درمان درد لگن با ورزش



درمان درد لگن با ورزش,درمان درد لگن و باسن با ورزش,ورزش لگن و باسن

درمان درد لگن با ورزش

 

روش های درمان لگن درد

برای توصیف درد لگن میتوان از عبارات گوناگونی مانند التهاب، درد سنگین، درد شدید از پای درآورنده یا حس سوزش و گزگز استفاده کرد. این درد میتواند مداوم باشد یا تنها در طول انجام حرکات معینی مانند سر پا نشستن، سریع به راه افتادن یا چرخیدن شعله‌ور شود.

درد استخوان لگن یا ناگهان شروع می شود یا کم کم در طول هفته ها یا ماهها شکل می گیرد.

 

درمان درد لگن با ورزش,درمان درد لگن و باسن با ورزش,ورزش لگن و باسن

درمان درد لگن و باسن با ورزش

 

علت درد لگن:

درد مفصل لگن و درد باسن میتواند علامت اسیب های مختلفی از کشیدگی عضلانی ملایم گرفته تا شکستگی استخوان باشد. گاهی هم این درد علامت بیماری، اختلال یا عارضه ای مانند آرتروز، آماس کیسه های مفصلی، سرطان یا پوکی استخوان به شمار می رود. دلیل درد لگن میتواند اسیب یا بیماری متمرکز بر مفصل ران باشد یا در پی مشکل شروع شده در ناحیه ی دیگری از بدن، مثلاً زانو یا پشت و ستون مهره ها، بروز یابد. از این نوع درد با نام درد مفصل ران یاد می شود.

 

درد لگن یکی از مشکلات شایعی است که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. محل دقیق درد لگن میتواند اطلاعات ارزشمندی در خصوص دلایل احتمالی بروز درد بدست بدهد. مشکلات مفصل لگن میتوانند موجب درد قسمت داخلی لگن و همچنين کشاله ران شوند. حس درد در قسمت خارجی لگن، بالای لگن یا در باسن معمولاً بر اثر مشکلات مربوط به عضلات، رباط ها، تاندون ها و ديگر بافت های نرم اطراف لگن است. امکان دارد بیماری ها و مشکلاتی در دیگر قسمت های بدن مثل پائین کمر هم باعث درد لگن شوند.

 

راه های درمان درد لگن:

- بر روی زمین بنشینید و میانه ی یک کش ورزشی رو کف پای خویش بگذارید و هر دو سر آن را در هر یک از دستان خویش بگیرید. به طرف عقب بروید و هر دو پای خود را به طرف سقف بالا ببرید. در حالیکه پاهای خود را صاف نگه داشته اید، آن ها را مجددا پائین بیاورید. این کار را 8 دفعه انجام دهید. در حین انجام تمرین، عضلات شکم خود را منقبض نگه دارید و همین حرکت را برای پای ديگر هم انجام دهید.

 

- این حرکت، یک تمرین بسیار مؤثر است. این حرکت نه تنها درد لگن را تسکین می دهد بلکه برای تقویت عضلات کمر، شکم و باسن موثر است. برای انجام حرکت پل مراحل زیر را انجام دهید:

 

بر روی کمر دراز بکشید و پاهای خود را خم کنید به طوریکه کف پاهایتان کاملا روی زمین قرار بگیرد. پاهای خود را به اندازه عرض لگن از هم فاصله بدهید.

 

عضلات شکم خود را منقبض کنید و باسن خود را از روی زمین بلند کنید. توجه کنید که کمر شما کاملا باید صاف شود و زانوان و مچ پاهای شما باید هم راستا باشند. سعی کنید بدن شما از شانه تا زانو ها به صورت خطی صاف دربیاید.

 

این وضعیت را برای چند ثانیه حفظ کنید و آنگاه به آرامی دوباره به زمین بازگردید. به تعداد مورد نظر خود این حرکت را تکرار کنید.

 

درمان درد لگن با ورزش,درمان درد لگن و باسن با ورزش,ورزش لگن و باسن

ورزش لگن و باسن

 

- عضلات داخل ران هم از لگن محافظت می کند. به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوها را خم کرده و یک توپ را بین دو زانوی خود قرار دهید و بر توپ فشار وارد بیاورید. چنانچه توپ ندارید، میتوانید یک بالش سفت را بین زانوهای خویش قرار دهید.

 

در ابتد این فشار دادن توپ را 10 مرتبه انجام دهید و با گذشت زمان، سه دفعه و هر دفعه 10 دفعه این فشار دادن را اعمال کنید.

 

- چنانچه شما دارای آرتریت لگن هستید، بر روی عضلات خارج ران بیشتر کار کنید تا این عضلات هم محافظ لگن شما باشند.

 

روی آن طرفی که درد ندارید، دراز بکشید و پای مبتلا به ورم مفاصل( آرتریت) را 12 سانتی متر بالا ببرید و آنگاه به مدت 2 تا 3 ثانیه در همان وضعیت نگه دارید و بعد آن پا را پائین بیاورید.

 

در آغاز این کشش را 10 مرتبه انجام دهید و با گذشت زمان، سه دفعه و هر دفعه 10 دفعه این کشش را انجام دهید.

 

چنانچه درد زيادي ندارید، میتوانید این کشش را با طرف ديگر هم انجام دهید. چنانچه درد شما ناشی از بورسیت( التهاب پوشش مفاصل) است، این ورزش میتواند علایم را تشدید کند. پس آنرا انجام ندهید. پس مهم است که بدانید درد لگن شما ناشی از آرتریت است یا بورسیت.

 

در حالت ایستاده قرار گیرید. یکی از زانوهای خود را به طرف سینه به صورتی خم کنید که بالا تنه شما در طول انجام حرکت صاف باشد. این حالت را برای 5 ثانیه حفظ کنید و آنرا برای 10 دفعه تکرار نمایید. تعداد دفعات تکرار حرکت را کم کم تا 20 دفعه افزایش دهید.

 

درمان درد لگن با ورزش,درمان درد لگن و باسن با ورزش,ورزش لگن و باسن

نرمش هایی برای رفع درد لگن

 

- به پشت دراز کشیده و زانوهای خویش را خم نمایید. در این وضعیت کف پاها می بایست بر روی زمین قرار داشته باشند. عضلات باسن خود را سفت نموده و لگن را از زمین بلند کنید. در ادامه عضلات شکم خود را سفت نموده و یک پای خویش را برای چند اینچ از زمین بلند نمایید.

 

آنگاه به آرامی پای خویش را روی زمین قرار داده و پای ديگر را چند اینچ از زمین بلند کنید. در طول انجام حرکت باید بطور عادی تنفس نمایید. این حرکت چیزی شبیه به قدم زدن میباشد و بیمار میتواند انجام آنرا در هر دفعه ۳۰ بار تکرار نماید.

 

بیمار بر روی شانه طرف مشکل دار دراز کشیده و پای سالم را کمی جلوتر از پای طرف مشکل دار قرار میدهد. آنگاه تلاش می کند پای طرف مشکل دار را از زمین بلند کند.چند ثانیه در همین وضعیت مانده و آنگاه مجددا پا را بر روی زمین قرار میدهد.

 

- روی زمین و رو به شکم دراز بکشید و یک بالش زیر لگن خویش قرار دهید. یکی از زانوهای خود را به صورت 90 درجه خم کنید و بعد از چند ثانیه پا را پائین آورده و حرکت را با پای ديگر تکرار کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------