آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

نتایج آزمون ارشد پزشکی اعلام شد/ پذیرش بیش از ۴۰۰۰ داوطلب



اخبار,اخبار کنکور,نتایج آزمون ارشد پزشکی
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از پذیرش چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ خبر داد و گفت: اسامی این داوطلبان روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.

دکتر آبتین حیدر زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به جزئیات پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این آزمون با حضور ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب در ۳۰ استان کشور در نوبت‌های صبح و عصر روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه  امسال برگزار شد و از تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب شرکت‌کننده در آزمون فوق تعداد ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر زن و مابقی مرد بودند. این داوطلبان در قالب ۸۴ رشته تحصیلی طی دو روز با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی تاکید کرد: کارنامه اولیه مربوط به این آزمون روز ۲۰ مرداد بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و نتایج نهایی آن نیز امروز بر روی سایت سنجش پزشکی اعلام شد.

 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر این که تعداد چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی امسال پذیرفته شدند، گفت: ظرفیت کل این پذیرش چهار هزار و ۷۲۲ داوطلب بود که به طور کلی چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب که دو هزار و ۹۶۹ نفر آنها به صورت رایگان و روزانه‌ای و هزار و ۴۱۷ نفر آنها شهریه‌ای هستند، پذیرفته شدند.

 

حیدرزاده خاطر نشان کرد: از  تعداد چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب پذیرفته شده در آزمون فوق هزار و ۴۱۶ نفر مرد و مابقی زن هستند و این داوطلبان در ۱۵۱۶ رشته محل و ۱۱۹ دانشگاه پذیرفته شدند.

 

به گفته وی، در مجموع تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ ثبت نام کردند که ۵۰ هزار و ۶۷۲ نفر از این داوطلبان در جلسه آزمون حاضر شدند و ۱۱ هزار و ۴۰۴ نفر نیز در این آزمون انتخاب رشته کردند.

 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی امسال ۲۹۶ نفر در قالب استعدادهای درخشان و بدون آزمون و ۱۲۶ نفر نیز به صورت استعدادهای درخشان با آزمون وارد دانشگاه می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------