جزئیات وام دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی اعلام شد/ آغاز ثبت نام از ۱۵ بهمن



اخبار,اخبار دانشگاه,وام دانشجویی
دانشجویان از ۱۵ بهمن ماه جاری می‌توانند تقاضای خود را برای دریافت وام دانشجویی در نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ در سامانه صندوق رفاه ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم طی بخشنامه‌ای جدول زمان بندی نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در خصوص ثبت درخواست وام دانشجویان بر اساس بازه‌ی زمانی مشخص شده از سوی این صندوق را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام کرد.

 

در این بخشنامه آمده است؛ به منظور تسریع در امر پرداخت و بهره مندی دانشجویان مستعد کم بضاعت، غیر شاغل و غیر بورسیه به استناد ماده ۱۲ اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان از تسهیلات صندوق، دانشگاه‌ها رتیبی اتخاذ دهند تا ضمن رعایت نکات اعلامیه این صندوق نسبت به ثبت اطلاعات متقاضیان و ارسال  لیست‌های وام در بازه‌ی زمانی تعیین شده اقدامات لازم را انجام بدهند.

 

بر اساس اعلام صندوق رفاه، اولویت پرداخت وام با لیست‌هایی است که فرایند ثبت تا تایید را زودتر سپری نموده باشند. بنابراین اهتمام بر پرداخت وام تا پایان اسفند ماه سال ۹۸ به دانشگاه‌هایی است که لیست خود را حداکثر تا تاریخ ۱۰ اسفند به این صندوق ارسال کنند. تا بر اساس منابع مالی صندوق رفاه در اولویت پرداخت وام قرار بگیرند.

 

همچنین سامانه دانشجویی (پرتال) برای ثبت تقاضای دانشجویان از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ تا پایان نیمسال تحصیلی فعال است. بنابراین ضروری است که کلیه متقاضیان نسبت به ثبت تقاضای خود فقط در سامانه دانشجویی اقدام کنند.

 

بر اساس توصیه‌ی صندوق رفاه دانشجویان جهت تسریع در امر پرداخت انواع وام‌ها لیست‌های متناظر به تعداد ۳ لیست توسط معاونت دانشجویی تایید و ارسال شود.

 

همچنین با توجه به ضرورت اعتبار سنجی اطلاعات هویتی دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق رفاه مقتضی است که دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت نسبت به بروز رسانی ارتباط سامانه آموزشی خود با درگاه تبادل اطلاعات وزارت علوم اقدام کنند.

 

طبق این بخشنامه در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان در فاز دو ضروری است مشخصات ضامن ازسامانه ثبت احوال نیز استعلام شود و همچنین ترتیبی اتخاذ شود که تصاویر اسناد تعهد فاقد کیفیت و ناخوانا را نیز به روز نماید.

 

همچنین جهت تسریع در امر پرداخت وام به دانشجویان ترتیبی اتخاذ صورت گیرد تا لیست‌های ارسالی فاقد هرگونه اشکال یا نقض مدرک باشند. ضمن این که کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در صورت داشتن اعتبار مازاد شهریه پس از دریافت وام توسط دانشجویان غیر شاغل می‌توانند صرفا در قالب اعتبار تخصیص یافته درخواست دانشجویان شاغل خود را نیز مدیریت نمایند.

 

همچنین اولویت پرداخت هرگونه وام و تسهیلات طبق مصوبات و آیین نامه‌های صندوق رفاه و تبصره ج بند ۹ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۸ و ۹۹ با دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است. بنابراین رعایت این مورد از سوی دانشگاهها ضروری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------