کاهش ۱۵ درصدی ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش آمار نهایی ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ را اعلام کرد. 

 حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به منظور مساعدت و همکاری با داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی ، دانشجویی کشور نشده بودند؛ ترتیبی اتخاذ گردید که این داوطلبان بتوانند روز چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۹۸  با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام و اطلاعیه‌های منتشر شده نسبت به ثبت نام در آزمون ورودی اقدام کنند.

 

او گفت: بر اساس آمار اولیه گزارش شده در مهلت مجدد ثبت نام (۱۴ بهمن تا ۱۶ بهمن) تعداد ۹۲ هزار و ۶۴۷ داوطلب نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: با توجه به این آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور جمعاً به ۵۷۳ هزار و ۷۵۰ نفر رسید.

 

توکلی ادامه داد: سال گذشته در آزمون کارشناسی ارشد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کرده بودند که با توجه به این آمار می‌توان گفت که تعداد ثبت نامی‌ها به نسبت سال قبل، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

 سوالات دانشجویی را در  میز دانشگاه مطرح کنید

او تصریح کرد: مرحله اول ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور از روز شنبه، ۱۶ آذر ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و با توجه به مهلت تعیین شده در ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۹۸ پایان پذیرفت. در این مرحله از آزمون ۴۸۱ هزار و ۷۷ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان درباره زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون و زمان برگزاری آن گفت: زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ از روز دوشنبه، ۲۵ فروردین لغایت روز چهارشنبه ، ۲۷ فروردین از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌پذیرد. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------