دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد



کنکور تجربی،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایرنا، رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ تیرماه برگزار شد. این آزمون پرداوطلب، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب داشت. ۵۰ درصد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در این گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند.

 

با پایان یافتن این آزمون، بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی شامل دفترچه عمومی، دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی، دفترچه اختصاصی و دفترچه اختصاصی بهیاری در درگاه این سازمان قرار گرفت.

 

چهار رکورد کنکوری برای علوم تجربی‌ها

گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل رشته های پرطرفدار دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هر ساله بخش اعظمی از داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد؛ امسال نیز این رکورد با تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب از آن این گروه آزمایشی شد.

 

همچنین دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که تعداد آنها به ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر می رسد؛ آمار پسران نیز ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر است.

 

از سوی دیگر، ۵۱ نفر از کل داوطلبان کرونایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم به این گروه آزمایشی اختصاص دارد که هشت نفر از آنها در تهران حضور دارند.

 

چهارمین رکورد کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی به پیرترین و مسن ترین داوطلبان اختصاص می یابد. جوان‌ترین داوطلب از بجنورد با ۱۳ سال سن و پیرترین کنکوری با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند که هر ۲ نفر امروز در گروه آزمایشی علوم تجربی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

 

آزمون سراسری ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که تا روز شنبه ۱۲ تیرماه برای تصاحب یک میلیون و ۹۰ هزار صندلی به رقابت می پردازند؛ این میزان از ظرفیت پذیرش با احتساب صندلی های دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------