بیوگرافی امیر عابدزاده (+مصاحبه)



امیر عابدزاده,امیررضا عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده

بیوگرافی امیررضا عابدزاده

 

آشنایی با امیررضا عابدزاده :

امیررضا عابدزاده فرزند فوتبالیست و دروازه بان معروف، آقای احمدرضا عابدزاده است. وی در 6 اردیبهشت 1372 در تهران به دنیا آمد. امیر عابدزاده در دوران حرفه ای خود برای تیم های مهمی همچون «لس‌آنجلس» «پرسپولیس» «راه آهن» بازی کرده است و به شهرت رسیده است.

چکیده ای از بیوگرافی امیر عابدزاده :

نام کامل : امیررضا عابدزاده

زادروز : 6 اردیبهشت 1372

زادگاه : تهران

قد : 186 سانتیمتر 

پدر : احمدرضا عابدزاده

باشگاه کنونی : پومفرادینا

شماره ی پیراهن : 1

پست : دروازه بان

 

امیر عابدزاده,بیوگرافی امیررضا عابدزاده,پسر عابدزاده

امیر عابدزاده

 

بیوگرافی امیر عابدزاده :

امیررضا عابدزاده در 6 اردیبهشت 1372 در تهران، متولد شد. امیررضا عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده است؛ احمدرضا عابدزاده دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، استقلال تهران است. وی اکنون دروازه بان است. امیر عابدزاده در آبان ماه سال 1396 از سوی کارلوس کی روش اولین بار به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد. امیر عابدزاده به بچه عقاب معروف شده است. وی در آکادمی های خارج از کشور پرورش یافته و حالا در لیگ برتر پرتغال بازی می کند. امیررضا عابد زاده یک خواهر کوچکتر به نام نگار دارد.

 

امیر عابدزاده از 7 سالگی زیر نظر پدرش تمرین می کرد. او فعالیت حرفه ای خود را از سال 2006 آغاز کرد و در سال 2006 تا 2007 عضوی از آکادمی فوتبال پرسپولیس تهران بود و او از سن 15 سالگی به انگلستان منتقل شد. و در سال 2008 مدتی عضو تیم برنتفورد بود، سپس در سال 2009 به آکادمی باشگاه تاتنهام پیوست و پس از آن به تیم لندن تایگر رفت.

 

امیر عابدزاده در سال 2011 به کشور آمریکا و تیم لس آنجلس بلوز رفت و مدتی هم در تیم 23 سال لس آنجلس بلوز بازی کرد.

 

امیر عابدزاده در سال 2012 به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ‍ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی های رسمی را پیدا نکرد. امیر عابدزاده در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد. او نسبت به مدیران پرسپولیس نارضایتی داشت.

 

امیر عابدزاده توسط کی روش برای آماده سازی جام جهانی 2018 روسیه به تیم ملی دعوت شده است.

 

امیر عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده,عکس های امیر عابدزاده

عکس های امیر عابدزاده

 

بهترین دروازه بان هفته لیگ دسته دوم اسپانیا :

در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ دسته دوم اسپانیا، پونفرادینا با درخشش عابدزاده مقابل هوئسکا به برتری رسید. درخشش او باعث شد تا این دروازه بان کشورمان در تیم منتخب هفته قرار گیرد. عابدزاده در این بازی 8 مهار عالی داشت و توانست یک سوپرواکنش را به نمایش گذارد.

 

از هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ دسته دوم اسپانیا، پونفرادینا در خانه هوئسکا به میدان رفت و با نتیجه دو بر یک به برتری دست یافت. در این بازی امیر عابدزاده در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و بازی درخشانی از خود نشان داد و اگرچه یک گل دریافت کرد اما بارها مانع از بازشدند دروازه اش شد. گل پیروزی بخش پونفرادینا توسط دنی اوجدا در دقیقه 4+90 زده شد. این بازیکن گل اول تیمش را هم به ثمر رسانده بود. پونفرادینا با این برد 41 امتیازی شد و در رده پنجم قرار دارد.

