برای کاهش وزن باید این ده عادت را داشته باشید



کاهش وزن به تغییرات جزئی که اصلا به چشم نمیآیند نیاز دارد

 

کاهش وزن به تغییرات جزئی که اصلا به چشم نمیآیند نیاز دارد .اگر شما این کارهای جزئی را انجام دهید در دراز مدت نتیجه ی آن را میبینید.در ایم مطلب قصد دارم 10 ترفند را معرفی کنم تا با آن بتوانید رویای کاهش وزنتان را واقعیت ببخشید.

 

1-عادتهای غذاییتان را ارزیابی کنید.

عادتهایی مثل دیر شام خوردن ، ناخنک زدن در هنگام غذا پختن ، خوردن ته مانده غذای بچه ها و … روند کاهش وزن شما را به تاخیر می اندازند.نگاهی به اطرافتان بیندازید و عادتهای اینچنینی که باعث افزایش کالری میشوند را حذف کنید.

 

2-اگر برنامه نداشته باشید ، شکست می خورید.

شما باید برای وعده های غذاییتان و تنقلاتی که میخورید، برنامه داشته باشید.تنقلات مفیدی که برای کاهش وزن مفید هستند را بسته بندی کنید تا وقتی احساس گرسنگی میکنید آنها را بخورید تا مبادا از برنامه رژیم تان دور شوید.

 

3-همیشه با شکم سیر به خرید بروید.

اگر گرسنه به فروشگاه مواد غذایی بروید ممکن است تحریک شوید و آنچه را که نباید بخرید یا کمتر بخرید را بخرید.

 

4-برای کاهش وزن باید وعده های غذایی منظم باشد.

وعده های غذایی منظم در طولانی مدت ، باعث احساس خوب بودن ، کاهش میل خوردن قند و کاهش شکمو بودن میشود.پس اگر برای کاهش وزن رژیم میگیرید سعی کنید آن را منظم اجرا کنید.

 

5-غذایتان را سر میز و صندلی و به طور آگاهانه میل کنید.

عادتهای مثل سرپا خوردن غذا ، تلویزیون دیدن هنگام غذا خوردن ، با تلفن حرف زدن علاوه بر حواس پرتی شما ، که منجر میشود بیشتر بخورید ، تاثیری که در آرام خوردن غذا هست را ندارد.

 

6-غذا را در بشقابهای جداگانه بریزید.

غذایتان را در بشقابی جداگانه بریزید و سر سفره بیاورید.هیچگاه غذای اضافی سر سفره نیاورید چون ممکن است پس از غذا خوردن هوس کنید و بخواهید کمی غذا برای خودتان بکشید.پس فقط یک بشقاب غذا با اندازه مناسب برای خودتان بیاورید.این عادت خود باعث کاهش وزن غیر ارادی خیلی افراد شده است.

 

7-آهسته بخورید ، آهسته بجوید.

همیشه غذا را آهسته بخورید و سعی کنید با غذا بازی کنید.همین باعث میشود احساس سیری کنید.همچنین وقتی آهسته غذا میخورید ، بقیه غذایشان را تمام میکنند و شما هم ناخودآگاه از خوردن غذا دلزده میشود.پس بهتر است غذا را آهسته بخورید.این بهترین توصیه برای کسانی است که رژیم کاهش وزن گرفته اند.

 

8-بعد از غذا دوباره غذا نخورید.

اگر بعد از غذا دوباره احساس گرسنگی کردید ، نباید دوباره غذا بخورید، سعی کنید نوشیدنی بدون قند بخورید.همچنین خوردن یک لیوان شیر 1 ساعت بعد از غذا اشتهای شما را کور میکند.پس بعد از غذا دوباره غذا نخورید.

 

9-اگر تنقلات میخورید ، باید به صورت یک وعده غذایی باشد.

اگر در طول روز تنقلات میل میکنید باید به صورت یک وعده غذایی کوچک ، بین وعده های غذایی بزرگ باشد.

 

10-روزتان را با صبحانه شروع کنید.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است.بعد از  خواب بدن شما به مواد مغذی برای سوخت و ساز نیاز دارد.یک نقل قول : " صبحانه را خودت بخور ، ناهار را با دوستت بخور ، شام را بده دشمنت بخوره "

 

برای کاهش وزن فقط رژیم گرفتن نیاز نیست بلکه نیاز دارید عادتتان را نیز عوض کنید.امیدوارم مورد پسند واقع شده باشد.

  

منبع: اسپادان سلامت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------