هکر دانشگاه‌های علوم پزشکی شناسایی شد



اخبار,اخبار دانشگاه,هکر سامانه نوید
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره هک سامانه نوید که به آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دارد، گفت: هکر شناسایی شده و هیچ آسیبی به محتوای آموزش مجازی علوم پزشکی وارد نشده است.

به گزارش تسنیم، حسین قنبری مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره هک سامانه نوید که به آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد، گفت: هکر شناسایی شده و هیچ آسیبی به محتوای آموزش مجازی علوم پزشکی وارد نشده است.

 

وی افزود: روز گذشته سامانه نوید که سامانه آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است هک شد و مسئولان امر در زمان اطلاع از این موضوع بلافاصله سرور را خاموش کردند. البته با توجه به اینکه سرور چند دانشگاه در آنجا حضور داشته این هک بر روی سیستم چند دانشگاه مشاهده شده است.

 

وی افزود: اما با تلاش مسئولان آموزش مجازی و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها هکر شناسایی شده است و از ساعت 6 صبح امروز اول اردیبهشت ماه نیز مشکل برطرف شد و سامانه نوید فعالیت خود را از سر گرفت.

 

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: هیچ آسیبی به محتوای آموزش مجازی علوم پزشکی وارد نشد و هیچ اطلاعاتی نیز در دسترس قرار نگرفته است اما در جلسه امروز کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم گرفته شد که ایمنی سامانه افزایش یابد تا از این پس مشکلات اینچنینی به‌وجود نیاید.

 

وی با اشاره به جلسه امروز کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این جلسه یک جلسه مشورتی با کلان مناطق آمایشی بود که در آن دبیران کلان مناطق گزارشی از آموزش مجازی و ارتقای کیفیت آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی و محتواهای خوبی که آماده شده است، ارائه کردند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------