دستگیری فروشندگان مقالات علمی در تهران



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سه متهم که اقدام به فروش آثار و مقالات علمی در فضای مجازی کرده بودند، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در جریان دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ مدتی قبل یکی از مولفین و محققین کشورمان که  دارای تعداد فراوانی اثر و مقاله علمی بود، به پلیس فتا مراجعه اعلام کرد که فرد یا افرادی بدون اذن و اجازه او اقدام به فروش پژوهش‌ها و آثار علمی او در فضای مجازی کرده و در ازای آن مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این اقدام سبب جریحه‌دار شدن اعتبار و حیثیت علمی شاکی شده بود، گفت:‌ تحقیقات ماموران پلیس آغاز شده و در جریان آن مشخص شد که چند کانال و صفحه در فضای مجازی که حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده داشتند اقدام به درج آگهی فروش آثار علمی شاکی کرده و پس از دریافت مبلغ، آن اثر را به نام خریدار در اختیارش قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه‌ها و شگرد پلیسی مخفیگاه این افراد را در جنوب تهران شناسایی کردند، گفت:‌پس از هماهنگی با مقام قضایی مجوز عملیات اخذ شده و ماموران با حضور در محل سه نفر از مدیران این کانال‌ها را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

 

به گفته گودرزی، متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرارگرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌متهمان با سوءاستفاده از نتایج تحقیقات و آثار علمی شاکی سعی در کسب درآمد داشتند که دستگیر شدند.

 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود:‌ افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------