نتیجه اولیه کنکور کارشناسی ارشد دهه نخست شهریور اعلام می‌شود



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه اولیه کنکور کارشناسی ارشد دهه نخست شهریور ماه اعلام می شود. 

ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کنکور کارشناسی ارشد در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این آزمون ۳۱۷ هزار و ۴۸۲ نفر زن و ۲۸۲ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۵۳ درصد داوطلبان را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می دهند.

 

وی ادامه داد: نتیجه اولیه این آزمون دهه اول شهریور ماه و نتیجه نهایی اواخر مهر یا اوایل آبان ماه منتشر می شود.

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آمار ثبت نام کنندگان برای آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نسبت به آمار داوطلبان سال ۹۹ تعداد ۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر کمتر است. پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

 

خدایی اظهار داشت: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، علاوه بر مشاهده کارنامه بر اساس برنامه زمانی که در دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد اقدام و پس از مطالعه دقیق آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است. استخراج و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر رشته های خاص برای آزمون های تشریحی، عملی، مصاحبه علمی و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت دهه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

 

خدایی گفت: انجام آزمون های تشریحی و مصاحبه در دهه اول مهر ماه و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ خواهد بود. 

 

وی تاکید کرد: امسال سازمان سنجش آموزش کشور تعیین کننده زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نبود و این زمان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد.

 

به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از ساعت هشت صبح امروز - چهارشنبه ۶ مردادماه - در ۱۷۹ شهر شروع شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------