آغاز ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون از امروز



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
ثبت نام و انتخاب رشته جهت شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز آغاز می شود.  

به گزارش ایسنا، براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (رشته‌های بدون آزمون) تکمیل نشده‌اند، پذیرش براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

 

به این ترتیب، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده است به صورت اینترنتی از امروز یکشنبه ۱۴ آذر آغاز می شود و متقاضیان  تا روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دوره مذکور، همزمان با شروع ثبت نام از امروز یکشنبه ۱۴ آذر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://sanjesh.org/ قابل دسترس خواهد بود.

 

همچنین براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

 

بنابراین ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این گروه نیز به صورت اینترنتی از روز پنجشنبه ۱۸ آذر شروع می شود و روز چهارشنبه ۲۴ آذر پایان می‌یابد و اطلاعات تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس خواهد بود.

 

بر این اساس، ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی نا پیوسته سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است نیز پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

 

متقاضیان از ۱۶ تا ۲۲ آذر می توانند برای پذیرش در این رشته ها ثبت نام کنند. اطلاعیه تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از روز سه شنبه ۱۶ آذر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------