آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

همه چیز درباره تکمیل ظرفیت ارشد، کارشناسی دولتی و آزاد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کارشناسی دولتی و آزاد
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور از ۲۸ آبان آغاز و تا ۳۰ دی ماه ۹۸ ادامه دارد.

 این روزها گرچه مسئله بنزین همه اخبارها را به سوی گشانده است اما خبرهای دانشگاهی نیز برای بسیاری می تواند مهم باشد؛ تکمیل ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی است که این روزها خبرهای ثبت نام این دوره ها منتشر شده است.

 

1- تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور از چه زمانی آغاز می شود؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور از ۲۸ آبان آغاز و تا ۳۰ دی ماه ۹۸ ادامه دارد. اطلاعیه سازمان سنجش حاوی کد رشته محل های دانشگاهها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری که ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده است از ۲۷ آبان ماه ۹۸ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

 

2- روند ثبت نام این دوره به چه صورت است؟

این مرحله از تکمیل ظرفیت متفاوت از روند انتخاب رشته است و افراد در رشته هایی که اعلام شده و واجد شرایط هستند به دانشگاه ها مراجعه می کنند و پس از آن دانشگاه ها اسامی را برای تایید به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کنند. پس از بررسی واجدین شرایط، نتایج قبولی در مهلت اعلام شده، منتشر می شود.

 

3- تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد به چه صورت خواهد بود؟

بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دوره های تکمیل ظرفیت این دانشگاه نیز از 28 آبان ماه آغاز خواهد شد.

 

 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کارشناسی دولتی و آزاد

4- دوره های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های پیام نور و دولتی و غیرانتفاعی به چه صورت است؟

داوطلبان می‌توانند ۲۳ آبان تا ۲۶ آبان به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org  مراجعه و براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از کدرشته‌های امتحانی اقدام کنند.

 

5- معیار گزینش در این دوره ها به چه صورت خواهد بود؟

ملاک گزینش این رشته محلها نمره کل نهایی مندرج در کارنامه مرحله اول داوطلبان در کدضریب مربوط که بدون لحاظ نمره عملی یا تشریحی است، خواهد بود. آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.  در آن‌ دسته‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ آن بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند. هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در آزمون کدرشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ باشد.

 

6- در تکمیل ظرفیت، دوره روزانه نیز وجود دارد؟

بر اساس آنچه سازمان سنجش در دفترچه راهنما منتشر کرده است، دوره های روزانه حتی دانشگاه های تهران نیز دانشجو پذیرش دارند. (دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ ارشد ۹۸)

 

7- تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

 تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از روز پنج شنبه 23 آبان ماه آغاز شده و تا فردا یکشنبه 26 آبان ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد که براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده اند ( اعم از پذیرفته شدگان یا مردودین اعلام نتیجه قبلی این مقطع و یا افرادی که در مرحله قبل انتخاب رشته ننموده اند) به منظور شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته/ محل در دانشگاه آزاد می توانند طی روزهای فوق با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 

خبرنامه دانشجویان ایران

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------