راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403



راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

 

یکی از مهم ترین مراحلی که بعد از کنکور آینده شما را رقم می‌زند، انتخاب رشته دانشگاهی خواهد بود. چنان که جهت انتخاب رشته به اصول و قوانین ریز و مهم توجه نداشته باشید، قطعا با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. یکی از مهم ترین مواردی که سبب شکست شما در کنکور می‌شود، عدم آگاهی خواهد بود چرا که در جهت انتخاب رشته اصولی حتما باید تحلیل رقبا و عملکرد خودتان هم مورد بررسی قرار داده شود تا بر اساس استراتژی موجود، روند انتخاب رشته به صورت اصولی انجام شود. در ادامه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 را در اختیار شما داوطلبین عزیز قرار داده ایم:

 

راهنمای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

طی سال‌های اخیر زمان ثبت نام دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده اند، اما مرحله انتخاب رشته هر یک به صورت جداگانه خواهد بود که از طریق سایت انتخاب رشته به نشانی azmoon.org می‌توانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهید. در واقع علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد می‌توانند بعد از اعلام نتایج هر یک از نوبت‌های کنکور سراسری ۱۴۰۳، کارنامه خود را بررسی کنند و در صورتی که داوطلبین مجاز به انتخاب رشته شده باشند می‌توانند در زمان مشخص شده ای اقدام به انتخاب ۱۰۰ کد رشته کنند.

 

در نظر داشته باشید که جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد، حتما باید کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را داشته باشید که این کد در زمان ثبت نام کنکور به شما داده خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای انتخاب رشته کنکور، در ادامه راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در اختیارتان قرار داده ایم تا به صورت اصولی انتخاب رشته تحصیلی را انجام دهید.

 

اما قبل از هر توضیحی ابتدا باید به این مورد توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه باید توسط یک فرد با تجربه و متخصص انجام شود تا به ریز ترین نکات و عملکرد رقبا توجه شود. موسسه کنکوی حرف آخر نیز در این راستا به داوطلبان کمک می‌کند تا بر اساس اولویت‌های خود، بهترین رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور سراسری و آزاد مدتی بعد از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود که برای اطلاع از زمان انتشار نتایج باید سایت سنجش را دائم بررسی کنید تا از اطلاعیه‌های روز با خبر شوید. در واقع اصولا نتایج اولیه کنکور دی ماه در نیمه اول اسفند ماه و نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری تیرماه در نیمه دوم مرداد توسط سایت سنجش اعلام می‌شود و آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند باید این فرایند را جدا از داوطلبان کنکور سراسری انجام دهند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و در مدت زمان مقرر انجام می‌شود و داوطلبانی که کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دریافت می‌کنند، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز در انتهای کارنامه مشاهده خواهند کرد. همچنین پس از دریافت کارنامه مربوطه، با توجه به تراز و رتبه اکتسابی خود خواهند توانست فرم انتخاب رشته دانشگاه را تکمیل کنند.

 

جهت اطلاع از کد رشته محل، شرایط و هزینه‌های انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به صورت دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مطالعه کنید و بر اساس اولویت‌های خود می‌توانید حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید. در ادامه نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را قید کرده ایم:

 

- جستجو لینک azmoon.org در گوگل

- حال باید گزینه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ را انتخاب کنید.

- اکنون اطلاعات خواسته شده ای که شامل کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌شود را انتخاب کنید.

- در این مرحله روی گزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بزنید.

- در نهایت با تکیمل فرم اینترنتی انتخاب رشته، فرایند ذکر شده را به پایان برسانید.

 

همچنین توجه داشته باشید که اگر در کنار گروه‌های آزمایشی اصلی، در گروه‌های آزمایشی فرعی نیز شرکت کرده اید، خواهید توانست کد رشته‌های انتخابی را به صورت ترکیبی نیز انتخاب کنید.

 

تاثیر سوابق تحصیلی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مشاوره کنکور 1403 : داشتن کد سوابق تحصیلی و وارد کردن آن برای ثبت نام اهمیت زیادی دارد چرا که این کد تمامی ریز نمرات داوطلبین را ارائه می‌دهد و به صورت شگفت انگیزی تاثیر خیلی خوبی روی قبولی اشخاص خواهد گذاشت. در واقع میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد از معدل پایه دوازدهم خواهد بود و در نهایت عملکرد داوطلب در پایه دوازدهم اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد و ممکن است در سال‌های آینده نیز تاثیرات بیشتری بگذارد و درصد‌های بیشتری را به خود اختصاص دهد.

 

مشاوره کنکور 1403

 

دانشگاه های رشته های با کنکور دانشگاه ازاد

از جمله مواردی که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه داشته باشید آخرین رتبه قبولی، مبلغ شهریه پرداختی و فاصله شهر است که باید قبل از اولویت بندی انتخاب رشته به تمامی نکات توجه داشته باشید. در ادامه از سری دانشگاه‌های با کنکور دانشگاه آزاد را نام برده ایم:

 

دانشگاه های رشته های با کنکور دانشگاه ازاد

 

جان کلام

یکی از اشتباهات رایجی که همه داوطلبان دچار آن می‌شوند این است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد را چندان جدی نمی‌گیرند و پس از نرسیدن به هدف دلخواه تازه متوجه اشتباه کار خود می‌شوند. موسسه کنکوری حرف آخر https://harfeakhr.org متشکل از اساتید و مشاوران با تجربه و رتبه برتر هستند که اطلاعات مهمی را در اختیار کنکوری‌ها قرار می‌دهند و بهترین مسیر مشخص را به افراد نشان می‌دهند. اگر قصد انتخاب رشته کنکور و یا انتخاب رشته تحصیلی را دارید و یا نیازمند داشتن یک برنامه اصولی جهت برنامه ریزی درسی هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک مشاور متخصص هم رشته خودتان کمک بگیرید تا درست ترین راه را پیش پای شما بگذارند.

 

شما تنها زمانی برای کنکور و روند فرایند انتخاب رشته موفق خواهید شد که اولویت‌های خود را بررسی کرده باشید، در غیر اینصورت نمی‌توانید به اهداف بلند مدت خود برسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024