علت لغو ممنوعیت پذیرش دانشجوی تکمیل ظرفیت



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, ابراهیم خدایی
رییس سازمان سنجش آموزش کشور عدم تبعیت دانشگاه آزاد از یکپارچگی شورای سنجش و پذیرش را علت لغو" ممنوعیت پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت" دانست و گفت: اینکه در سال‌های آینده نیز این نوع پذیرش اتفاق خواهد افتاد یا نه را باید بررسی کنیم.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص لغو پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که آیین نامه آن در سال 96 به زیر نظام‌های آموزشی ابلاغ شده بود، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نیز صورت می گیرد اگر چه این نوع پذیرش در دوره فقط کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت علوم به شورای سنجش و پذیرش دانشجو این بود که پذیرش در دانشگاه‌ها در دوره تکمیل ظرفیت حذف شود اما مسائلی موجب شد مجدد این نوع پذیرش صورت بگیرد. در واقع مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو این بود که اگر همه زیرنظام ‌ها یکپارچه عمل کنند در نتیجه پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت نیز لغو خواهد شد.

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص دلایل لغو ممنوعیت پذیرش دانشجوی تکمیل ظرفیت، تاکید کرد: به دلیل اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ آزاد همانند سایر دانشگاه‌های دیگر یکپارچه اتفاق نیفتاد بنابراین این حساس ایجاد می شد که با پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ آزاد، سایر زیر نظام‌های دیگر آموزشی متضرر خواهند شد در نتیجه طبق تصمیم شورای سنجش و پذیرش همه زیرنظام ها اقدام به پذیرش دانشجو به شیوه فوق کردند.

 

دکتر خدایی در خصوص سایر دلایل لغو این مصوبه تاکید کرد: لغو پذیرش ازطریق تکمیل ظرفیت در کنکور سراسری به دلیل پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی دیگر موضوعیت ندارد اما در دوره کارشناسی ارشد نیز به دلیل اینکه این موضوع با یکپارچگی نظام پذیرش گره خورده بود لذا شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سال جاری به این جمع بندی رسید که این نوع پذیرش در این مقطع در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد و اینکه در سال‌های آینده نیز این نوع پذیرش اتفاق خواهد افتاد یا نه را باید بررسی کنیم.

 

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون وقت آموزشی وزارت علوم سال 96 از برنامه‌ این وزارت‌خانه برای حذف پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت در زیر نظام‌های آموزشی خبر داده و تاکید کرده بود: از مهر سال 96  هیچ کدام از دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش جدید دانشجو در مرحله‌ تکمیل ظرفیت نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------