نگاهی به زندگینامه و مسیر حرفه‌ای سالار آقاپور؛ از جوانی تا استعدادی که به افتخارات جهانی رسید



 سالار اقاپور بازیکن برجسته فوتسال ایران

سالار اقاپور بازیکن برجسته فوتسال ایران

 

 

جوان‌ترین بازیکن برتر جهان؛ موفقیت‌های سالار آقاپور

سالار اقاپور، بازیکن برجسته فوتسال ایران، در این مقاله از بیتوته مورد بررسی قرار می‌گیرد. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران شناخته می‌شود و در مسابقات مختلف جوایز مهمی را به خود اختصاص داده است. همچنین، سالار آقاپور در سن جوانی متاهل شده و همسر او خانم "محدثه چراتی" است.

سالار آقاپور، یکی از برجسته‌ترین بازیکنان فوتسال ایران است که با مهارت‌ها و توانایی‌های خود، به عنوان یکی از اعضای تیم ملی فوتسال ایران مشهور شده است. در این مقاله، به زندگی حرفه‌ای و شخصی این بازیکن موفق و تلاشگر می‌پردازیم.

 

بیوگرافی سالار اقاپور

بیوگرافی سالار اقاپور

 

 چکیده بیوگرافی سالار آقاپور

شناسنامه:تاریخ تولد ۱۳۷۸

زادگاه ارومیه، ایران

لیگ برتر فوتسال : بزرگ‌سالان

مت: بازیکن

پست: کناری

باشگاه قبلی: مس سونگون ورزقان

شماره پیراهن: 78

قد: 167

وزن: 65

اطلاعات باشگاهی 

باشگاه کنونی:باشگاه فوتسال پالما اسپانیا

  

 

بیوگرافی سالار اقاپور

بیوگرافی سالار اقاپور

 

 زندگینامه سالار آقاپور

سالار آقاپور؛ (زاده ۱۳۷۸، ارومیه) بازیکن فوتسال اهل ایران است که برای باشگاه فوتسال پالما اسپانیا و تیم ملی فوتسال ایران بازی می‌کند.  

 

سالار آقاپور ، به عنوان یک ترک زبان، در شهر شوط از توابع استان آذربایجان غربی واقع در حدود 250 کیلومتری شهر ارومیه به دنیا آمد.

 

او اولین قدم‌های حرفه‌ای خود را در دنیای فوتسال با بازی در تیم اروم شاپرک ارومیه برداشت. با عملکرد برجسته‌اش در این تیم، نام وی به زبان‌ها رسید و تا سال 1398 برای این تیم به میدان رفت و بازی کرد.

 

سالار اقاپور بهترین بازیکن جوان فوتسال

سالار اقاپور بهترین بازیکن جوان فوتسال

 

جوایز سالار آقا پور

در سال 1397، بازیکن جوان ایران به نام "سالار آقا پور" برای نخستین بار به اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. سال 1399 نیز تحت سرمربی  "محمد ناظم الشریعه"، به اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان فراخوانده شد و اکنون او جز بازیکنان تاثیرگذار ایران به شمار می‌رود.

 

در سال 2019 و 20 سالگی، با زدن 8 گل در مسابقات زیر 20 ساله های آسیا، بازی ملی موفق به کسب جایزه آقای گلی شد و در سال 2021 نیز از طرف فوتسال پلنت به عنوان ششمین بازیکن برتر جوان جهان انتخاب شد.

 

همچنین، در سال 2022 با درخشش در مسابقات فوتسال آسیا، جایزه بهترین بازیکن جوان این تورنمنت را به دست آورد.

 

 

سالار آقاپور آقای فوتسال آسیا

سالار آقاپور آقای فوتسال آسیا

سالار آقاپور آقای فوتسال آسیا شد 

سالار آقاپور ملی‌پوش 22 ساله فوتسال ایران به عنوان جوان برتر جام ملت‌های آسیا 2022 انتخاب شد.

 

 با اعلام نتایج نظرسنجی حساب رسمی کنفدراسیون فوتسال آسیا، سالار آقاپور بالاتر از 3 فوتسالیست جوان دیگر، به عنوان جوان اول این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا انتخاب شد.

 

 سالار اقاپور فوتسالیست جوان

سالار اقاپور فوتسالیست جوان

 

آقاپور در اولین تجربه حضور در جام ملت های فوتسال آسیا خوش درخشید و یکی از بهترین های تیم شمسایی بود. او جزو معدود جوانان تیم بود که حضوری ثابت در ترکیب داشت و 4 گل به ثمر رسانده و یکی از ارکان اصلی برنامه های تهاجمی بود.

 

سورا کانازاوا از ژاپن، البک تولکینوف از ازبکستان و ریزکی آمادا از اندونزی، سه نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان جام ملت های آسیا بودند که سالار آقاپور در رقابت با آنها، رای مردمی بیشتری کسب کرده و جوان اول جام لقب گرفت.

 

 

لژیونری سالار آقاپور

لژیونری سالار آقاپور

 

لژیونری سالار آقاپور 

سالار آقاپور ستاره تیم ملی فوتسال کشورمان در تیرماه سال 1402 به صورت رسمی و با قراردادی ۳ ساله به پالما اسپانیا پیوست تا به چهارمین لژیونر ایرانی شاغل در اسپانیا تبدیل شود.

 

آقاپور در اولین واکنش از حس بسیار خوب خود صحبت کرد و گفت: پالما یک باشگاه خوب در بهترین لیگ جهان است و بازی در آن من را هیجان زده می‌کند. حالا می‌خواهم چالش جدیدی را در حرفه خودم تجربه کنم.

 

آنتونیو وادیلو سرمربی پالما نیز در خصوص خرید جدید تیمش اظهار داشت: از به خدمت گرفتن سالار بسیار خوشحالم زیرا مدت طولانی‌ای است که او را دنبال می‌کنیم. او بسیار با استعداد است و در نبردهای یک در مقابل یک بسیار عالی عمل می‌کند. سالار یک بازیکن دوپا است و با توجه به جوان بودنش، فضای زیادی برای پیشرفت دارد.

  

 

ازدواج سالار آقاپور

ازدواج سالار آقاپور

 

 ازدواج سالار آقاپور

 سالار آقاپور در تاریخ 20 اسفند 1401 و در سن 23 سالگی خبر تاهل خود را با انتشار عکسی کنار همسرش در حرم امام رضا (ع) اعلام کرد. همسر او خانم "محدثه چراتی" یک دانشجوی رشته تغذیه و همچنین مربی شنا می‌باشد. 

 

عکس سالار اقاپور

عکس سالار اقاپور

 

 سخن پایانی مقاله ی سالار آقاپور

در نهایت، سالار آقاپور با استعداد، تلاش، و پشتکار خود توانسته به جایگاه برجسته‌ای در دنیای فوتسال ایران و جهان دست یابد. بازی‌های نفس‌گیر او و جوایزی که به دست آورده، نشان‌دهنده اراده‌ی قوی و عشق بی‌اندازه‌ای است که به ورزش فوتسال دارد. امیدواریم که این بازیکن نمونه، همچنان به پیروزی‌ها و موفقیت‌های جدیدی دست یابد و به افتخار ایران و ورزش فوتسال، سرافراز باشد.

 

  

گرد آوری:بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------