آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

توزیع کارت کنکوری ها آغاز شد/زنان بیشترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۰



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از امروز ۶ تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

 به گزارش ایسنا، کارت‌ شرکت در آزمون‌ سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون، امروز ۶ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ قرار گرفت و متقاضیان‌ شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون تا روز سه شنبه ۸ تیر فرصت دارند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام ­خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

 

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است. این آمار نشان می دهد زنان بیشترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ هستند.

 

متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه­ های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) خود نیز اقدام نمایند.

 

متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­ دار و ارائه آن الزامی است.

 

چنانچه سهمیه درخواستی متقاضی غیر از سهمیه مناطق باشد و در بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است؛ لازم است متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیر منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام نمایند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود.

 

در غیراین صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست. همچنین متقاضیانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان های ذی ربط نیز مراجعه نمایند. در غیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

 

با توجه به مصوب شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آزمون سراسری روزهای چهارشنبه ۹ تیرماه، پنج شنبه ۱۰ تیرماه، جمعه ۱۱ تیرماه و شنبه ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

 

بر این اساس کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------