 

امیررضا عابدزاده,امیر عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده

تصاویر امیر عابدزاده

 

ازدواج امیر عابدزاده

اطلاعاتی در رابطه با ازدواج این ورزشکار در دسترس نمی باشد و به نظر می رسد که مجرد می باشد.

 

افتخارات امیر عابدزاده

امیر عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده,سوابق فوتبالی امیر عابدزاده

سلفی امیر عابدزاده با کارلوس کیروش

 

پرسپولیس

لیگ برتر فوتبال ایران: 93–1392 (نایب قهرمان)

جام حذفی: 92–1391 (نایب قهرمان)

 

احمدرضا عابدزاده درباره‌ی پسرش امیر می گوید:

امیر از همان روزی که توانست راه برود شروع کرد به بازی با توپ. بهترین و جذاب ترین بازی برایش بازی با توپ بود و بعد از مدتی به دروازه‌بانی علاقه پیدا کرد. خدا را شکر که در این زمینه پیشرفت کرد و توانست برای خودش نامی دست و پا کند. البته او در کنار دروازه‌بانی درس را هم ادامه داد و من از مسئله بسیار خوشحالم.

 

عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده,احمدرضا امیر عابدزاده

احمدرضا عابدزاده و پسرش امیر

 

گزیده‌ای از مصاحبه امیر عابدزاده

امیر عابدزاده درباره هدف فوتبالی‌اش می‌گید:

پیوستن به رئال مادرید و بازی در اسپانیا هدف فوتبالی‌ام است. خیلی‌ها به خاطر این آرزو تمسخرم می‌کنند، اما من این هدف را بسیار جدی می‌دانم.

 

از شرایطت در باشگاه پرتغالی بگو... در آنجا فوتبالت چگونه پیش می رود؟

امیر عابدزاده: حقیقتا من خیلی علاقه داشتم در فوتبال اروپا بازی کنم و یکی از دلایلی که توانستم مسیر را خوب بروم این بود که سعی کردم تسلیم نشوم و خودم را با تمرین زیاد به مربیان تحمیل کنم.این بهترین راه برای یک فوتبالیست است که تسلیم نشود، تمرین و تلاش کند تا خودش را نشان بدهد. در مصاحبه اولی که بعد از پیوستن به ماریتیمو داشتم اشاره کردم که دوست دارم اولین نفر به تمرین بیایم و آخرین نفر از محل تمرین بروم. تا الان هم فکر کنم عملکرد خوبی در آنجا داشتم.

 

معمولا فرزندان فوتبالیست های بزرگ تحت سایه پدرهایشان قرار می گیرند. مثلا بعضی مواقع این موضوع یک پوئن است و بعضی وقت ها هم به ضررشان می شود که می گویند با اسم پدرشان جلو می روند... این ها نوعی فشار مثبت و البته منفی است، این فشارها را حس می کنی؟

 

این موضوعات وجود دارد ولی من با خودم تصمیم گرفتم به مسائل بیرونی فکر نکنم. اگر انتقادی باشد که کمکم کند قطعا به آن فکر می کنم، رویش کار خواهم کرد ولی حرفهایی که بگویند فلانی پسر فلانی است و ... را اصلا گوش نمی کنم و رویم تاثیری ندارد، چون وقتی به پرتغال رفتم تا یک سال کسی نمی دانست اصلا پدر من فوتبالیست بوده.

 

وقتی وارد تیم شدم روزنامه ها نوشتند من پسر گلر اسطوره ای ایران هستم که به ماریتیمو پیوستم اما با این وجود هیچکس نمی دانست پدر من در ایران فوتبالیست ملی و بزرگی بود.قشنگ یادم است بعد از یک سال مربی گلرهای تیم ما از من پرسید این تکنیک را چه کسی یادت داده که به او گفتم پدرم این کار را انجام داده است. او از من پرسید که مگر پدرت دروازه بان بوده که من توضیح دادم احمدرضا عابدزاده چه کسی است.

