تهران و آذربایجان شرقی در صدر رتبه اولی های کنکور



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
استان تهران درمیان رتبه های برتر کنکور سراسری 97، دارای بیشترین سهم است و رتبه دوم برترین ها به استان آذربایجان شرقی با سه سهم اختصاص دارد. 

به گزارش ایرنا، از میان 36 رتبه برترِ اعلام شده در پنج گروه آزمایشی، استان تهران با اختصاص 12 رتبه در صدر استان ها قرار گرفت.

 

همچنین، بیشترین رتبه های برتر مربوط به استان تهران با 6 نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی قرار دارد اما در بین نفرات یک تا دهم رتبه های برتر گروه علوم تجربی هیچ داوطلب تهرانی قرار ندارد.

 

تهرانی ها دو سهم از گروه آزمایشی هنر را از آنِ خود کردند.

 

شهر تبریز نیز با اختصاص سه سهم از رتبه های برتر گروه علوم تجربی در ردیف بعدی قرار گرفته است.

 

شهرهای اصفهان، کرج، بندرعباس و تربت حیدریه نیز با دو سهم برتر در لیست قرار گرفته اند.

هر یک از شهرهای قم، کاشان، مشهد، کامیاران، قوچان، تالش، شهرکرد، یزد، ارومیه، بیرجند، ساری و سمنان و بابلسر نیز هر یک از رتبه های برتر یک سهم دارند.

 

اسامی نفرات برتر در رتبه های یک تا 10 کنکور سراسری 97 در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی امروز سه شنبه اعلام شد. فردا نیز نتایج کلی این آزمون اعلام خواهد شد.

 

آزمون سراسری ۹۷ در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------