گرانترین و ارزانترین کشورها برای تحصیل در سال جدید



گرانترین و ارزانترین کشورها برای تحصیل

 

دلایل زیادی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد. وجود دانشگاه‌های مهم و فرصت‌های تحصیلی متفاوت بخشی از این دلایل به شمار می‌روند. اما برای شروع چنین ماجراجویی در زندگی، باید شرایط مختلفی را سنجید و همه چیز را سبک و سنگین کرد. یکی از مهم‌ترین موانع تحصیل در خارج از کشور، مسائل مالی است. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، ابتدا به مرور ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل پرداخته و سپس‌گران‌ترین‌ کشورها برای تحصیل را با هم مرور می‌کنیم.

 

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل کدام‌ها هستند

اگر علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی هستید اما در عین حال، می‌خواهید کم‌ترین هزینه ممکن را در این مسیر انجام دهید، باید به دنبال ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل باشید. البته کشورهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، جزو کشورهای با کیفیت در زمینه تحصیل هستند که از طرفی، هزینه‌های زندگی و تحصیل در آن‌جاها نیز ارزان است.

 

• ایتالیا

ایتالیا از گذشته جزو انتخاب‌های اول آموزشی در بین دانشجویان به حساب می‌آید. این کشور جزو بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به هنر است اما خوشبختانه، رشته‌های نظری متعددی در دانشگاه‌های معتبر این کشور تدریس می‌شود که شما با دانستن زبان انگلیسی نیز می‌توانید درآن‌ها به تحصیل بپردازید. دانشگاه‌های ایتالیا به دانشجویانی که شرایط تحصیلی مورد نظرشان را داشته باشند، بورسیه نیز می‌دهند تا هزینه‌های تحصیلشان را تا حد زیادی کاهش دهند. در حال حاضر هزینه سالانه تحصیل در ایتالیا حدود دو هزار یورو است که البته با توجه به شرایط بورسیه این قیمت کاهش پیدا خواهد کرد و آن‌جا را به یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل تبدیل می‌کند. هزینه زندگی اما در شهرهای بزرگ ایتالیا بین ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو است که از این نظر خیلی ارزان نیست.

 

•  اسپانیا

از دیگر ارزانترین کشورها برای تحصیل که هزینه‌ی درس خواندن در آن‌جا نسبتا کم است، اسپانیا به شمار می‌رود. اسپانیا به خاطر داشتن شرایط اقتصادی بهتر، دانشگاه‌های خوب و امکان بورسیه شدن در دانشگاه‌هایش، دانشجویان ایرانی زیادی را به سمت خود جذب کرده. هزینه‌ی تحصیل در اسپانیا سالانه تا ۳۵۰۰ یورو نیز می‌تواند باشد اما عموما این مبلغ چیزی در حدود همان دو هزار یورو است. هزینه زندگی اما در اسپانیا کم‌تر بوده و چیزی بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای یک زندگی دانشجویی است.

 

• آلمان

دانشگاه‌های متعددی در آلمان جزو بهترین‌ها در دنیا هستند و با توجه به بازار کار بسیار خوب و شرایط اقتصادی عالی آلمان، مسلما این کشور را نیز باید در زمره انتخاب‌هایتان قرار دهید. تنوع دانشگاه‌ها و رشته‌ها و هزینه تحصیل بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورویی، آلمان را جزو ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل قرار می‌دهد که البته با گرفتن بورسیه، حتی همین هزینه را هم تا حد زیادی کاهش می‌‌دهید. البته بسیاری از این رشته‌ها تنها به زبان آلمانی تدریس می‌شوند که بزرگ‌ترین مشکل در راه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است. هزینه زندگی در این کشور نیز بسته به شهری که در آن اقامت خواهید داشت، بسیار متفاوت است و در شهرهای بزرگ برای یک زندگی دانشجویی حدود ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

 

البته همان‌طور که گفتیم، این کشورها، مقاصدی با دانشگاه‌های ارزشمند برای تحصیل هستند، در غیر این صورت کشورهایی همچون قزاقستان یا بوسنی نه تنها ارزان‌ترند، بلکه شرایط مساعدی نیز برای تحصیل خارجی‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

 

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

 

