دستيار لوييس فان خال، سرمربي جديد و هلندي منچستريونايتد رقم خورد.

گيگز از سال 1987 به آکادمي جوانان منچستريونايتد پيوست و سه سال بعد از آن راهي تيم بزرگسالان شد و تا پايان فصل 14-2013 در اين تيم ماند. از ابتداي فصل به عنوان بازيکن - مربي در کنار ديويد مويس که جانشين الکس فرگوسن شده بود مشغول به فعاليت شد و پس از اخراج مويس به عنوان سرمربي موقت انجام وظيفه کرد.

به نقل از فارس، در زير به 10 بازي به ياد ماندني وي در طول دوران حضورش در منچستريونايتد اشاره مي‌شود.

منچستريونايتد 2 - ميدلزبرو يک
نيمه نهايي ليگ کاپ - 1992
تيم با تجربه منچستريونايتد که بازيکناني مانند دنيس اروين و برايان رابسون را در اختيار داشت در ديدار برگشت جام اتحاديه انگليس به مصاف ميدلزبرو رفته بود. ديدار رفت با تساوي بدون گل تمام شد و ديدار برگشت نيز به وقت‌هاي اضافه رسيده بود. رابسون با آن پاس‌هاي فوق العاده‌اش رايان گيگز 18 ساله را بارها صاحب توپ کرد تا اين بازيکن جوان سرانجام يکي از آنها را با شوتي سر ضرب به کنج دروازه حريف بچسباند. يونايتد راهي فينال شد و با پاس گيگز موفق شد يک بر صفر ناتينگهام فارست را مغلوب کرده تا جوان ولزي به نخستين جامش دست يابد.

منچستريونايتد يک - تاتنهام يک
ليگ برتر انگليس - 1992
از گيگز پس از اين ديدار به عنوان جورج بست جديد نام برده شد. گل دقيقه 45 او آميخته‌اي از استعداد، مهارت و سرعت بود. او توپي را از دين آستين ربود، جيسون کاندي را پشت سر گذاشت و يان واکر را مغلوب کرد تا از زاويه‌اي بسيار سخت دروازه حريف را باز کند. در پايان همان فصل نيز قهرماني در ليگ برتر انگليس را کسب کرد.

منچسترسيتي 2 - منچستريونايتد 3
ليگ برتر انگليس - 1996
«خيلي دوست دارم آنها را شکست دهيم. خيلي دوست دارم!» اينها را کوين کيگان در مورد منچستريونايتد گفته‌ است. نيوکاسل با فاصله 12 امتيازي نسبت به يونايتدها در پايان ژانويه به سوي قهرماني در ليگ برتر مي‌رفت اما در ماه آوريل اين منچستريونايتد بود که از حريف پيشي گرفته بود. يونايتد در دربي شهر منچستر دو بار از سيتي عقب افتاد تا اينکه اريک کانتونا رايان گيگز را در موقعيت گلزني قرار داد تا با گل وي، شياطين سرخ به سوي قهرماني گام بردارند.

منچستريونايتد 3 - يوونتوس يک
اين پيروزي موجب شد تا منچستريونايتد عصر جديدي در اروپا را آغاز کند. در اين ميان، نمايش انفرادي گيگز چيزي بود که در آن ديدار بيش از هر چيز ديگري به چشم آمد. با توجه به اينکه يونايتدها يک فصل پيشتر دو بار از يوونتوس شکست خورده بودند اما با گلزني تدي شرينگام روي سانتر گيگز، پل اسکولز و گلي که خود هافبک ولزي يونايتد به ثمر رساند موفق به شکست بانوي پير شدند.

آرسنال يک - منچستريونايتد 2
نيمه نهايي جام حذفي انگليس - 1999
از گلي که رايان گيگز در اين ديدار به ثمر رساند به عنوان يکي از بهترين‌ گل‌هاي تاريخ جام حذفي در کشور انگليس نام برده مي‌شود. اين گل يونايتدها را به فينال جام حذفي رساند تا اميدهاي اين تيم براي فتح سه گانه همچنان زنده بماند. گيگز به جاي يسپر بلومکوييست وارد زمين شد. روي کين هم با دريافت کارت قرمز از زمين اخراج شده بود. پتريک ويرا، کاپيتان آرسنال در دادن پاس در ميانه زمين اشتباه کرد تا گيگز صاحب توپ شود. او از زمين خودي شروع به دويدن کرد و از ميان مدافعان با تجربه‌اي چون لي ديکسون و توني آدامز گذشت و توپ را به طاق دروازه ديويد سيمن کوبيد.

