نرخ اجاره خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, خوابگاه‌های دانشجویی
نرخ اجاره بهای انواع خوابگاه‌های دانشجویی در سطوح یک تا چهار برای سال تحصیلی جدید بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد. 

خوابگاه های دانشگاه‌های کشور بر اساس آخرین رتبه‌بندی صندوق رفاه دانشجویان در سطح های یک، دو، سه و چهار رتبه‌بندی شدند که به تناسب این رتبه‌بندی ها و ظرفیت پذیرش اتاق ها، نرخ اجاره بها متفاوت است.

 

خوابگاه های سطح یک و دو

اجاره بها برای خوابگاه های دارای اتاق یک و دو نفره ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۶۶ هزار تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان، خوابگاه های هفت و هشت نفره ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است که رشد ۱۵ درصدی را نسبت به نرخ سال گذشته نشان می دهد.

 

خوابگاه های سطح سه

‌نرخ های اجاره بها برای خوابگاه‌های سطح سه نیز به این شرح است: خوابگاه های دارای اتاق یک و دو نفره ۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان، خوابگاه های هفت و هشت نفره ۴۶ هزار و ۱۰۰ تومان و برای خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی است.

 

خوابگاه های سطح چهار

همچنین نرخ اجاره بهای خوابگاه های سطح چهار دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید دارای اتاق یک و دو نفره ۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۴۸ هزار تومان خواهد بود.

 

خوابگاه های هفت و هشت نفره نیز ۴۱ هزار ۱۰۰ تومان، خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۳۴ هزار و ۳۰۰ مصوب شده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

 

بر اساس اعلام ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، در حال حاضر بیش از هزار واحد خوابگاهی در سطح دانشگاه های کشور با بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فضا در حال خدمات رسانی به دانشجویان است.

 

از این تعداد خوابگاه، ۵۰ درصد به دانشجویان دختر و ۵۰ درصد به دانشجویان پسر اختصاص دارد. همچنین حدود ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ دانشجو در این خوابگاه ها سکونت دارند که البته کیفیت این سراهای دانشجویی در شرایط فعلی متفاوت است.

 

در برخی از دانشگاه ها و مناطقِ دارای خوابگاه کمتر، تراکم دانشجویی بیشتر است و گاه تعداد ساکنان یک خوابگاه به پنج الی ۶ نفره در یک اتاق هم می رسد؛ اما در برخی خوابگاه ها فضاها توسعه مناسبی یافته است.

 

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش تعداد سراهای دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۶۰ خوابگاه با ظرفیت ۱۲ هزار نفر به سراهای موجود دانشجویی اضافه می شود و بخشی از نیازهای دانشجویان را پاسخ می دهد. علاوه بر این ظرفیت جدید، حدود ۳۱ درصد از تعداد کل دانشجویان دانشگاه های دولتی که ۵۷۳ هزار نفر می شوند در سراهای دانشجویی اسکان دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------