وزیر علوم: برای کنکور سال آینده تغییری در سهمیه های مصوب نخواهیم داشت



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,  وزیر علوم
وزیر علوم با بیان اینکه برای کنکور ۹۹ تغییری در سهمیه های مصوب نخواهیم داشت، گفت: در بازه زمانی تا ثبت نام کنکور این لایحه به صحن مجلس نمی رود. 

 منصور غلامی در گفتگو با مهر درباره لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی به هیات دولت، گفت: سهمیه ها دو بخش هستند بخشی مصوب مجلس هستند که عمده این سهمیه ها مصوب مجلس هستند و بخشی هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده اند.

 

وی ادامه داد: ما برای اصلاح سهمیه هایی که مصوب مجلس بود، لایحه ای تدوین کردیم که در صحن دولت بررسی می شود اگر تایید شد به مجلس ارسال خواهد شد.

 

وزیر علوم افزود: اگر لایحه مذکور در صحن دولت مصوب شد، در مجلس بررسی و مصوب شده و سپس اجرایی می شود.

 

غلامی ادامه داد: قطعا آنچه ما ارائه دادیم با توجه زمان ثبت نام کنکور برای کنکور ۹۹ محقق نمی شود لذا برای کنکور ۹۹ تغییری در سهمیه های مصوب نخواهیم داشت.

 

وی یادآورشد: ما براساس عملکرد چند سال اخیر اعلام کرده ایم، این آسیب ها و اشکالات در سهمیه ها وجود دارد و پیشنهاد ما برای اصلاح این است به این شکل اصلاح شود، حذف سهمیه را پیشنهاد ندادیم.

 

وی ادامه داد: این پیشنهادات قبلا هم به مجلس ارائه شده بود ولی خیلی ورود پیدا نکرده بودند، با توجه به فضای مجلس که به سمت انتخابات می‌رود پیش بینی ما این است در بازه زمانی تا ثبت نام کنکور این لایحه به صحن مجلس نمی رود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------