 

منظورم این است که در جایی هستم که خودم با یک تصمیم قوی و اراده به اینجا رسیدم اما یک چالش در زندگی ام وجود دارد که باعث افتخار پدرم باشم.جدا از اینکه پدرم یک گلر فوق العاده در ایران بوده دوست دارم همیشه زحمات او را جبران کنم. او از کودکی به من تکنیک های گلری را یاد داده و من همیشه دوست دارم محبت های خانواده ام را جبران کنم.

 

امیر عابدزاده,امیر عابدزاده بیوگرافی,امیر عابدزاده اینستاگرام

تصاویر اینستاگرام امیر عابدزاده

 

تا به حال خودت را به جای پدرت تصور کردی؟

خودم را جای او تصور نکردم ولی همیشه سعی کرده ام آن حس را که چقدر مردم را خوشحال کرده تجربه کنم. همیشه به این موضوع فکر می کنم که حس شادی دادن به مردم چیست. این موضوع من را جلو می کشد و یکی از دلایل تلاش هر روز من است.

 

من هر جایی با پدرم می روم و وقتی می بینم که چقدر او را دوست دارند و با عشق با او حرف می زنند لذت می برم. من این حس را دوست دارم. پدر من سالها تلاش کرده و الان به خاطر درد پایش سخت راه میرود و کتفش درد دارد ولی اینها در دل مردم می ماند. من هم دوست دارم این تجربه را در دوران حرفه ای فوتبالم داشته باشم.

 

امیر عابدزاده,بیوگرافی امیر عابدزاده,عکس امیر عابدزاده

کارنامه فوتبالی امیر عابدزاده

 

آمار باشگاهی امیررضا عابد زاده

تا تاریخ 6 نوامبر 2021

 

فصلباشگاهلیگجاملیگ جاممجموع
بازیگلبازیگلبازیگلبازیگل
۱۳–۲۰۱۲ پرسپولیس ۰ ۰ ۰ ۰ _ ۰ ۰
۱۴–۲۰۱۳ پرسپولیس ۰ ۰ ۰ ۰ _ ۰ ۰
مجموع پرسپولیس۰۰۰۰_۰۰
۱۵–۲۰۱۴ راه‌آهن ۹ ۰ ۱ ۰ _ ۱۰ ۰
مجموع راه آهن۹۰۱۰_۱۰۰
۲۰۱۶-۱۷ باریرنسه ۱۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰ ۱۱ ۰
مجموع باریرنسه۱۰۰۰۰۱۰۱۱۰
۲۰۱۷-۱۸ ماریتیمو ۸ ۰ ۳ ۰ ۴ ۰ ۱۵ ۰
۲۰۱۸-۱۹ ماریتیمو ۱۳ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰ ۱۴ ۰
۲۰۱۹-۲۰ ماریتیمو ۲۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۲۵ ۰
۲۰۲۰-۲۱ ماریتیمو ۲۹ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۲۹ ۰
مجموع ماریتیمو۷۵۰۳۰۵۰۸۳۰
۲۰۲۱-۲۲ پومفرادینا ۱۳ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۳ ۰
مجموع پومفرادینا۱۳۰۰۰۰۰۱۳۰
مجموع آمار۱۰۷۰۴۰۶۰۱۱۷۰

 

آمار بازی های ملی امیررضا عابدزاده :

تا تاریخ 27 ژانویه 2022

 

تیم ملی فوتبال ایران
سالبازیکلین شیت
۲۰۱۸ ۳ ۲
۲۰۲۰ ۱ ۱
۲۰۲۱ ۱ ۱
۲۰۲۲ ۱ ۱
مجموع۷۶

 

 

بیوگرافی امیر عابدزاده,امیر عابدزاده,امیررضا عابدزاده

بیوگرافی امیر رضا عابدزاده

 

تصاویر امیر عابدزاده,بیوگرافی امیررضا عابدزاده,امیر عابدزاده

تصاویر امیررضا عابدزاده

 

تصویر امیر عابدزاده,بیوگرافی امیررضا عابدزاده,امیر عابدزاده

بیوگرافی امیررضا عابدزاده

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------