آغاز انتخاب رشته کنکور از ۲۰ مرداد/ امکان انتخاب ۱۵۰ کدرشته محل



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
.معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند انتخاب رشته در پذیرش رشته های با آزمون از ۲۰ مرداد آغاز می شود و داوطلبان بر اساس نتایج اولیه می توانند ۱۵۰ کدرشته را انتخاب کنند. 

به گزارش مهر، محمودرضا رحیمیان امروز در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۸ از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان لازم است با مطالعه بخش پیوست ها در انتخاب رشته دقت کنند.

 

وی یادآور شد: پس از انتخاب رشته هر داوطلب یک رسید با ۱۵ کاراکتر دریافت می کند و در صورت نیاز به اصلاحات فرم انتخاب رشته، می توانند تا ۲۴ مرداد نسبت به اصلاح موارد مورد نیاز اقدام کنند.

 

رحیمیان با اشاره به انتخاب رشته برای رشته های بدون آزمون (پذیرش با سوابق تحصیلی) گفت: انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون از ۱۷ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد و دلیل آن این است که برخی از دانش آموزان سال جاری تاکنون نمرات خود را دریافت نکرده بودند و اکنون می توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت کنند. امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در رشته های بدون آزمون وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: فرم انتخاب رشته برای رشته های با آزمون سراسری سال ۹۸ از فرم انتخاب رشته برای رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی جدا است و داوطلبان دقت کنند که در رشته های با آزمون تنها در صورت مجاز شدن می توانند انتخاب رشته کنند.

 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبانی که در زمان ثبت نام، انتخاب رشته در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی ها را انتخاب نکرده اند، نیز می توانند در صورت مجاز شدن در این گروه، پس از پرداخت وجه مورد نیاز، رشته های مرتبط با این مراکز را انتخاب کنند.

 

وی درباره دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می گیرد.

 

رحیمیان تاکید کرد: در کنکور سال ۹۸ پذیرش به صورت نیمه متمرکز وجود ندارد و تنها رشته های با شرایط خاص از جمله هنر و علوم ورزشی دارای بخش عملی هستند اما پذیرش به صورت متمرکز خواهد بود.

 

وی درباره انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری ۹۸ گفت: انتخاب رشته های دانشگاه آزاد از ۲۰ مرداد آغاز می شود و داوطلبان باید به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و با استفاده از کد ۷ رقمی انتهای کارنامه در فرآیند جداگانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------