چرا خانواده قربانیان دانشجویان دانشگاه آزاد مراسم یادبود را ترک کردند



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,  دانشگاه آزاد
یک سال از حادثه مرگبار سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذشت. فاجعه‌ای که 9 خانواده را سیاهپوش کرد و چندین دختر و پسر جوان را به جای نشستن بر صندلی دانشگاه خانه نشین کرد.

 به گزارش ایران ؛ظهر 4 دی سال 97، اتوبوس فرسوده حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در سر پیچ جاده داخل دانشگاه به خاطر نقص فنی و به‌دلیل نبود گاردیل واژگون شد و کنار منبع آب نیمه کاره سقوط کرد. بر اثر این حادثه، راننده، 3 دختر و 4 پسر جوان و پدر یکی از دانشجویان کشته و 28 نفر دیگر مجروح شدند.

 

اما با گذشت یک سال از این حادثه، هنوز هم داغ خانواده‌های دانشجویان تازه است. به گفته این خانواده‌ها نه تنها مسئولان دانشگاه پاسخگوی این حادثه نبودند بلکه در روز سالگرد عزیزان‌شان با حرمت شکنی رو به رو شدند و مراسم بزرگداشت را ترک کردند.روز چهارشنبه مراسم یادبود و سوگواری 10 جانباخته حادثه سقوط اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات به میزبانی مسئولان دانشگاه در مسجد دانشگاه آزاد برگزار شد.

 

خانواده‌های جانباختگان حادثه که بسیاری از آنها با دعوت دانشگاه از شهرستان به تهران آمده بودند با در دست داشتن پلاکاردی با تصاویر جانباختگان و حلقه‌های گل صبح دیروز وارد دانشگاه شدند. آنها برای گذاشتن حلقه‌های گل و روشن کردن شمع برای ادای احترام به جانباختگان به محل سقوط اتوبوس رفتند اما وقتی حلقه‌های گل را زمین گذاشتند ناگهان مأموران حراست دانشگاه سر رسیدند و با اعتراض، از آنها خواستند در آن محل تجمع نکرده و به مسجد بروند. پدر «علی حسین زاده» دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه که تنها پسرش را در این فاجعه از دست داده بود، به خبرنگار ما گفت: «مسئولان حراست نه تنها با ما، بلکه با دانشجویانی که سمت ما آمدند برخورد بدی داشتند. کار به جایی رسید که کارت برخی دانشجویان را گرفتند تا کسی در محل نماند.

 

ما هم به خاطر این بی‌احترامی حاضر به حضور در مراسم نشدیم و از همانجا دانشگاه را ترک کردیم. مسئولان دانشگاه هنوز نمی‌دانند چه بلایی سر ما آورده‌اند. ما همه امید زندگی‌مان از دست رفته است. آنها تنها وعده دادند اما تا همین امروز(چهارشنبه 4 دی) که برای ما مانند یک کابوس گذشت، هیچ وعده‌ای عملی نشد و حتی رسیدگی به اعتراض ما به رأی پرونده نیز به اسفند ماه موکول شده و نمی‌دانیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد.»

 

مقصران اصلی باید محاکمه شوند

خانواده «سارا باب الحوائجی» به خاطر برگزاری مراسم سالگرد در همدان به دانشگاه نیامدند. اما پدر وی به «ایران» گفت: «سابقه نداشت در شهر ما این جمعیت عظیم برای مراسم ترحیم حاضر شوند در مراسم «سارا» بیش از 10 هزار نفر حاضر بودند. هرچند حضور آنها مرهمی بر دل زخمی ما است اما مسئولان دانشگاه جگر ما را سوزانده‌اند و من تقاص فرزندم را از آنها می‌گیرم. روز دادگاه، دکتر مسعودی، رئیس دانشگاه قسم خورد که مقصر نبوده است. من هم پذیرفتم اما به آنها گفتم مدیران مقصر را پای میز محاکمه بیاورند. آن‌طور که گفته‌اند سه روز بعد از حادثه 7 مدیر عزل شده‌اند چرا آنها را نمی‌آورند تا پاسخگو باشند. فرجام خواهی پرونده را در ماه اسفند تعیین کرده‌اند تا زمان بخرند و مقصران را مجازات نکنند.»

 

یکی از اعضای خانواده «محمد جواد هوشنگی فر» که صبح دیروز در دانشگاه حاضر شده بود، به خبرنگار ما گفت: «امروز(چهارشنبه) حراست دانشگاه با بی‌احترامی به خانواده‌های داغدیده و سوگواری‌شان، داغی بالاتر از مرگ عزیزان‌مان بر دلمان گذاشت. آنها طوری دانشجویان را تهدید می‌کردند که هیچ کس جرأت نمی‌کرد نزدیک ما شود.»

 

وی درباره اقدامات ایمنی دانشگاه نیز گفت: «دانشگاه نسبت به پارسال تغییر محسوسی نکرده بود. فقط منبع آب را درست کرده بودند و در بخشی گاردیل نصب شده بود. 10 درخت هم که به احترام دانشجویان کاشته بودند همه خشک شده بود. شکایت‌مان هم در مرحله تجدید نظر است».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------