بايرن مونيخ يک - منچستريونايتد 2
فينال ليگ قهرمانان اروپا - 1999
يکي از بهترين شب‌هاي منچستريونايتد در ديدارهاي اروپايي. يونايتدها تا دقيقه 90 از حريف عقب بودند تا اينکه روي کرنز ديويد بکام، رايان گيگز با ضربه پاي راست به سمت دروازه بايرن شليک کرد تا تدي شرينگام توپ را وارد دروازه کند. در ادامه اوله گونار سولسشائر گل دوم را زد تا شياطين بر بام اروپا بايستند. گيگز در آن ديدار نقش موثري داشت. او مدام جايش در سمت چپ خط مياني را با بکام در راست عوض مي‌کرد تا آرايش دفاعي حريف را به هم بريزد.

يوونتوس صفر - منچستريونايتد 3
ليگ قهرمانان اروپا - 2003
دو گل از رايان گيگز به منچستريونايتد کمک کرد تا 3 بر صفر در تورين به پيروزي برسد. پس از آسيب ديدگي زودهنگامي که براي ديگو فورلان به وجود آمد، گيگز در ترکيب جاي وي را گرفت و تنها 10 دقيقه طول کشيد تا دروازه حريف را باز کند. کرنري روي دروازه يونايتد زده شد تا آنها به سرعت ضد حمله‌اي را ترتيب دهند. خوان سباستين ورون توپي را در عمق براي گيگز فرستاد تا وي با فضايي که در اختيار داشت ورزشگاه دل آلپي را در سکوت فرو ببرد. گل دوم گيگز درست همانند گلي بود که در جام حذفي به آرسنال زد. او دفاع يووه را به هم ريخت و توپ را به کنج دروازه فرستاد.

منچستريونايتد يک - چلسي يک (پيروزي 6 بر 5 يونايتدها در پنالتي)
فينال ليگ قهرمانان اروپا - 2008
هفته پيش از آن يونايتدها به قهرماني در ليگ برتر انگليس رسيدند تا با قهرماني در اروپا بتوانند دبل کنند. زماني که کريستيانو رونالدو منچستريونايتد را پيش انداخت و فرانک لمپارد هم درست پيش از پايان نيمه نخست کار را به تساوي کشاند، رايان گيگز روي نيمکت ذخيره‌ها نشسته بود. به وقت‌هاي تلف شده که نزديک مي‌شديم، گيگز جانشين پل اسکولز شد. گيگز پنالتي خود را گل کرد تا ادوين فان در سار هم پنالتي نيکولاس آنلکا را مهار کرده و يونايتد را قهرمان اروپا کند.

منچستريونايتد 4 - منچسترسيتي 3
ليگ برتر انگليس - 2009
يکي از بهترين دربي‌هاي شهر منچستر. گيگز نمايشي فوق‌العاده داشت و سه پاس گل به هم‌تيمي‌هايش داد. پاس رويايي و عمقي هافبک کهنه کار منچستريونايتد به مايکل اوون بود که در دقيقه‌هاي تلف شده بازي (فرگي تايم) به گل بدل شد تا اولدترافورد منفجر شود. بازيکنان منچسترسيتي به شدت به اين گل اعتراض داشتند زيرا اين گل در دقيقه ششم از وقت‌هاي تلف شده به ثمر رسيد.

وستهام صفر - منچستريونايتد يک
ليگ برتر انگليس - 2009
در فصلي که رايان گيگز به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد او در رويارويي با چکش‌ها دفاع حريف را شکافت و گلزني کرد تا روياي قهرماني تيمش را همچنان زنده نگه دارد. او در سمت چپ زمين توپي را دريافت کرد، کارلتون کول را جا گذاشت و به قلب دفاع حريف زد. اسکات پارکر را بسيار زيبا فريب داد و توپ را دور از دست دروازه‌بان در کنج دروازه جاي داد.
اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------