آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

آهون‌منش: عملکرد وزارت علوم در پذیرش دانشجوی بدون کنکور شفاف نیست



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, آهون‌منش
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: وزارت علوم درباره پذیرش دانشجوی بدون کنکور شفاف عمل نکرده است و امسال مشخص نیست چه تعداد دانشجو داریم و در چه زمانی برای ثبت نام اقدام می‌کنند. 

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفت وگو با  فارس با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی بدون کنکور شفاف نیست، گفت: براساس تقویم آموزشی که داریم از 15 شهریور دانشگاه های غیر انتفاعی فعالیت خود را شروع خواهند کرد اما از آنجایی که امسال برای نخستین بار طرح پذیرش دانشجوی بدون کنکور اتفاق افتاده است وزارت علوم برنامه مشخصی را اعلام نکرده است.

 

* ورود دانشجویان بدون کنکور ابهامات زیادی دارد

وی افزود: در مدت 40 سال اخیر امسال طرح پذیرش دانشجوی بدون کنکور توسط وزارت علوم راه اندازی شده است و دانشجویان در 2 بخش وارد دانشگاه می شوند که ورود آنها با ابهامات زیادی روبه رو است.

 

* 85 درصد دانشجویان براساس مدارک تحصیلی وارد دانشگاه می شوند

آهون‌منش ادامه داد: امسال 85 درصد دانشجویان براساس مدارک تحصیلی وارد دانشگاه می شوند و نزدیک به 15 درصد دیگر از طریق آزمون سراسری ادامه تحصیل خواهند داد که در این زمینه وزارت علوم شفافیت لازم را انجام نداده است.

 

* طرح پذیرش دانشجو براساس مدارک تحصیلی برای نخستین بار امسال اجرایی شده است 

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: با توجه به اینکه طرح پذیرش دانشجو براساس مدارک تحصیلی برای نخستین بار امسال اجرایی شده است امیدواریم نتایج قابل مطلوبی نه تنها برای دانشجویان بلکه برای مراکز علمی و دانشگاه ها بوجود بیاورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------