سخنگوی کمیسیون آموزش: «طرح جایگزینی کنکور» همچنان در مرکز پژوهش‌هاست/ از مرکز پژوهش‌ها زمان ارائه آن را بپرسید!



اخبار,اخبار کنکور,سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح جایگزینی کنکور همچنان در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی است.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزینی کنکور گفت: این طرح همچنان در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی است.

 

او تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید آخرین وضعیت کنکور را بررسی کرده و یک طرح جامع را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهد تا این طرح به عنوان فصل‌الخطاب بتواند شامل همه فرایند کنکور از ابتدا تا انتها باشد.

 

میرزاده با تاکید براینکه تمامی صاحبنظران شرایط فعلی کنکور را به نفع کشور نمی‌دانند، بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، مدارس، والدین و ... تحت تاثیر کنکور قرار دارند براین اساس مرکز پژوهش‌ها موظف به تدوین یک طرح کامل برای جایگزینی کنکور شده است تا تمام دغدغه‌ها مانند استرس و فشار روحی فرزندان، عدم سنجش و معلومات یک فرد با تست‌زنی یا آنکه با یک بار و در دو ساعت نمی‌توان سرنوشت فردی را تعیین کرد را رفع کند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه زمانی این طرح به مجلس ارائه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع را باید از مرکز پژوهش‌ها بپرسید که چه زمانی این طرح را به مجلس ارائه می‌کند.

 

قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خرداد ماه امسال اعلام کرد؛ فرصت یک ماهه‌ای که به مرکز پژوهش‌ها برای تدوین یک طرح جایگزین کنکور داده شده بود، پایان یافته و این طرح پس از تعطیلی مجلس به کمیسیون ارائه می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------