آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

کرونا جشن نودانشجویان را هم الکترونیکی کرد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به علت شرایط خاص کشور از بستر مجازی برای برگزاری جشن نودانشجویان استفاده می‌شود. 

غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در شرایط خاص شیوع کووید ۱۹، اظهار داشت: یک سناریو برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری دانشگاه ها در بستر مجازی تعریف شده است؛ آنچنان که آموزش دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید هم بر این اساس ادامه می یابد.

 

وی با بیان اینکه از معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها خواسته شده است با این نگاه برنامه های ترم تحصیلی آینده را تنظیم کنند، افزود: یکی از این برنامه ها برای شروع سال تحصیلی جدید، آیین نودانشجویان است که سال گذشته هم در قالب برنامه های مفصل با همین عنوان در دانشگاه ها برگزار شد.

 

این مسوول وزارت علوم درباره برنامه های مجازی برای نودانشجویان یادآور شد: این برنامه ها در قالب لوح فشرده در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ البته نحوه اجرای مجازی آیین یادشده بستگی به سلیقه و امکانات دانشگاه ها دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: آیین نودانشجویان همیشه با مراسم خاص خود یعنی مراسم آغاز سال تحصیلی همراه است تا آنها با مجموعه دانشگاه و ارکانش آشنا شوند.

 

غفاری گفت: در سال تحصیلی پیش رو، شاید به دلیل شرایط شیوع کرونا حضور همه دانشجویان را در دانشگاه ها نداشته باشیم درحالی که اجرای برخی برنامه های فرهنگی نیازمند حضور آنها است؛ بنابراین در تلاش برای بهره گیری از برنامه های مجازی هستیم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، افزود: برنامه های سراسری دانشگاه ها مانند قرآن و عترت همچنین جشنواره های حرکت و رویش در همین فرصت تابستان، در حال برنامه ریزی و تأمل است.

 

به گفته معاون وزیر علوم، در صورتی که امکان برگزاری این برنامه ها همانند سال های گذشته نباشد، باید دید به چه نحو می توان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، همچنان این برنامه ها را ادامه داد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------