گران‌ترین کشورها برای تحصیل کدام‌ها هستند

با توجه به جدیدترین گزارش‌های ارائه شده، استرالیا در حال حاضر گران‌ترین کشور برای تحصیل است. اما اگر می‌خواهید با گزینه‌های دیگر در لیست گران‌ترین کشورها برای تحصیل آشنا شوید، به گزینه‌های زیر نگاهی بندازید:

 

• استرالیا

در صدر لیست گران‌ترین کشورها برای تحصیل، استرالیا قرار گرفته  که هزینه تحصیل در آن، به صورت میانگین چیزی نزدیک به ۴۳ هزار دلار است. البته این رقم فارغ از هزینه‌های مربوط به زندگی است که سالانه چیزی نزدیک به ۱۸ هزار دلار تخمیل زده می‌شود. هر چند زندگی مجردی می‌تواند این هزینه‌ها را هم کم‌تر کند. پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا به نسبت بسیاری کشورها ساده‌تر است اما هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه‌ها، مهم‌ترین سد در مقابل اقدام به تحصیل در این کشور است.

 

•  سنگاپور

سنگاپور هم دست کمی از استرالیا ندارد. این کشور که تا سال ۱۹۶۵ بعد از سال‌ها درگیر استعمار بودن، در نهایت از مالزی نیز اعلام استقلال کرد و به کشوری مستقل بدل شد و حالا  یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان را دارد. هزینه تحصیل در این کشور سالانه چیزی نزدیک به ۴۰ هزار دلار است و از نظر هزینه‌های زندگی نیز، جزو گران‌ترین انتخاب‌ها در میان کشورهایی به حساب می‌آید که در نوشته زیر به آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

•  آمریکا

با وجود بعضی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان همچون هاروارد، پنسیلوانیا یا اِم‌آی‌تی، آمریکا همیشه یکی از مقاصد اول برای مهاجرت تحصیلی و از گران‌ترین کشورها برای تحصیل محسوب می‌شده است. هزینه‌های تحصیل در آمریکا نزدیک به استرالیا و سنگاپور است و از طرفی، گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های یاد شده نیز بسیار سخت است . مخارج اقامت در شهرهای بزرگ این کشور نیز بالاست. با بخشی از هزینه‌ی تحصیل در آمریکا، می‌توان در یکی از کشورهای اروپایی بسیار خوب به تحصیل پرداخت.

 

از دیگر گران‌ترین کشورها برای تحصیل می‌توان به انگلیس، هنگ کنگ یا کانادا اشاره کرد که البته فاصله‌ی هزینه‌های این کشورها نسبت به سه مقصد یاد شده بسیار کم است. برای مثال شما برای تحصیل در هنگ کنگ چیزی نزدیک به ۱۴ هزار سالانا باید خرج کنید. با این وجود، هنوز کشورهای اروپایی که در ابتدای نوشته به آن‌ها اشاره کردیم، گزینه‌های بهتری برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آیند.

 

گران‌ترین کشورها برای تحصیل

 

با آژانس مسافرتی آویسا تراول، سفری لذت بخش را تجربه کنید

برای بازدید از کشورهای مختلف، ارزیابی شرایط آن‌ها و تماشای جاذبه‌های گردشگری که این مقاصد برایتان در چنته دارند، استفاده از تورهای گردشگری معتبر، اهمیت بسیار زیادی دارد. آژانس مسافرتی آویسا تراول با اجرای تورهای بسیار عالی به مقاصد مختلف جهان و ارائه خدمات فوق‌العاده در این سفرها، نامی آشنا و قابل اعتماد محسوب شده و سفرهایی ایده‌آل را برایتان رقم خواهد زد. 

 

برخی از مقاصد محبوب در میان تورهای گردشگری آژانس مسافرتی آویسا تراول عبارتند از مالزی، بالی، مالدیو، ترکیه، روسیه، آفریقای جنوبی، دبی، باکو و ... . شما می‌توانید برای مشاوره در مورد تورهای مختلف و شرایط دریافت ویزا  و رزرو تور برای مقاصد متفاوت با شماره تلفن ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته و از کارشناسان مجرب این مجموعه کمک بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای لیست تمامی تورها و همچنین ارزیابی شرایط هر تور، به سایت رسمی آژانس مسافرتی آویسا تراول مراجعه نمایید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024